Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Är invandringen en belastning?

Anonym (Freedom) skrev 2021-07-24 11:31:05 följande:
    Du tänker på detta? :..."Samtidigt måste man komma ihåg att skillnaderna mellan olika hushåll är stor och att alla inte fått del av den starka utvecklingen", skriver SEB:s privatekonom Jens Magnusson.

Men visst bostadspriserna går upp. Fattas bara annat när folk tvingas söka sig till områden där risken att bli skjuten inte är lika stor.

Det är på sitt sätt bra med den lite ojämnare fördelningen av pengar. Om det lönar sig att göra bra saker så ökar drivkrafterna i samhället. Tyvärr har ju regeringen misslyckats på ett ganska tragiskt vis när dessa drivkrafter tar sig uttryck i narkotikahandel och grovt våld, men folket har röstat på den politiken och folket får vad folket vill ha. Övriga konkurrerar om de dyra bostäderna där risken att bli utsatt för hot och våld är något lägre.

Jag har inte bestämt något. Men jag konstaterar ju saker. Anser man att invandringen bör minska så är det förvirrat att rösta rödgrönt. De rödgröna kommer alltid att verka för ökad invandring och de mest våldbenägna är de man allra helst vill ha hit. Det må icke vara vad de rödgröna säger, men det är vad de gör.

Själv ser jag gärna en ökad invandring, men då vill jag ha hit kompetenta personer som kan hjälpa våra företag att växa, samt starta egna. De som gillar att skjuta mot barn med automatvapen kan stanna där de är, tycker jag då.

Isåfall påstår du att en majoritet av S-väljarna är dumma i huvudet. Så länge S regerar kommer invandringen fortsätta se ut som den gör, eller värre.
    Vem som är dum i huvudet kan diskuteras - eller vilka.

Så länge som det inte står brunblå valkorpraler utanför vallokalerna och vallar in alla som anser att invandringen bör minska i ett brunblått valbås så länge är din tes om att synsättet att invandringen bör minska är ekvivalent med en brunblå röst en smula bortsprunget från verklighetenSolig
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-24 12:53:22 följande:
    Haha, det är inte jag som röstar för ökad invandring mot min egen vilja.

Den rödgröna röran kommer alltid i alla lägen att verka för ökad invandring, räcker inte den s.k gymnasieamnestin som bevis för det?

Utvisningar kan inte verkställas p.g.a att den dömde inte vill ta ett covid-test. Vad gör rödgrön röra? Ingenting!

Fängelsestraff kan inte verställas eftersom de dömda väljer att inte infinna sig. Vad gör rödgrön röra? Ingenting!
    Tja, med den envishet du har upprepat din tes i den här tråden så är det svårt att låte bli att småle åt det faktum att du inte förstår varför det tokar till sig.

Du kan naturligtvis tycka att den som önskar minskad invandring och inte röstar brunblått är dum i huvudet.

Men din tes är ju att det blir regeringsskifte på grund av att en majoritet av väljarna vill ha minskad invandring.

Jag gissar som sagt att en majoritet av S-väljarna önskar minskad invandring. Vad du inte förstår är att S-väljare inte röstar på något av de brunblåa partiernaSkrattande

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-24 22:02:27 följande:
    Valet 2022 handlar om invandring.

S-V-MP-C står för hög och ökad invandring
    L-KD-SD-M står för minskad invandring (från en hög nivå)

Precis som du skriver föredrar de flesta S-väljare minskad invandring. Så hur ska S kunna behålla dessa invandrare när de ingår i en koalition som till 3/4-delar vill ha fri invandring?

Riksdagsval handlar om förtroende. Rödgrön röra har redan visat många gånger att de står för ökad invandring.

Ska bli spännande att se hur detta går. Vi har många gängmord och skjutningar kvar att rapportera om innan det är dags för val.
    Jo, jag har förstått att du anser detta efter att du upprepat det i stort sett i varje inlägg i tråden.

Ditt problem är att alla väljare inte delar din uppfattning - du kan visserligen bygga en liten lekhage med två små valstugor, den ena med texten för ökad invandring ovanför dörren och den andra mot ökad invandring . Sen tar du hundra papperstussar, målar 55 procent av dem brunblå och 45 procent rödgröna, sen petar du in de 55 som är mot i den brunblå stugan och de 45 som är för i den rödgröna.

Sen kan du räkna och konstatera att ditt vetenskapliga experiment bekräftar dintes här i trådenSkrattande
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-25 00:16:01 följande:
    Kan ju bero på att fler än du inte direkt ger sken av att fatta. Men fakta är en sak och min uppfattning är då mindre viktig. 65% anser att invandringen borde minska. Det är fakta. När man ställer frågan vilken fråga som är viktigast så är de tre vanligaste svaren invandrarrelaterade. Det är fakta.

