Är invandringen en belastning?
pyssel skrev 2021-09-13 22:56:39 följande:
Jag hade läst er diskussion men undrade över om du menade identitetspolitiska uppfattningar generellt, när du sedan ställde en fråga som också kan uppfattas mer generell om förutsättningarna för integration. Eftersom de identitetspolitiska argumenten används av flera sidor i debatten (givetvis på helt olika vis) och som förutsättningar för integration, uppstod min fråga.Tycker du förresten själv att hudfärg är en grund att ha eller inte kunna ha svenskt medborgarskap/nationalitet? Eller m.a.o, varför ställer du en (helt mer än halvt) insinuant fråga till mig?
Jag tycker inte att din fråga var insinuant - men du kanske avsåg att det skulle vara en insinuant fråga, vad vet jag - utan väldigt enkel att svara på.
En del uttrycker att viss hudfärg, religion, politisk uppfattning, geografisk härkomst, folkgrupp/etnicitet mm gör det omöjligt i en absolut betydelse att integreras i ett samhälle oavsett i vilken omfattning personer deltar i samhället i stort. Har du någon uppfattning om detta och i sak om detta?
Tycker du förresten att den senaste frågan inte är insinuant, halvt insinuant, helt insinuant eller kanske 1/4del eller 3/4del insinuant?