Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Är invandringen en belastning?

Rataxes skrev 2021-08-02 13:36:07 följande:
    Dags att införa automatisk utvisning vid brott med fängelse i straffskalan. Gäller de som då är utvisningsbara, dvs ickemedborgare eller dubbelt medborgarskap där det svenska förverkas. De länder som inte tar emot sina utvisade medborgare blir av med eventuellt bistånd.
    De behöver inte ens ta emot sina landsmän. Det räcker med att dessa individer kommer utanför Sveriges gränser så är vi av med dem.

Politik är det möjligas konst.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-02 18:14:59 följande:
    Freedom skrev *Den som inte jobbar kan inte klara försörjningen kan inte stanna i landet*
    Vilket inte behöver tolkas som tvångsdeportation. Det kan lika gärna handla om att de av ekonomiska skäl tvingas lämna landet för grönare betesmarker.
    Vi har redan sannolikt ett par 100 000 som vistas olagligt i Sverige, de åker inte hem trots att det inte finns några bidrag. Det är helt enkelt ett bättre alternativ att stanna i Sverige trots avsaknad av bidrag än att åka hem till Somalia, Afghanistan, Syrien etc.

För att vi inte tar tag i frågan. Kommer du ihåg REVA? Stoppades så fort den fick kritik från vänsterns aktivister.

Ygeman lovade ju att utvisa de 80000 som de illegala beräknades utgöra då men av det blev intet. Det handlar bara om att prioritera. Det är DÄR det brister. Den politiska viljan. Det är inte SVÅRT.

Polisen griper dem. De utvisas.
    Ni underskattar hur jävligt det är i stora delar av världen.

Just jag har nog gott om erfarenhet av de jävligaste av jävliga länder så jag underskattar nog inte "hur jävligt det är" men jag har svårt att se vad det skulle spela för roll för svensk politik på området.
    Även om du skickar hem ett hundratal kriminella så har du kvar den oerhörda problematiken med att gruppen är nästintill oanställningsbar på svensk arbetsmarknad
    En stor del av invandringens belastning på Sverige handlar om kriminalitet. Det finns ingen anledning att inte ge sig på den bara för att man kan ha lite svårare att skicka ut en miljon arbetslösa invandrare.
  • Flash Gordon
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-03 08:48:22 följande:
    Men det vi ser är att ingen lämnar. Hur ska det gå till? Var är betesmarkerna grönare menar du? Har man väl fått asyl I Sverige får man det ingenannanstans. Tror du Norge, UK eller Tyskland tex är intresserade av att ta emot analfabeter utan asylskäl? smile2.gif

Då är det hemlandet som är det enda alternativet och även en bidragslös tillvaro i Sverige utan ordentligt jobb är bättre än hemlandet. Därmed lämnar ingen utan tvångsdeportering. Det är därför alla arabländer, Singapore etc implementerar tvångsdeportering med våld om man blir av med jobbet och inte har nytt inom 30 dagar.

Jag minns reva. Men även på den tiden utvisades nästan ingen. Rent konkret är det inte avancerat. Bara att sätta in militären och tvångsdeportera med Herculesplan. Gör ID-kontroll på varje random svartmuskig person polisen ser. Men politiskt omöjligt I västvärlden. Ge mig ETT exempel på land där det fungerar i väst? Tom skurkstaterna har så svårt att tvångsdeportera att de är extremt restriktiva med att släppa in.
    Jag fetar och undertryker bar en sak i ditt inlägg för det är egentligen det enda som seplar någnå roll när vi diskuterar fram och tillbaka.

Du talar om vad som var  politisk möjligt igår och om vad som är politiskt möjligt idag.

Jag talar om vad som är politiskt möjligt imorgon.

Folk har nog inte förstått än storleken på den förskjutning av gränserna för "vad som är politiskt möjligt" som pågår. Den rörelse som sker i folks tankar och åsikter.

Vad jag tror?

Jag tror exempelvis att inom en relativt snar framtid har vi lagstiftning för att dra tillbaka svenska medborgarskap och PUT.

Jag tror att vi kommer att få en ny, fungerande REVA-insats i stor skala.

Jag tror att avtal kommer att skrivas med tredje land om att ta emot folk vi inte vill ha i landet. Detta är redan på gång på EU-nivå.

Och jag tror att svenskarna inte kommer att motsätta sig detta.
  • Flash Gordon
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-03 18:11:27 följande:
    Jag hoppas du har rätt..Men är djupt skeptisk. M KD och SD måste få egen majoritet till att börja med. 
    Det blå-gula blocket med M+KD+SD får egen majoritet i opinionsmätning efter opinionsmätning. DET är en jätteskillnad mot för hur det sett ut bara fram tills för något år sedan. Se utvecklingens riktning. Och utveckling skapar normalitet.

År 2018 talade alla om "Alliansen". 2018 ville ingen utom SD kännas vid ett konservativt blå-gult block. Idag talar ingen om "Alliansen" längre. Det nya normala har istället blivit att tala om det röd-gröna blocket (dit C hör) och det blå-gula blocket M+KD+SD.

