Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Är invandringen en belastning?

Anonym (nils) skrev 2021-07-29 20:10:06 följande:

Massvåldtäkterna av svenska män fortsätter i Sverige. 1970 våldtogs 2 kvinnor om dagen i Sverige! Det är 60 våldtäkter per månad! Sverige var ju så himla tryggt då. Stackars kvinnor. Idag våldtar svensken 6 kvinnor om dagen. Bravo! Fantastisk fin kvinnosyn! Sveriges värsta våldtäksmän är svenskar. Sveriges värsta terrorister är svenskar. Svensken är bäst på allt i detta land även att plocka ut bidrag!

Misär!

På 60 och 70 talet kunde svenska män våldta sin hustru utan att riskera straff. På den tiden kunde också svenska män våldta berusade kvinnor utan att det klassades som våldtäkt.Det är rätt vidrigt att många så kallade nationellt sinnade män får något lystet i blicken när de pratar om den tiden. Tycker du inte det?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-30 23:40:16 följande:
    Talar du plötsligt för alla bilförare? Jag har inga problem med att stanna vid vägkanten. Lever du i sådan rädsla så råder jag dig att söka hjälp.
    Jag tror att han är en väldigt ängslig figur. Han är tom rädd för vägrenarna. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-08-02 13:36:07 följande:
    Dags att införa automatisk utvisning vid brott med fängelse i straffskalan. Gäller de som då är utvisningsbara, dvs ickemedborgare eller dubbelt medborgarskap där det svenska förverkas. De länder som inte tar emot sina utvisade medborgare blir av med eventuellt bistånd.

En sådan förändring skulle få orimliga konsekvenser.

En invandrad kvinna som i likhet med Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch gjort sig skyldig till grovt förtal skulle i tillägg till straffet utvisas. Kvinnans barn skulle slitas upp från sin skolmiljö och skickas till ett land där barnet inte behärskar språket alternativt så skulle familjen splittras om maken och barnen stannar kvar i landet.

Om det är så stora skillnader i straff mellan svenskar och invandrare skulle vi inte längre kunna prata om likhet inför lagen. Likhet inför lagen är iofs en princip som verkar bli mindre och mindre viktig för brunhögern för var dag som går. 

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-08-02 14:04:21 följande:
    Alternativet att inte begå brott existerar förstås inte i din rosaröda värld...

Om till och med partiledaren för Kristdemokraterna gör sig skyldig till grovt förtal ett brott med två års fängelse i straffskalan kan betala böter och sedan fortsätta som vanligt som partiledare så är det inte rimligt att samma brott om det utförs av någon från som invandrat till Sverige t.ex. en finländare eller dansk ska straffas med utvisning. Det kan finnas barn med i bilden och en utvisning kan drabba det oskyldiga barnet extremt hårt.  Förstår du inte det?

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-08-02 14:41:04 följande:
    Nu var det ju iofs våldsbrott som ligger närmast till hands, men jag kan tänka mig annan upprepad brottslighet som också kunde rendera utvisning.

Varför denna vurm för våldsbrottslingar?

Automatisk utvisning skulle kunna resultera i orimliga konsekvenser för till exempel barn till den som utvisas. Därför är dagens ordning där domstolen prövar åklagarens förslag om utvisning från fall till fall bra. 

Redan idag utvisas folk med uppehållstillstånd som begår våldsbrott/sexualbrott och eller som gör sig skyldig till upprepad brottslighet. Just nu utarbetar regeringen skärpningar av regelverket så att t.ex. hedersrelaterad brottslighet ska kunna utgöra grund för utvisning.

• KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-02 17:21:12 följande:
    Skapa ett nytt land i nån obebodd del av norrland så kan de utvisas dit.
    Varför inte en del av landet där den typen av politik gillas? Trakterna kring Sölvesborg kan säkert passa bra. 
  • KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-02 17:18:46 följande:
    Du vet inte att Ebba gjort sig skyldig till grovt förtal, det är aldrig prövat i domstol.

F.ö begår du ett grövre brott än det du anklagar Ebba för när du skriver på detta sätt. Du namnger en person och framställer denne som klandervärd. Att det ev. är sant spelar ingen roll i förtalslagstiftningen.

Men å andra sidan tycker ju du att Ebbas brott var så oerhört grovt att en utvisning då vore rimlig, eller hur. Du ansåg ju t.o.m att hon borde bli av med sitt jobb p.g.a detta.

Sen är det väl bra om det är lite skillnad mellan svenskar och invandrare under en övergångsperiod när de kommer hit. Man flyr väl inte till ett annat land för att begå brott.

När Ebba Busch skrev på strafföreläggandet så godtog hon domen för grovt förtal, ett brott där 2 års fängelse ingår i straffskalan. Hon är alltså dömd för grovt förtal. Ebba fick villkorlig dom vilket innebär att om hon gör sig skyldig till annan brottslighet inom två år så kan hennes straff komma att skärpas. 

• KillBill
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-02 17:18:46 följande:
    Du vet inte att Ebba gjort sig skyldig till grovt förtal, det är aldrig prövat i domstol.

F.ö begår du ett grövre brott än det du anklagar Ebba för när du skriver på detta sätt. Du namnger en person och framställer denne som klandervärd. Att det ev. är sant spelar ingen roll i förtalslagstiftningen.

Men å andra sidan tycker ju du att Ebbas brott var så oerhört grovt att en utvisning då vore rimlig, eller hur. Du ansåg ju t.o.m att hon borde bli av med sitt jobb p.g.a detta.

Sen är det väl bra om det är lite skillnad mellan svenskar och invandrare under en övergångsperiod när de kommer hit. Man flyr väl inte till ett annat land för att begå brott.

Det var en annan skribent som föreslog automatisk utvisning vid brott som kan ge fängelse. Det skulle ha drabbat Ebba om hon varit invandrare. Om du läser mina inlägg så ser du att jag inte tycker att det var ett särskilt bra förslag. Jag tycker att Sveriges domstolar ska fortsätta att pröva skäl för utvisning från fall till fall (så att inte barn kommer i kläm).

• KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-02 18:06:12 följande:
    Dagens system leder till att 99,9% inte utvisas oavsett hur grovt brottet var. Du sätter brottslingarna före brottsoffret. Vedervärdigt beteende..
    Vad trist det blir med någon som sitter och hittar på siffror. Tycker du att det är svårt att debattera sakligt?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-08-02 22:47:13 följande:
    Ge dig nu för helvete. Du har fått dig förklarst att det är våldsbrott det gäller. Slut tramsa.

Om några kriminella tänker efter innan och fattar att det man håller på med kan drabba även ens familj så kanske några liv inte blir förstörda.

Din vurm om våldsbrottslingars väl och ve är motbjudande.

Det är du som får ge dig. Jag förklarade att det inte var jag som föreslagit automatisk utvisning vid brott som kunde ge fängelse (och i ditt första inlägg så begränsade du inte dig till fängelse). Det är upp till Freedom att läsa vad folk har sagt eller inte och om du misstänker att Freedom inte har förstått dig så får du vända dig till honom. 

Svar på tråden Är invandringen en belastning?