Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-01-18 14:28:38 följande:
Mitt resonemang gällande ditt stöd av kommunismen bygger på att:
Du Padirac väljer alltid medvetet att avstå från att kritisera kommunismen.
Det är det faktum att du alltid medvetet väljer att utelämna denna kritik som visar att du stödjer kommunismen. Som en följd av detta framstår det därmed som att du stödjer mördandet av många miljoner människor.
Kommunismen har enligt alla tillgängliga fakta mördat många fler miljoner människor än nazismen.
Du väljer alltid avstå från att nämna kommunismens ännu allvarligare härjningar mot medmänniskor, medan du alltid väljer att kritisera nazismen.
Du har aldrig med ett ord berört att kommunismen än i dag anses utgöra ett hot mot mänskligheten, medan nazismen anses vara knappt ens existerande och inte alls betraktas som något reellt hot.
Att du kritiserar SD är helt ok för mig. Jag är inte SD:are.
Men jag noterar att du ofta gör det helt onyanserat och på ett sätt som att du vill försöka nedvärdera och idiotförklara de väljare som faktiskt utgör en relativt stor del av det demokratiska Sveriges innevånare.
Att försöka nedvärdera och idiotförklara andra människor för att de har en annan åsikt än du, det tycker jag är värt att påpeka och jag tycker att det är ett grovt fel av dig.
I detta sammanhang framstår du som att du inte ens stödjer demokrati, vilket jag då sammankopplar med att du personligen verkar stödja kommunism, att du alltså stödjer den raka motsatsen till demokrati och att du på känt kommunistiskt sätt motsätter dig resultatet av demokratiska val.
Du har själv valt att framföra att:
?mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land?
Jag är inte SD:are. Men om både du och jag ska vara ärliga så gäller ju faktiskt rent faktabaserat att SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang när du och alla konstaterar att mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.
Jag har aldrig sett dig kritisera SDs nazistiska och fascistiska historia eller samtida dito och skandaler.
Däremot har jag sett dig hylla SDs deltagande i regeringen.
Skulle du på samma hylla Vänterpartiets deltagande i en regering?
Det är mycket duynkla tankar och påståenden om att krtitikk av SD och kritik av SDs försvarare skulle vara samma sak som att inte stödja demokrati.
Det verkar vara ett påstående draget ur röven - dels för att det är absurt, dels för att det är ett av de bruna argument som SD försvarare brukat dra fram för att ursäkta sin rasism, nazism och fascism.
Om du inte är partisk så ska du inte bara framhålla SDs stora stöd utan också andra stora partiers stöd på¨samma sätt. men det har jag inte heller sett.
Istället har jag sett den som försvarar von Papens agerande för att få makt till varje pris- Kristersons överslätande av SDs representantes skandaler med rasism och nazism spelar ingen roll, för SD behövs för att få makten.
Enligt ditt sätt att argumentera så stödjer DU nazism, fascism och diktatur.
Du har medvetet valt att aldrig någon sin kritisera SDs nazistiska, fascistisk och rasistiska historia eller det samtida stöd för nazism, fascism och rasism som SD visar, du har också medvetet valt att inte kritisera Hitler, Mussolino, Franco, Pinochet, Salazar, ku klux klan , BSS, Per Engdahl osv...
Allt detta visar enligt ditt undermåliga resonemang att DU skulle vara nazist, fascist och rasist.
Tycker du att det stämmer? Tycker du att din förmåga att argumentera stämmer med verkligheten?
Jag uppfattar det som att du med det undermåliga och logiskt osammanhängande argumentation idiotförklarar dig själv.
En introduktion till argumentationsanslys skulle räta ut en del av de påståenden som läggs fram i dina inlägg - det fina är att du får utbilningen nästan gratis bara du visar lite vilja att studera och lära dig
gauss.stat.su.se/gu/sg/2012VT/btArgumentationsanalys.pdf