Detta är frågor som S står mycket svaga i. Deras politik är att säga att det är oacceptabelt - och återgå till hängmattan.

Tänk dig att gängvåldet fortsätter eskallera fram till valdagen. Då kommer det göra väldigt ont för de rödgröna.
    Det är inte svårt att förstå att du inte förstår - utifrån dina beskrivningar är det inte ens svårt att förstå varför du inte förstår.

Du kan inte som du genomgående gör resonera utifrån att andra är dumskallar om de inte förstått vad du anser dig ha förstått.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-25 22:26:45 följande:
    Du gör nu själv precis det du påstår att jag gör.

Oavsett detta så är det fakta att regeringens invandringspolitik leder oss till fördärv. Du förespråkar att ge denna dåliga regering fortsatt mandat att leda Sverige. Det finns ett passande Einstein-citat för det. Du kan googla på definitionen av dårskap.

Det finns ingenting i regeringens politik som tyder på ett ljus i tunneln avseende invandringspolitiken.
    Nej, det är inte utan att jag förstått att det är din ståndpunkt.

Men jag är mer fascinerad av dina introspektiva insikter - alltså dem där du förklarar att det blir regeringsskifte tack vare att 65 procent anser att invandringen bör begränsas ytterligare.

Faktum är att jag håller din introspektiva forskning så högt i den ofrivilliga komikgenren att jag jämställer den med den som en person här på Familjeliv redogjorde för, där hen förklarade hur stor andel av landets miljöpartister som innerst inne trodde på det som de påstod sig tro på.

Skämt åsido, det är inte särskilt lyckat att rota runt i den egna naveln om man vill förstå hur andra kan tänkas tänka och resoneraSkrattande
  • FDFMGA

Det är tydligen inte enbart företrädare för de blåbruna partierna som ser invandringen som en belastning. Kry och andra privata vårdgivare dit M flyttar skattebetalarnas pengar visar att man är anpassningbara såtillvida att de ger sådana som upplever invandrare inom vården som en belastning möjlighet att välja bort dem, eller som grädde på brunsåsen även välja bort adopterade och andra som talar perfekt svenska men har fel hudfärg

Kristerssons kakel är tydligen helvitt.

www.dn.se/sverige/patienter-tillats-valja-lakare-med-enbart-svenskt-ursprung-over-hela-landet/

• FDFMGA
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-26 09:32:06 följande:
    Sossarna i Danmark som lägger ut asylinvandring till andra länder bör enligt din retorik vara betydligt värre än de värsta nazisterna eftersom de är mer restriktiva än M eller hur?

Är Finland ett nazistiskt land som knappt har asylinvandring alls? Island? Hela ostasien? Arabländerna? En majoritet av alla västländer tillämpar en mer restriktiv invandringspolitik än vad den svenska oppositionen förespråkar?

Består västvärlden nästan uteslutande av bruna nazistiska länder? Du är svaret skyldig så slingra dig inte nu!
    Det vore mig främmande att påstå att Kristersson eller någon annan av ledarna för de brunblå partierna är nazist.

Även SD har ju avlägsnat sig från sina nynazistiska rötter . Överhuvudtaget är det väl svårt att definiera den brunblå smeten eftersom den så uppenbart är satt på jäsning.

• FDFMGA
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-26 17:15:17 följande:
    Brun=nazist. Du kan inte kalla någon blåbrun utan att anklaga dem för att vara nazistiska
    Haha, det kan jag definitivt.

• FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-27 00:12:41 följande:
    Menar du att man ska kunna få en läkare som man förstår vad hen säger?
    Nej, har du månne någon i din närhet som kan hjälpa dig med artikelnSkrattande

Förresten, jag ska se om jag hittar några rader som är tillräckligt tydliga.
    "Ibland har personal vid kliniker frågat om det är läkarnas språkkunskaper som oroar. Men att läkarna pratar bra svenska har inte räckt. DN har då upprepat önskemålet: en etniskt svensk."

Fråga gärna igen om något är oklart för dig!

För övrigt skulle ju en av belastningshögerns anförares barn bli bortvalda av patienter och kolleger som uppfylls av synsättet att invandring och icke etniska svenskar är en belastning.

Kristersson har ju tre adopterade barn från Kina och har dessutom varit ordförande för den största adoptionsbyrån - så han har verkligen belastat Sverige med invandring - men han har kanske gjort avbön och utövat självkritik.

Man kanske kan kalla hans tidigare inställning för oetniskSkrattande
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2021-07-27 12:57:51 följande:
    Det gäller tydligen inte bara Kry och andra privata vårdgivare utan även ett flertal regioner går emot sina egna riktlinjer.
    Javisst - och i och med att det tycks förekomma ganska frekvent så sprids förstås kännedomen att man kan undvika belastade personer inom vården bland dem som anser invandrare vara en belastning.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?