Försöka bli gravid i höst, följas åt?
36,60 idag så nu bekräftades ägglossningen, sån lättnad :)
36,60 idag så nu bekräftades ägglossningen, sån lättnad :)
Stort grattis larssonjansson!
Ägglossningen sattes ut till söndag, positivt ägglossningstest lördag kväll och vi hade sex fredag kväll och söndag morgon, så tror vi har prickat in så bra man kan :P CD19 blev det så inte så himla sent ändå. BIM blir 25/1, ska iväg på middag med vänner den 26e så har lite oro kring det.. Men kanske bra att skingra tankarna med något kul om mensen dyker upp ännu en gång.
Fyrklöverns visst var det idag du skulle ta nytt hcg-prov?
Underbart med fortsatt goda nyheter Fyrklöverns! Det är nu det händer <3
Det här med att berätta eller inte berätta är inte helt enkelt alltså. Jag kan tänka mig att jag hade velat berätta tidigt för de närmsta vännerna och kanske närmsta familjen, mest för att jag aldrig hade kunnat låtsas som ingenting inför dem om jag hade fått missfall senare. Fyrklöverns, om du inte vill berätta under middagen med alkoholdrickande och så, så kan du alltid säga att du går på antibiotika pga uvi eller nåt sånt, då ska man ju inte heller dricka alkohol.
Vickan, vad typiskt att avhållsamheten inför spermaprovet krockar med ägglossningen.. Jag hade nog försökt få till det så sent som möjligt innan och sen hoppats att det räcker. Med lite tur kanske du ägglossar något tidigare eller något senare än vanligt :)
Håller tummarna för att besöket på onsdag ger klarhet Dalarna! Är du nervös eller hur känns det?
Hade en dipp i temp igår på ÄL+4, ner till 36,48 men idag sköt den upp till 36,8 så det kändes skönt. Tempar nog i helgen också men ska sluta sen. Blev hoppfull helt i onödan förra månaden när tempen klättrade sig uppåt.
Hur gick det på middagen Fyrklöverns, berättade du?
Nu slutar jag tempa för denna gången, väldigt hackig temp men tänker att det är för tidigt för att det ska betyda något. Ägglossningen är ju garanterat bekräftad i alla fall och det känns som det viktigaste :P
Skönt att du slapp tvångsberätta för hela middagssällskapet Fyrklöverns :P spännande med ultraljudet, är helt övertygad om att det kommer se bra ut :) är du nervös eller hur känns det?
Vickan, låter som en bra plan för att få ihop hans spermaprov med liggandet inför ägglossning xD kan förstå att han känner sig nervös, min sambo var jättenervös när vi gjorde hemmatest på hans spermier och det var precis som du skriver lite skönt att få vara den som stöttade för en gångs skull. Det är ju annars oftast jag som är nervös eller ledsen i denna processen, tyvärr. Eller jag önskar ju såklart inte att min sambo också ska vara nervös och ledsen, men ni förstår hur jag menar :P
Dalarna, skönt att du fått tid för ultraljud. Det kommer säkert se kanonfint ut <3 har du några symtom?
Har än så länge känt mig ganska lugn sedan ägglossning, har varit väldigt ?händer det så händer det och annars kommer en ny chans snart igen?, vilket har varit väldigt skönt. Idag tvärvände det och jag kände en enorm, nästan kvävande längtan efter inte bara att få plussa, utan efter att faktiskt få den där lilla bebisen att ta hand om. Har såhär långt mest längtat efter att plussa, vara gravid och förbereda allt inför en bebis, men nu var det precis som att det slog mig att det faktiskt är själva bebisen jag vill ha. En alldeles egen bebis liksom, vilken jäkla dröm hörni.
Underbart att graviditeten sitter där den sna Fyrklöverns, måste ha varit en otrolig lättnad <3 håller såklart tummarna stenhårt för att nästa ultraljud går lika bra, låter ju verkligen lovande att ni eventuellt kunde ana hjärtats rörelser redan nu!
Sophie, spännande att det alldeles snart är dags för behandlingsstart för er! Hur känns det? Skönt att ni slapp vänta så länge som du trodde att ni skulle få vänta.
Dalarna, förstår att du blev orolig av bruna flytningar och att du googlar en massa. Det är ju vanligt med små blödningar i början av en graviditet utan att det behöver betyda missfall. Hoppas verkligen att det bara var något blodkärl eller livmodertappen som blödde lite <3 har det kommit mer sedan igår?
Nu närmar sig BIM för mig och under veckan har jag givetvis hunnit bygga upp en massa förhoppningar. Började kissa jätteofta under några dagar och var till och med uppe två gånger för att kissa natten mellan onsdag och torsdag. Är i princip aldrig uppe på toa på nätterna annars. I torsdags kände jag mig också helt oförklarligt förbannad på min sambo, kände bara snälla kan du sluta vara SÅ jobbig, utan att den stackaren hade gjort något jobbigt alls. Känner dock inte av varken irritationen eller kissnödigheten längre, och brösten har börjat ömma så smått så hoppet jag kände i veckan har i princip försvunnit igen. BIM på tisdag eller onsdag och det känns exakt som det brukar ett par dagar innan mensen. Fan alltså..
Skönt att det inte blev mer av de bruna flytningarna Dalarna, var säkert ingen fara då <3
Fyrklöverns, hade du samma symtom som du brukar ha innan BIM menar du? Försöker intala mig själv att hoppet inte är ute förrän mensen kommer men det blir svårare och svårare för varje månad :(
Välkommen till oss Nellygirl, såklart får du hänga på även om du har försökt lite kortare tid än de flesta av oss andra :) använder du ägglossningstest eller tempar eller någon annan metod för att följa din cykel?