Är invandringen en belastning?
Däremot fanns det mammor med barn med utländskt ursprung på BVC.
Allt måste inte vara "formellt utrett"..
Bra formulerat. Jag är själv - även om jag står långt till höger politiskt - en av dem som erkänner att vi har ett klimatproblem. Jag har t.ex iaktagit samma gräsmatta från mitt fönster under 20 vintrar, och jag har sett trenden att de normala nordiska snötäckena inte längre finns där på vintrarna.
När jag nämner detta offentligt så kommer alltid "klimatförnekarna" med diagram med olika kurvor och skall "visa" att jag minsan har fel, och att jag minsan är ovetenskaplig, men jag har sett vad jag har sett sedan 2005.
Likadant har jag sett en demografisk förändring vad gäller sammansättningen av stadens invånare vad gäller i vilka länder de har sitt ursprung. Jag har inga tabeller och diagram över det, men jag har sett det själv med mina egna ögon.
Stopp o belägg. Det är INTE anekdotisk bevisföring om man INTE HÄVDAR att man har BEVIS. Om man klart och tydligt säger som jag brukar göra: "Detta är mina faktiska observationer" av något fenomen så kan det faktiskt var intressant, och det är inte det som du anklagar för att vara anekdotisk bevisföring.
Jag brukar hamna i den här diskussionen på helt andra och mycket intressanta områden tänker jag.