Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Är invandringen en belastning?

Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 22:24:59 följande:
    Citerar SVT opinione (2020):'Idag vill 63 procent (+7) av väljarna att Sverige tar emot färre flyktingar'

Varför skulle Kristersson rikta in sig på svårflirtade SD-väljare när hela 63% av väljarkåren vill minska flyktingmottagningen? Read my lips: Du har fel och SD förblindar dig. De problem vi ser överstiger vida SD och deras fattningsförmåga.

Kristersson har goda chanser att bli största parti. Dessa frågor är de enda som väljarna bryr sig om just nu. Det är liksom inte Löfvén som äger denna fråga.
    Jag tycker själv att vi ska ta emot färre flyktingar, och i möjligaste mån begränsa viss arbetskraftsinvandring.

Men detta innebär definitivt inte att jag är en av dem som har behov att ansluta till den i mitt tycke tankeslöa kör som sjunger till Kristerssons populistiska valsmelodier.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 22:24:59 följande:
    a

Kristersson har goda chanser att bli största parti.
    Sorry, läste ditt inlägg slarvigt.

Nej, Kristersson kan aldrig bli största parti - och det beror inte på hans längd utan på att en människa inte är ett politiskt parti.

Men du kanske menade att M kan bli största parti?
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 23:20:06 följande:
    Om du tycker den frågan är viktig kan du ju inte rösta på S/C/V/MP för de kommer fortsätta verka för stor flyktingmottagning. Denna fråga är så viktig att de nya politiska blocken formats efter den. Det du.
    Nja, där gör du en tankevurpa.

Det är fullt möjligt att tänka som jag och miljoner andra svenskar gör utan att lockas av tanken på en SD-styrd regering.

Bara tanken på en regering där Ebba Busch och Ulf Kristersson ingår får mig att i skratta - men skrattet fastnar i halsen när jag tänker på vilken skada en sådan regering skulle åsamka Sverige.

• FDFMGA
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-22 09:09:11 följande:
    Men en regering som innefattar stollar som Löfven, Morgan Johansson, Bolund och Lööf får dig inte att skratta? Ok då vet vi
    Nej, jag kan tycka att Löfven kan vara lite pinsam ibland - men det löje som riktas mot regeringen från gnällhögern betraktar jag som oavsiktlig satir över gnällhögerns förståndsgåvor.

Men det faktum att gnällhögern utgör en intellektuell belastning för Sverige är egentligen inte mycket att skratta åt. Det är väl bara en konsekvens av att populism i allmänhet och högerpopulism i synnerhet har i hög utsträckning lockar de klenaste förstånden.
  • FDFMGA
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-22 10:23:25 följande:
    VILKEN skada skulle de åsamka Sverige?
    Åh, jag utgår från att en SD-styrd regering med Kristersson och Busch som portalfigurer på kort tid skulle kunna ställa till med mer oreda än man någonsin kan ana.

Tänk bara på Kristerssons meriter från Strängnäs där han lyckades sänka kommunens ekonomi på rekordtid.

Nu bedömer jag att risken för att det ska gå så illa inte är överhängande - men osvuret är bäst. Jag trodde inte det var möjligt att någon så löjligt självcentrerad och lögnaktig figur som Trump skulle kunna bli president i USA - men likväl blev han det.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2021-07-22 12:49:14 följande:
    2014 var det tvärtom. Då var det Reinfeldt som fuckade upp och så började de gamla hederliga moderaterna ta tillbaka initiativet. De som en gång accepterade Reinfeldt acceptera nu Ulf istället. Och på den resan är man nu.
    Nja, historierevisionism är ju en vanlig följeslagare till auktoritära dogmer.

Men nog var det nästan tre år Kinberg Batra  M:s partiledare - mellan 2014 och 2017.

Men hon kallade ju sig till och med feminist så beröringsskräcken kan vara svårbemästrad Skrattande

sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Kinberg_Batra
  • FDFMGA
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-22 13:19:34 följande:
    Mmm den intellektuella eliten i Tensta är såklart röd medan begåvnibgsreserven i Danderyd är blå. Tack för dina fantastiskt konstruktiva inlägg
    Nu, tror jag iofs att ganska få som gnäller här är uppvuxna i Danderyd - detta mot bakgrund av hur gnällhögern har för vana att formulera sig.

Personligen har jag betydligt större förståelse för att någon som invandrat till Sverige har problem med svenskan än jag har för plågsamma skriftliga uttrycksförsök och tankeansträngningar från etniska svenskar utan diagnostiserade neuropsykiatriska funktionshinder.

Jag förstår iofs att gnällhögerns filterbubbla är ett intellektuellt sluttande plan - men den som valt att belasta Sverige med att häcka i den fönsterlösa åsiktskorridoren har gjort detta frivilligt.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 14:48:43 följande:

Om vi ska prata tankevurpa de luxe; så är det svårt att bortse från idioten som vill minska flyktingmottagandet och röstar på v-kartellen som vill öka den.

Idiot - aha, du syftar på mig.

Ja, många inom kverulanthögern har mycket nära till invektiven, men det är ju oftast en konsekvens av att man saknar andra uttrycksmedel. Faktum är att många är helt oförmögna att förstå skillnaden mellan personangrepp och åsiktsangreppSkrattande

Jag blir alltid en smula nöjd när folk bekräftar mina teser.

Så tackSolig

Förövrigt röstar jag inte på någon V-kartell. Jag har inte ens bestämt om jag ska rösta på C eller S - eller kanske rentav på MP som en stödröst.

Men det sistnämnda bär mig emot. Stundtals är MP-åsikterna nästan lika förvirrade som kverulanthögerns.

• FDFMGA
    Padirac skrev 2021-07-22 15:41:57 följande:
    'Det sovande folket' är ju Ökänd!!

Svårt att tro att FR var 27 när han skrev den - det är en tonårings förenklade och nedvärderade syn på människor odlad av Ms ungdomsförbund.. appropå krav på mognad för att rösta så uppfyller bokens syn på männiksor inte någon högre mognad

Själv vill väl FR inte veta av den.. - tror har lyckades med något lika uselt strax efter 30... kommer inte ihåg vad den boken har för titel tyvärr
    Som löjesläsning slår Kristerssons Non-working generation Reinfeldts Det sovande folket med käpphästlängder.

Jag kan rekommendera den. Hans åsikter är tidstypiska för den tidens unghöger och så gott som identiska med Reinfeldts - men han har ett förvirrat resonemang där han jämför reglerna på arbetsmarknaden med apartheidregimen i Sydafrika.

Helt obetalbartTomte

Som alla nyliberaler på den tiden var ju Kristersson för fri invandring av ideologiska skäl.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-22 16:26:23 följande:
    Nej jag syftar såklart inte på dig. Hade du varit en idiot så hade du inte förstått vem jag syftade på. Bena ut den om du kan!

En gång hörde jag talas om en idiot som inte begrep att S, V och MP ingår i ett gemensamt politiskt block. Oavsett vilket av dessa man röstar på så får man MPs invandringspolitik på köpet. Hen klagade som en dåre på invandringspolitiken, men fortsatte rösta på de partier som genomförde den. Kan du relatera till det kanske?
    Aha, så det var någon annan du kallade idiot.

Ur ett invektivperspektiv förändrar det ingentingSkrattande
Svar på tråden Är invandringen en belastning?