Inlägg från: Anonym (XXX) |Visa alla inlägg
  • Anonym (XXX)

Är invandringen en belastning?

FDFMGA skrev 2021-07-17 00:15:34 följande:
    Så du blir deprimerad när folk inte förstår att du upptäckt att landet är på väg att gå under.

Eller var det det faktum att du inte kan svara på larwains fråga som gjorde dig kantstött .

Bara oss emellan är det nog ingen som kan det, alltså på ett sammanhängande och vettigt sätt.

Kristersson har ju bytt ut integrationen mot invandringen - och då blev det lika bluddrigt som när en troende SD-aktivist ska försöka förklara varför hen lever på bidrag i stället för att ta ett städjobb. id. Det var en utopi från början, att tro att det skulle gå. 
    Och inte blir det lättare av den låt gå-kultur som vi har här i Sverige, heller. Invandrarna VET att de kan leva på bidrag hur länge som helst, det finns ingen bortre parantes. Inget kommer heller att hända om de inte klarar sina nivåer i SFI (det är bara att gå om, med fortsatt bidrag), eller om de hoppar av sina anvisade arbetsmarknadsutbildningar eller praktikplatser. De VET att vi inte kommer att sätta dem på bar backe i slutändan, inte ens om de blir påkomna med att resa hem till landet de flytt ifrån på semester. De VET att de kommer att få stanna, även om de begår grova brott (även om detta på sista tiden faktiskt blivit lite bättre i domstolarna - om utvisningarna sedan verkställs efter avtjänat straff får vi väl se). Och alla ungarna lär sig också detta vid moderns knä. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-17 00:24:48 följande:
    Och inte blir det lättare av den låt gå-kultur som vi har här i Sverige, heller. Invandrarna VET att de kan leva på bidrag hur länge som helst, det finns ingen bortre parantes. Inget kommer heller att hända om de inte klarar sina nivåer i SFI (det är bara att gå om, med fortsatt bidrag), eller om de hoppar av sina anvisade arbetsmarknadsutbildningar eller praktikplatser. De VET att vi inte kommer att sätta dem på bar backe i slutändan, inte ens om de blir påkomna med att resa hem till landet de flytt ifrån på semester. De VET att de kommer att få stanna, även om de begår grova brott (även om detta på sista tiden faktiskt blivit lite bättre i domstolarna - om utvisningarna sedan verkställs efter avtjänat straff får vi väl se). Och alla ungarna lär sig också detta vid moderns knä. 
    Vad hände här nu då - varför kan man inte rätta sina inlägg här, i åtminstone fem minuter..? Överst skulle det stå ungefär, att vem som helst fattade att det inte skulle gå att integrera så många människor, från så väsensskilda kulturer, och på så kort tid. Det var en utopi från början. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-17 01:03:44 följande:

Sådär ja?.ännu 7000 som Sossarna inte kan utvisa tack

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/morgan-johansson-s-om-utvisningsstoppet-foljer-utvecklingen-noga

V
    ilket amatör gäng snacka om fördärv 

Det är det jag säger, att alla - även andra länders regeringar, i detta fall Afghanistans - VET att vi är mesiga och att det går att köra över oss hur som helst. Ett annat land skulle bara ha flugit tillbaka dem, med militär med på planen för säkerhets skull, och satt av dem. Sedan skulle landet ha fått ta emot dem hur de ville. Jag gissar att de inte hade blivit sittande på tarmacen. Ett land måste ju naturligtvis ta emot sina egna medborgare.  
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 09:28:04 följande:
    Ingen kan svara på huruvida Tomkins kommer att vara en belastning. Han kan ju vara typen som gillar att spöa på sin flickvän eller kanske festa hårt och orsaka diverse kostnader för polisingripanden eller sjukvårdskostnader.

Eller menar du att han inte kan vara en belastning eftersom han är en vit västerländsk man?
    Om vi har otur, ja. Men risken att han ska ha flyttat hit med syftet att gå på bidrag, suga ut det svenska välfärdssystemet och begå brott, är obefintlig. Det är ju därför det är mycket enklare att få hit en partner från Kanada än en från Nigeria, också.

Kanada är ett lika rikt land som Sverige, och med ett lika generöst välfärdssystem så vitt jag vet (till skillnad från grannlandet USA). De kanadensare som vill leva på bidrag, utnyttja välfärden och inte bidra något, samt försäkra sig om humana straff när de begår grova brott, kan alltså lika gärna stanna i Kanada. De behöver inte lura en svensk au pair-tjej, exempelvis, att de älskar henne för att få komma och göra det i Sverige.

