Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Har inte börjat än, men följer. Har ett barn sedan tidigare :)
Har inte börjat än, men följer. Har ett barn sedan tidigare :)
Det går så bra så! Om du kommer på något som är bra att tänka på inför graviditet och bebisverkstad så får du gärna dela med dig :)
Det kan variera lite, tror det är mellan 12-16 dagar före eller något. Kalendern verkar intressant :) vad finns för funktioner? Jag har appen Maya, det är nog liknande. Den är helt okej, men har inte provat andra så vore spännande att höra. Maya räknar ut ägglossning baserat på när man får mens, bl.a. :)
Den verkar bättre än appen Maya! :D I Maya kan man inte skriva in att man gjort ägglossningstest, utan appen räknar ut ungefär när man borde ha ägglossning, men det stämmer inte helt på pricken alltid. Men jag hittar inte appen, sökte efter ?min kalender? som det står på den bifogade första bilden (och kopplade till andra sökord med) både App Store och på nätet. :/
Jag hittade den! :) nu har jag två appar och två olika sorters äl-test, haha :D
Just nu har jag två från clearblue och sedan har jag två av ett märke som heter Tent, de beställde jag från testlagret, och de kan man ta fem dagar före mens, så är sådana för att testa väldigt tidigt. Ska ta test redan denna cykel ifall jag på något märkligt sätt blivit gravid ändå, för ska ju vaccinet snart.
Jag tror inte de är dåliga från Graviditetskollen, men har inte så bra koll. Tror att är resultatet positivt borde det gå att lita på? Men vet inte alls, någon annan vet nog bättre!
Jag har inte köpt gravtest ännu, tänker att det är lättare att motstå frestelsen att testa före det börjar bli dags då. Men håller som bäst på med ÄL-testen och har inte ännu lyckats fånga ÄL. Enligt appen jag använder borde jag haft ägglossning igår, men testen gav inte utslag. Tänker det vore bra att ha koll på ungefär när under cykeln den brukar komma men man blir ju smått galen av allt testande. Vad har ni för erfarenheter av ÄL-test?
Hur ofta har ni sex? Gör ni det mest kring förväntad ÄL eller kör ni bara på? Min karl föreslog sex varje dag i en månad, hahaha!
"Då borde vi ju inte missa något!"
Vi har kört typ varannan dag nu efter mens men nu när det närmar sig ÄL får det kanske bli varje dag haha.. Ni andra då? Vissa säger ju att spermiernas kvalitet blir sämre om man kör varje dag, andra att kvaliteten inte blir sämre - men däremot blir de färre i antal. Är det någon som faktiskt vet hur det ligger till, som inte bara spekulerar (som jag gör)? :D
Vi gör nog något liknande, när det står ?kan vara fertil? i min app är det ca en vecka kvar till ägglossning och då blir det varannan dag. Sedan när jag fått glad gubbe på äl-testet så blir det så ofta som möjligt där de två dygnen. Innan dess kanske jag fått en blinkande glad gubbe och då är det också nära så minst varann dag då. :) För mig kommer det inte bli så mycket för njutningen skull just nu. Jag är en sådan som behöver lång tid och det kommer vi inte hinna om vi ska ha sex så ofta på vardagarna. Så målet blir helt enkelt målet? Vi är dessutom mitt uppe o en flytt! XD