Inlägg från: Anonym (Karolina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karolina)

Så jobbigt månad efter månad

Här är en till som kämpar med alla känslor som kommer med den här resan. Är inne på försök 11 nu och jag tappar hoppet mer och mer för varje gång mensen har kommit. Jag känner nu att jag inte vågar hoppas på något efter varje äl. Jag ställer in mig på att mensen kommer och tror det ska bli lättare att hantera då, vilket det såklart ändå inte blir.

Det som har stor betydelse för mig när det kommer till att hitta tillbaka till kämparglöden efter varje misslyckat försök är att göra sånt jag mår bra av. Jag älskar att vara ute i naturen så jag läker mig själv med promenader i skogen, en simtur i sjön eller en picknick på ett fint ställe. Att ta hand om sig själv är nog det viktigaste i den här resan. Och det gäller inte bara kroppsligt utan tankarna och vart man laddar sina mentala batterier är nog det allra viktigaste. Så med andra ord så måste man leva livet man har här och nu också, så att man inte bara lever i framtiden och undrar hur den ska bli.

En annan sak jag brukar tänka är att varje misslyckat försök är ett försök närmare det försöket som kommer lyckas. För lyckas kommer vi göra någon gång, frågan är bara när :)

• Anonym (Karolina)
    Anonym (Längtar) skrev 2021-07-18 16:19:09 följande:

Känner helt igen mig i det du skriver! Har också försökt i typ 3 månader och blir så hoppfull och ivrig och sedan besviken. Hur gör ni med alkohol? Jag undviker att dricka mellan ÄL och mens och det är också jobbigt när man är bland andra som undrar varför. Ska ha mens om 5 dagar. Tog ett tidigt gravtest igår som visade neg. Men hopps fortfarande på att det ska vara positivt ändå. ????

Jag gör precis som du att jag skippar alkohol mellan äl mens men tillåter mig att dricka om jag vill mellan mens och äl. Sen får folk undra och fråga om dom vill varför jag inte dricker men jag tycker det är helt min ensak så dom får inget svar ändå.

Hoppas för dig att det blir ett plus iaf. Det är ju ett tag kvar till bim så inget är kört än :)
  • Anonym (Karolina)
    Rosastjärna skrev 2021-07-21 15:54:41 följande:

Försöker också att göra saker jag gillar och ta hand om mig själv. Oftast är jag mest uppgiven och less precis när mensen kommit och så går det över fram tills bästa månad men nu börjar jag känna att det tar längre tid att gå över - och ser bebisar och bebismagar överallt.

Varje försök är ett försök närmre var en fin tanke, det är ju helt sant! Håller tummarna för oss båda ????

Det är inte alls lätt när längtan är så stor och besvikelsen kommer gång på gång. Det är samma här, ser bara massa bebisar och kvinnor som är gravid så fort jag gå ut. Det sticker i ögonen för man blir så avundsjuk men jag försöker tänka att dom också kanske har varit i samma sits som jag är i nu och kämpat månad efter månad för att få sitt plus. Det blir lite lättare att hantera då, men bäst mår jag när jag skärmar av och lägger fokus på annat i vardagen.

Har för en gångs skull bara gjort massa annat än att tänka på om det tog sig det här försöket eller inte. Om en vecka får jag se om det äntligen blir ett plus eller om man får gråta ögonen ur sig för att mensen kommer och samla krafter för ett försök till.

Håller tummarna för dig med:)
  • Anonym (Karolina)
    Anonym (5e försöket) skrev 2021-07-21 22:51:27 följande:

Känner igen mig. Har försökt 5 gånger nu. Kör med äl-stickor och ligger samma dag och dagen efter och ändå händer det ingenting ???? blev gravid på andra gången dock men tror det blev en kemisk-graviditet då jag bara var gravid i 4 dagar. Mensen kom alltså en dag efter bim. Så trist att varje månad bli besviken. Tänker på bebis varje dag och varje sekund. Känner själv att pepp inte hjälper ett dugg, vill egentligen inte prata om det så mycket för då blir jag bara ledsen inombords. Men försöker ändå vara som vanligt.

Jag förstår dig till fullo och vill bara sända en styrkekram till dig och hoppas på att du och alla andra här inne kan nå våran dröm om barn i en snar framtid <3
Svar på tråden Så jobbigt månad efter månad