• Anonym (hold on)

Bara tre dagar kvar, bara tre dagar kvar

Det är bara tre dagar kvar tills sjukersättningen kommer. Bara tre dagar. jag kan leva på kycklingfilé, grötris och havregryn i tre dagar till. Jag vill inte se någon av dessa matvaror igen på minst tre veckor. Jag får väl ta en tidning till dasspapper om det tar slut. Bara tre dagar kvar....

Få jag lov att ge min hyresvärd och hyresgästföreningen ett stort "fuck you" för att inte komma överens fortare? Alla har inte marginalerna att betala 1000 kronor extra för att ni är saktfärdiga.

• Svar på tråden Bara tre dagar kvar, bara tre dagar kvar
  • Anonym (E)

Om toapapperet tar slut kan du gå till en toa hos vilken restaurang, affär eller mack som helst och antingen ta med dig en hel rulle (om de har små normala) eller iaf dra åt dig en rejäl bunt papper. Eller servetter från donken. Tre dar kvar.

• Anonym (girl)
    Anonym (E) skrev 2021-07-15 23:17:37 följande:

Om toapapperet tar slut kan du gå till en toa hos vilken restaurang, affär eller mack som helst och antingen ta med dig en hel rulle (om de har små normala) eller iaf dra åt dig en rejäl bunt papper. Eller servetter från donken. Tre dar kvar.

Detta gjorde jag dom månader jag fick en skitlön efter att ha fått lite timmar på mitt timjobb. Utan att skämmas. Det rymdes mycket papper i min ryggsäck. A girl's gotta do what a girl's gotta do. Hände inte ofta, kan tilläggas. 
  • Anonym (hold on)
    Anonym (E) skrev 2021-07-15 23:17:37 följande:

Jag har tidningar så jag behöver inte stjäla.
  • Anonym (ja)
    Anonym (hold on) skrev 2021-07-16 00:15:42 följande:
    Tidningar orsakar dessvärre stopp i toaletten, men vad sjutton gör man? Jag har kört med strumpa som jag har tvättat också när det var som mest illa (det tog 4 månader innan jag fick sjukersättning pga arbetsgivares slarv.)

En tröst i det hela är att försöka tänka att det tar ju slut någon gång. Få människor lever på kyckling, grötris och havregryn under ett år. Och om det ändå blir så, se till att söka stipendier. Det finns massor med stipendier för folk i nöd. Det är tidskrävande och svårt, men det går ofta att hitta något i alla fall. Om du är med i Svenska Kyrkan så kan också de hjälpa till vid behov, med ett lån eller med en penninggåva.
  • Anonym (stopp!)
    Nej inte tidningar, det pappret löses inte upp!!

Kan kosta ett stort rörmokarbesök och det är väl det sista du vill?

Det finns en kraftfull anledning till att toapapper är som det är med korta fibrer.
  • Anonym (B)

Använd ej toapapper tänk på miljön. Och de som jobbar med avlopps rening. Smartare då att tvätta sig i duschen istället.

• Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2021-07-16 14:47:23 följande:

Använd ej toapapper tänk på miljön. Och de som jobbar med avlopps rening. Smartare då att tvätta sig i duschen istället.

*Tidningar!
  • Anonym (Treop)

Jobbigt värre! Som andra sagt: inget annat än toapapper i toan. Du vill inte åka på att betala för rensning av rör i din sits.

Om du har sjukersättning även nästa år, räkna med en uppräkning av hyran med 5% och lägg undan den summan från och med den månad det gäller. Då har du så att det räcker när den retroaktiva höjningen kommer. Förstår att det är svårt, men du har inte så mycket val.

Vad gäller att gnälla på HGF förstår jag inte. Utan dem hade du förmodligen inte haft råd att bo kvar.

• Anonym (hold on)
    Anonym (Treop) skrev 2021-07-16 14:53:16 följande:

Jobbigt värre! Som andra sagt: inget annat än toapapper i toan. Du vill inte åka på att betala för rensning av rör i din sits.

Om du har sjukersättning även nästa år, räkna med en uppräkning av hyran med 5% och lägg undan den summan från och med den månad det gäller. Då har du så att det räcker när den retroaktiva höjningen kommer. Förstår att det är svårt, men du har inte så mycket val.

Vad gäller att gnälla på HGF förstår jag inte. Utan dem hade du förmodligen inte haft råd att bo kvar.

Sjukersättning är permanent och marginalerna att spara existerar inte för mig.

Ja, hyresgästföreningen är bra och så, va, men saktfärdigheten mellan de och hyresvärden är mäkta frustrerande. Det är inte första gången. Fast en gång fick de till ett treårigt avtal mellan sig vilket var superbra
  • Anonym (E)
    Har du nånsin provat att torka dig i röven med tidningar...? Inte att rekommendera iaf. Dessutom kan du inte slänga dem i toan så du vet det.
Svar på tråden Bara tre dagar kvar, bara tre dagar kvar