• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Härligt att höra att äggblåsorna såg bra ut Sophie! Men vad jobbigt med illamåendet, spyr du också eller är det ?bara? illamående? Hoppas att åksjuketabletten hjälper, det låter riktigt drygt att må sådär dåligt <3

Tempen låg på 36,85 idag så än så länge ser det bra ut :) äggviteflytningarna är borta och tappen känns hård och stängd så jag hoppas jag kan lita på att ägglossningen har varit.

• LJM91

Fy det låter verkligen inget kul alls :( ibland tycker jag nästan det är en lättnad att kräkas om illamåendet sen går över för ett tag. Verkar åksjuketabletten ha någon effekt än så länge?

Jag gör inget nytt denna månaden, har nog tröttnat på att försöka med diverse huskurer :P tar folsyra men inget annat. Vi fick till liggandet bra tror jag, både dagen innan ägglossningen och på ägglossningsdagen.

• LJM91

Dalarna, fick du tips om någon ny vitamin som kan värt att prova? Vi har väl annars provat det mesta tänker jag :P jag har tagit eller tar folsyra, D-vitamin, C-vitamin, magnesium och Q10.

• LJM91

Tack för länken Dalarna, ska kolla in den :)

Tempen var hög idag också så nu sattes ägglossningen ut till CD16, BIM blir 25-26/2.

• LJM91

Härligt att allt såg fortsatt bra ut Sophie! Så himla starkt av dig att fixa sprutorna så fint trots att du tycker det är jobbigt <3 ska du på fler ultraljud innan fredag? Jag är också lite nyfiken på hur du löser alla läkarbesök med ditt jobb, har du berättat om IVFen eller har du kunnat pussla ihop tiderna utan att det märks att du går till läkaren regelbundet nu? Jag tänker framöver om det kommer bli IVF för min del också, på mitt jobb är vi väldigt beroende av varandra och det blir sårbart om en kollega plötsligt behöver åka iväg. Jag kommer behöva berätta att jag ska iväg för minst fem-sex kollegor för att vi ska kunna lösa min frånvaro, och jag är inte alls sugen på att dela med mig av anledningen till att jag behöver gå iväg..

• LJM91

Dalarna, jag tänker också att jag får försöka komma på en annan grej att skylla på, sköldkörteln var ju en bra idé. Tänker att det måste vara något som kräver ett antal besök och vissa ganska tätt ju xD

• LJM91

Vet ni, idag känner jag mig enormt hoppfull! Tempen dippade rejält igår på ÄL+5, och idag på ÄL+6 fick jag lite brunaktigt torkat blod på pappret nu vid lunch. Tankarna går ju såklart åt implantationsdipp och nidblödning! Jag har haft tempdippen tidigare cykler, men den lilla blödningen har aldrig någonsin hänt förr. Har aldrig mellanblödningar heller och det är ju alldeles för tidigt för att det skulle kunna vara mensen. Tänk om det är nu det händer?!

Tack också för all er input till att hantera kollegor, försöker skjuta de tankarna lite på framtiden och tänka att det löser sig på något vis :)

Härligt att ni är på väg in i processen chilins och vad skönt att du känner dig hoppfull! Håller tummarna för att det blir lyckoträff på första försöket :) Skönt att det går fortsatt bra för dig också Sophie!

• LJM91

Tack för tumhållningarna <3 känner mig mer hoppfull än på väldigt länge, känns också lite riskabelt då fallet kanske blir jobbigare om jag inte är gravid nu heller. Men det får vi ta då, just nu känner jag att jag vill segla lite på hoppet :)

Brukar du ha fertila flytningar Vickan? Jag hade det nästan aldrig innan jag började med letrozol.. Men jag har läst på flera ställen att man kan ha fertila flytningar inne i själva livmodern och att det är tillräckligt för spermierna ändå. Håller tummarna för dig!

Klart det är okej att du är kvar hos oss Fyrklöverns, jag tycker bara det är mysigt med uppdateringar från er som plussat <3 tänk en dag när vi sitter och skriver om våra bebisar istället, så underbart!

• LJM91

Liten ljusrosa flytning i morse på pappret, sen ingenting under resten av dagen. Är så spänd nu!

• LJM91

Vickan, himla svårt att säga något om när din ägglossning kan tänkas vara eller ha varit, tempen ser ju väldigt hoppig ut och klurigt med två positiva test? Tempar du vid samma tid varje dag och sover du något så när lika länge? Vet inte hur stor roll antalet timmars sömn spelar, men jag tycker att jag ofta har lite låg temp om jag har somnat senare än vanligt. Håll oss uppdaterade med hur tempen utvecklas så får vi hoppas att vi får klarhet i ägglossningsdagen :)

Åh jag kan tänka mig att det är mycket tankar som snurrar inför äggplocket Sophie <3 hoppas du får sova lite bättre i natt och att allt går smidigt imorgon, kommer tänka på dig imorgon förmiddag! Jag tror att de är vana att hantera oro och nervositet på kliniken och förhoppningsvis får du precis så mycket lugnande som du känner att du behöver för att allt ska kännas okej <3

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?