• sextiotalist

Måste ge honom hela min lön

Anonym (Ts) skrev 2021-07-18 22:45:42 följande:

Jag vet att han kan vara en jättebra pappa, annars hade jag inte skaffat barn med honom. Men detta beteendet har jag inte sett innan. Jag har bett honom ta tag i det så att inte han skaffat en ny tjej och behandlar henne såhär och hon sticker och ännu en person ska lämna barnens liv. Men han svarade att det är bara mig han ska behandla såhär.

När socialen var inblandad så hade jag sonen och han fick träffa sin pappa ett par timmar dagtid. Sonen skulle sova hos mig tills utredningen var färdig. Socialen ansåg att inte där fanns någon oro för pappan sa själv att han dragit ner på drickan och sonen fick åter vara hos pappan nätter med. Jag känner mig så maktlös men tänker inte ge mig nu. Självklart vill jag att sonen ska träffa sin pappa men exets beteende skrämmer mig. Sist jag skulle hämta honom hos sin pappa stod pappan och stressade oss för han skulle iväg. Jag sa att jag ville att vi skulle ta det lugnt för sonens skull men pappan sa bara: ääh jag har bråttom. Pappan ville skicka ut sonen i endast blöja för att jag skulle klä honom utanför vid bilen. Visserligen är det sommar men jag tycker inte man gör så ändå.

Han har också haft sonen i famnen och stått och sagt: ja mamma är dum i huvudet minsann.

Och det han härmed bevisat eller?

En bra förälder är alltid tillräckligt bra, även när man är den sämsta föräldern. Inte bara någon timme då och då.

Han kanske är en bra förälder i din illusion
Svar på tråden Måste ge honom hela min lön