Nigerianen däremot, har allt att vinna och inget att förlora på att bli gift med en svenska, eller annan dum, naiv, k*t och lättledd kvinna från Sverige eller annat rikt västland. 
  • Anonym (XXX)
    FDFMGA skrev 2021-07-20 14:05:26 följande:
    Jag är helt renons på kunskaper om hur det gick till när Kristersson föddes - menar du att det är därför han är så kort i rocken också, endast 168 cm över kaklet.
    Men det där var väl onödigt? Tänk om de kortväxta killar som brukar skriva här regelbundet om sina komplex och svårigheter att få en flickvän, läser det där nu?

Det är förresten typiskt. Godhetsknarkarna ömmar alltid bara för de grupper som det är politiskt korrekt att ömma för. D.v.s. för tillfället invandrare från Afrika och Mellanöstern inklusive muslimer och judar, romer, homosexuella och transpersoner, samt kvinnor som anser sig ha blivit diskriminerade i något sammanhang för att de är kvinnor. 

Men att håna t.ex. en kortväxt eller fetlagd person går bra, så länge som det är en vit västerlänning. Likaså ensamma människor. Det går även bra att diskriminera folk i sitt eget liv, på det sättet att man t.ex. frågar vissa av sina arbets- eller skolkamrater om de vill hänga med ut på krogrunda eller komma på en privat middag, men inte andra. Inte de som man VET sitter ensamma. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-20 15:50:29 följande:

Mustafa Panshiri visar tydligt att det är kulturen, inte socioekonomiska faktorer, som ligger bakom invandrares höga brottsbeängenhet. Att ändra kulturen är mao viktigare än sysselsättning, betyg och fritidsgårdar. Även om de tre också är bra.

www.expressen.se/debatt/brottsligheten-paverkas-framst-av-kultur-och-moral/

Japp. Det finns ju (tyvärr) massor av svenska barn, som växer upp med en ensamstående sjukskriven, lågavlönad eller bidragsberoende mamma. De har inte heller några smartphones eller tusenkronors-jeans. Men de kastar inte sten på polisen, hindrar ambulansen att komma fram, eller skjuter vilt omkring sig på öppen gata för det. 

Med detta sagt, så kan jag ha mer förståelse för ett fattigt barn som snattar i affären, än ett som har hög veckopeng och skulle kunna köpa saken ändå. Men när det kommer till grövre brott, så får sådana förklaringsmodeller inte bli en ursäkt. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:55:01 följande:
    Det är vanligt bland svagbegåvade mobbare att göra sig lustiga kring en medmänniskas kroppsform.
    Ja, och det är väldigt lågt. Av den anledningen gillar jag inte karikatyrer av politiker och andra kända personer heller. Dessa framhäver de drag, som personen kanske har komplex för, eller har haft i ungdomen. Det är så onödigt. Mänskligheten borde ha kommit längre. 

Däremot måste man få kommentera politikers förståndsgåvor, för utan sådana kan de liksom inte göra sitt arbete...
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-21 12:51:59 följande:
    Jag skulle säga att med Kristersson har M anpassat sin politik till den verklighet som råder. Reinfeldt hade många goda sidor, men hans invandringspolitik var lika förkastlig som miljöpartiets.
    Japp. Och många moderater var för övrigt arga på Reinfeldt redan då. De skrev inte under på hans invandringspolitik alls. Frågan är hur kan kunde få så mycket makt?
  • Anonym (XXX)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 06:58:36 följande:
    Nja, där gör du en tankevurpa.

Det är fullt möjligt att tänka som jag och miljoner andra svenskar gör utan att lockas av tanken på en SD-styrd regering.

Bara tanken på en regering där Ebba Busch och Ulf Kristersson ingår får mig att i skratta - men skrattet fastnar i halsen när jag tänker på vilken skada en sådan regering skulle åsamka Sverige.
    VILKEN skada skulle de åsamka Sverige?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-22 09:09:44 följande:
    Kanske för att han lyckades ta makten?
    Det här hände innan jag blev politiskt intresserad, så jag minns inte längre. Var det alltså så att han började med mångkulturfjantet först när han redan var statsminister, och ingen kunde göra något åt det längre? Att han dolde den åsikten innan? 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?