• Anonym (f)

Måste ge honom hela min lön

Anonym (Ts) skrev 2021-07-18 22:46:25 följande:

Jag förstår inte hur man kan svänga så i beteendet. Varför gör man det? Vad har hänt liksom?

Låter som en typisk missbrukare om jag ska vara helt ärlig. Du har skyldighet att se till att inte sonen är ensam med honom när han är påverkad. Det är ett hemskt ansvar för övrigt, har själv haft samma situation men med fler droger hos pappan än alkohol. Jag förväntades kolla vid hämtning varannan helg om han verkade påverkad, om han var det skulle jag säga nej till umgänge. Vilket ledde till att jag fick åka mitt i natten till en annan stad (ca 10 mil sammanlagt) för att hämta barnen då han såklart blev påverkad när han kom hem istället. Och dessutom med två socialtjänster inblandade som inte alls hade någon koll på varandras arbete.
  • Anonym (f)
    Anonym (Ts) skrev 2021-07-19 22:43:47 följande:

Oj så många svar!

Ja jag åkte till Liseberg och han pratade med mig ändå. Jag berättade också att det va så lite folk att vi åkte den o den si många ggr. Då blev han arg och sa att han inte ville höra för han sa att jag inte fick åka, så han bryr sig inte ett skit.

Jag tycker också det låter som en typisk missbrukare, men han verkar ha lugnat sig som han säger. Nu dricker han alkoholfria öl när han har barnen och när han är barnfri så är han ute och dricker. Men vad vet jag, jag är ju inte där. Han har dock skickat en bild en gång på en alkoholfri och skrev: lika bra jag skickar bilden innan du klagar på att jag luktade öl.

Idag har han hållt på att skriva en massa igen. Började med att han skrev att jag skulle anmäla til dagis och fritids (för hans andra son) att jag har flyttat så att räkningen skulle bli billigare. Jag svarade att han kunde anmäla det själv men nä, den plikten låg på mig för jag flyttade. Svarade med att det var han som ville att jag skulle flytta och då svarade han med : ja men du hade chansen att stanna, om du hade gått med på allt jag säger får du ju bo kvar. Men det kommer mer och mer krav för varje dag som går. Att du ska ge mig hela din lön, sköta allt i hemmet och säga upp alla dina bekantskaper är ju billiga krav. Det blir värre för varje dag.

Socialen sa ju att det var avskriivet för de såg inte att där fanns någon oro för missbruket eftersom pappan bekräftat att han druckit mycket men nu dragit ner på det. Däremot skulle jag misstänka att han är påverkad behöver jag inte lämna sonen hos honom alternativt har jag rätt att hämta sonen. Men det är ju inte lätt att få reda på när han väl är hos pappan, det är ju inte så att sonen kan ringa mig. Och alla hans kompisar är ju lika glada i att dricka och alla verkar tycka det är jag som gjort fel.

Jag vill såklart inte att min son ska behöva växa upp med eller se detta. Men jag pratade med pappans brors fru och hon sa att han gör såhär mot alla tjejer som inte gör som han vill. Han är grymt elak och det kommer aldrig sluta.

Han har med skrivit till mig nu ikväll att jag är ett svin som försöker ta vår son ifrån honom. Lite senare skickar han : pussa ******* natti natti. Jag saknar honom så mycket.

Han skickar bild på alkoholfria för att skyla över att han luktar öl, men han dricker även vanlig öl. 
Svar på tråden Måste ge honom hela min lön