Är invandringen en belastning?
Nu får du ta det lite lugnt så att han har möjlighet att ratta runt på Wiki.
Nu får du ta det lite lugnt så att han har möjlighet att ratta runt på Wiki.
Det viktigaste är att barnen på förskola får lära sig att alla är olika, men lika unika.
Mycket bra och relevant frågeställning.
Har man medvetet sänkt kraven för examinering, för att sysselsätta fler invandrade?
Det är i så fall inte första gången man gör så. Men vart är konsekvenstänket?
EBO-lagen har nog gjort sitt till för att det blivit så här. Det är alltid kommunen och "någon annan" som ska ordna dit personal med svenska som modersmål, när man själv valt att bo i de segregerade storstadsområdena.
Så vi noterar att Skolinspektionen tar sitt arbete på stort allvar och stänger skolor som inte fungerar som det är tänkt. Barn i Sverige ges därmed fortsatt förutsättningar för god och likvärdig utbildning. En viktig grund för välfungerande integration.
Det är rätt vidrigt att SD och övriga högerpartier driver en politik för att behålla religiösa friskolor trots att avigsidorna är kända.
Könsseparerade lektioner behöver inte entydigt vara fel. Jag hade idrott i skolan med enbart flickor. Skönt, och främjade flickors deltagande. Sedan, och mycket viktigare, är att vi har skolplikt för alla barn i Sverige. Många av flickorna som har kommit hit hade inte fått gå i skolan alls i hemlandet. Mycket troligare att de hade sålts till en gammal gubbe, barnäktenskap.. Bättre att de kommit hit!
Nej, jag är inte emot den skärpta lagstiftningen. Varför skulle jag vara det? Jag har just nämnt att jag är emot barnäktenskap.. En ledande fråga, precis som hela den här trådens övergripande frågeställning. Med andra ord skulle tråden istället mer neutralt kunnat heta: Invandringens för- och nackdelar?
Vad är det för systematiskt förtryck av barn, som du syftar på?
De som Skolinspektionen stängde?
Du är dåligt uppdaterad. S, MP och V vill förbjuda religiösa friskor medan högerpartierna är för religiösa den typen av skolor.
V har drivit linjen att förbjuda religiösa friskor under många år. S tog beslutet 2018 och MP 2019.