Anonym (XXX) skrev 2021-07-22 10:25:24 följande:
Det här hände innan jag blev politiskt intresserad, så jag minns inte längre. Var det alltså så att han började med mångkulturfjantet först när han redan var statsminister, och ingen kunde göra något åt det längre? Att han dolde den åsikten innan?
Politik följer trender precis om allt annat. Det enda du behöver göra för att med hyfsat god precision förutspå den politiska framtiden är att titta på trenden, lutningen, varåt det barkar.
.
Reinfeldt och hans "vänsterfalang" tog över eftersom Bo Lundgren med sin gamla hederliga moderatstil misslyckades nåt kapitalt i valet 2002. Det lämnade fältet öppet för nya krafter att ta över, prova något nytt.
Det fanns gott om gamla moderater kvar i partiet men de var för tillfället utspelade eftersom deras politik misslyckats 2002. Sedan fanns det de som bara var nöjda med vad som helst - de accepterade Reinfeldt. Sedan fanns det de som var helt inne på Reinfeldts linje.
2014 var det tvärtom. Då var det Reinfeldt som fuckade upp och så började de gamla hederliga moderaterna ta tillbaka initiativet. De som en gång accepterade Reinfeldt acceptera nu Ulf istället. Och på den resan är man nu.
I sak är det riktigt att Reinfeldt gjorde upp med MP om invandringen för att jävlas med SD. Det var personligt för honom. Reinfeldt har alltid varit "vänster" inom moderaterna. Han skev en bok också nar han var ung. Går att ladda ned någon gammal pdf-kopia från nätet. Om hur välfärdssystemen som "söver svensken" ska rivas. Ett sätt att riva dem är att överbelasta dem med en enorm invandring.
.
Det är ju i princip det vi ser nu hur yrvakna politiker försöker rädda välfärden genom att stoppa invandringens negativa påverkan på densamma.
Alternativet är ju att göra som Lööf och Reinfeldt antytt.
Sverige kan ta emot 30 miljoner invandrare (Lööf) och
Jag flyger över Sverige och ser hur mycket tom yta vi har - Sverige är inte fullt! (Reinfeldt)