Anonym (E) skrev 2021-07-16 17:49:51 följande:
Kan du inte tänka ut det själv...? Billig mat och basvaror i hemmet, ska inte vara så svårt att fundera ut. Men hyran först. Riktig hjälp ger jag till personer som inte är bittra besserwissers däremot.
Du ser. Du vet inte tillärkligt om hur jag har det för att kunna säga "prioritera" men ändå ska du tala om för mig att jag gör fel. Det är inte så jävla kul att springa på sånna som ska försöka diktera mitt liv och min ekonomi stup i kvarten. Folk tror att man år dum i huvudet för att ekonomin går ihop så precis som på kronan eller inte går ihop egentligen, inte en jävel funderra på om det kanske är så att det faktiskt kan vara sant. Nejdå, då prioriterar man fel, eller gör något man inte "ska", Och samtidigt, gud nåde den som har sjukersättning gör något som är självklart för alla andra. Köper man så mycket som en dove-tvål får man skäll från någon tyckare som klagar på att man slösar deras skattepengar, för dove, hujedamig, är ju dyrare och lyxisgare än ica basic och det ska man fa ninte ha när man parasiterar på andra.
Nästa månad ska jag prioritera att köpa en tub superlim så jag kan limma mina 8 år gamla gympadojor. Igen. Det sliter på dem att gå i året runt men jag har faktiskt inte råd att köpa nya.