Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-12-20 00:36:15 följande:
Ja, du är ju i så fall en allvarlig belastning eftersom du är en av dem som verkar lyckas inbilla dig att det är krig i Danmark.
Majoriteten av Sveriges befolkning håller absolut inte med dig.
Du anklagar mig för propaganda när jag säger samma saker som t ex Socialdemokraterna nu säger öppet i sin egen undersökning.
Självfallet håller jag med dig om att Socialdemokraterna ägnar sig åt propaganda och jag tycker det är ett sundhetstecken att du också delar denna uppfattning.
Du har själv vid olika tillfällen försökt förklara att s k flyktingar som reser från Danmark till Sverige flyr från krig och att de flyr för sina liv.
I så fall kan ingen tolka dig på annat sätt än att du lyckas inbilla dig själv att det råder krig i Danmark. Varför måste någon annars fly för sitt liv när man flyr från Danmark?
Du har själv hävdat att de som flytt till Sverige har flytt för att rädda livet.
Men du har aldrig kommenterat att många av de unga friska män som har valt att resa till Sverige också har valt att lämna kvinnor och barn kvar i den där livsfarliga miljön som flera av dessa unga friska s k flyktingar har stuckit ifrån.
Jag har aldrig läst någon kommentar från dig, ingen kritik, har aldrig sett dig reagera på, att vi i Sverige har valt att hjälpa ett relativt fåtal personer men att vi har valt att inte hjälpa de med störst hjälpbehov och vi har valt att hjälpa få i stället för fler.
Jag har däremot flera gånger framfört att jag tycker att vi har hjälpt för få. Jag hade givit mitt stöd till att hjälpa fler och framförallt att det skulle vara mycket mera humant att hjälpa dem med störst hjälpbehov.
Tror du själv att det är unga friska manliga resenärer som i verkligheten har störst hjälpbehov?
Med ditt sätt att argumentera kan man inte tolka dig på annat sätt än att du hävdar att det skulle råda krig i Danmark.
Men jag har aldrig trott något sådant.
Om du läser min signatur en gång till så ser du att jag ställer en fråga, om det råder krig i Danmark och Polen?
Jag hjälper dig och förklarar för dig att när man avslutar med ett frågetecken så betyder att det är en fråga.
Om du ens har ställit frågan om det är krig i Danmark och Polen så behöver sk du titta fram från ditt gömställe lite oftare. Jag kan ha hjälpit sk dig nu med att förstå att man är ganska verklighetsfrånvänd om man ens har funderit på det. Självklart har jag hållit med sk dig om det.
Fint av dig att ha undersökt alla flyktingar och har kommit fram till att det är unga friska manliga resenärer allihop. Fantastisk sjukvård man har i alla sk länder. Fint. När åker sk du för att hjälpa alla på plats med ditt sätt att resonera? Det har varit en sk fråga.