Men allt avgörs av vad som händer med MP i nästa val. 
     Nuvarande regering har precis gjort västvärldens mest generösa flyktingpolitik ÄNNU generösare. Fler får stanna, fler anhöriga får tas in, färre omfattas av det minst sagt pinsamt blyga försörjningskravet. .
    Ja
     Dvs allt i total motsat riktning mot det du talar om.
    Allt det som sker, sker på politisk nivå, enligt valresultatet för snart fyra år sedan. Men inte ens det håller si stabilt. Sedan förra valet ha M, KD och nu L bytt sida.

Och "folkets" åsikter glider iväg än snabbare.

En barnfamilj beskjutna igår när de skulle rånas på sin bil. En 60-årig kvinna svårt skottskadad när hon var ute och handlade på ett köpcentrum - offer för en förlupen kula.

Sådant påverkar hur folk tänker.

Det kommer ett nytt val snart ....

• Flash Gordon

Här till exempel

www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-kraftigt-okat-valjarstod-for-vansterpartiet

De blå-gula 47,1%
    De röd-gröna 46,0%

Egen majoritet till de blå-gula.

Du måste räkna på de partier som klarar riksdagsspärren. De andras procent faller ju bort.

------

Ja, M och KD har en del att bevisa.

En del av det du beskriver kommer att genomföras. Annat inte. Inte nu i alla fall.

Ge de blå-gula ett par mandatperioder så har vi: ökade befogenheter till polisen, automatisk utvisning vid åtminstone vissa brott, tredje-land-funktion vid utvisning, folkräkning och en ny REVA.

Och efteråt kommer alla att tycka att det är ju den naturligaste saken i världen.

• Flash Gordon
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-04 08:40:05 följande:
    Lugn nu. Padirac har ju gått i god för att de gängkriminella bara skjuter varann. Så detta kan inte vara sant.
    Det är en så genuint obehaglig attityd.
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-04 08:40:05 följande:
    Dessutom har jag hört från säkra källor att denna skjutning var oacceptabel, så då är allt bra igen. Löfvén behövde inte ens resa sig ur hängmattan den här gången.

Löfven har inga som hest ambitioner på området. Han ligger så still han kan i sin hängmatta, rädd för att trilla ur om han försöker resa sig upp.
  • Flash Gordon
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-04 11:35:42 följande:
    När jag skriver majoritet menar jag +50%. 
    Man behöver inte få +50% av totalen. Räcker med att få +50% av de som kommer in.
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-04 11:35:42 följande:
    MP kommer aldrig åka ur riksdagen tyvärr.
    För att ... ?
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-08-04 12:03:33 följande:
    Regimtrogen media som går all in för att rädda dem kvar...
    Ja, det lär bli mycket positiv TV- och radiotid för Miljöpartiet sista halvåret innan valet. Många fina reportage om dem i  tidningar.

Men ändå. Vad är det för frågor MP driver:

Mer vindkraft. Mindre kärnkraft. Mer invandring. Mer feminism och identitetspolitik. Högre utlands-bistånd. Fler "miljö-skatter" som flygskatten och plastpåse-skatten. Förbjuda bensin senast år 2030. Och så vidare.

Deras problem är att på punkt efter punkt går den allmänna opinionsutvecklingen emot det som de står för. De är så ur synk med tiden att de inte ens har en rubrik "polis" eller "brott och straff" på sin hemsida där de beskriver sin politk.
  • Flash Gordon

Ge oss först en kall vinter och sedan en varmsommar, bägge med akut elbrist som följd, så får vi väl se vad som händer med MP i det efterföljande valet. 

• Flash Gordon
    Anonym (Freedom) skrev 2021-08-04 12:29:43 följande:
    Vem tror du att du är att bedöma andra människors förstånd?

En 60-årig kvinna kämpar för sitt liv efter att ha blivit skjuten i ett köpcentrum igår. Det verkar väldigt osannolikt eftersom risken är så liten, men det verkar inte som sanningen är så viktig för dig.

Vi svenskar ligger förmodligen bland de bästa i världen när det kommer till att vara någorlunda fredliga mot varandra. Utvecklingen i väst har gått kraftigt åt rätt håll i detta avseende senaste 50 åren typ. Att du ser detta som en ursäkt för gängvåld får du stå för själv.

Du säger att riken är pytteliten att hamna i gängkriminalitetens kulregn. Pytteliten jämfört med vad? Hur mycket skjutningar vill du ha innan du anser den värd att bekämpa? Vi har 180 registrerade skjutningar hittills i år. Det är c:a 1 per dag. Hur många skjutningar ska vi upp i innan du tycker att det inte längre kan kvittas mot finnarnas alkoholrelaterade våld?

Samtidigt, ett helt bostadsområde är taget gisslan i ett Sverige som är "tryggare än någonsin":
    sverigesradio.se/artikel/boende-i-nasby-tanker-inte-rora-mig-ute

"Jag känner mig rädd"
Svar på tråden Är invandringen en belastning?