Inlägg från: Anonym (Absolut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Absolut)

Är invandringen en belastning?

Det är en belastning 675000 bidragstagare av utländsk härkomst behövs mer fakta
    Vi skulle stoppat våra gränser det som började i början av 2013 .
    Jämför man tex bidragstagare med övriga  Nordiska länder som. inte alls ligger på våra nivåer Danmark,Norge,Finland,Island x4 så illa är det.

??Vi har tyvärr ingen metod heller för att få ordning på problemet då dom som kommit hit är Många ggr så dåligt utbildade att dom börjar grundskolan och knappast lär bli något vi kan räkna in som skattebetalare i framtiden.
    Så ni som är födda på 60talet och framåt har en tuff framtid då kassakistan för pensioner tex är lika tomma som antalet besökare i våra kyrkor idag.

??Det fanns ett part som hela tiden varnat för denna utveckling men kallats för rasister av etablissemanget dvs de övriga partierna idag är deras politik kopierad rakt av och man försöker bevisa att vi tar avstånd från fortsatt invandring .
    ?Humbug skulle jag säga så min röst kommer för första gången gå till ett parti som vill landet väl som vågar säga sanningen även om etablissemanget hånat dom.

• Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-15 09:27:07 följande:

Den svenska asylinvandringen är nere på den lägsta nivån på 20 år och uppgår hittills i år (januari-juni) bara till ca 20% av det totala antalet beviljade uppehållstillstånd. Nästan 80% kommer till Sverige för att de har fått ett arbete eller för att de ska studera.  På vilket sätt skulle denna invandring vara en belastning?

Jag kan i och för sig anse att det är vansinnigt att M och KD bidrog till att Sverige fick världens mest generösa regler för arbetskraftsinvandring men jag ser inte de som kommer hit som en belastning utan min kritik mot detta är att en stor del av dessa människor (de som är lågutbildade) utnyttjas av skrupelfria arbetsgivare. Jag anser också att Sverige borde vara restriktiva när det gäller arbetskraftinvandring av lågkvalificerad arbetskraft så länge som vi har så stor arbetslöshet  som vi har nu. 

Gå inte på denna fint snälla ni som läser dessa inlägg vi har fortfarande högst invandring i Norden och inte ens om Finland.Norge,Danmark räknas som ett land så kommer dom över våra nivåer 
    Ett totalstopp nu borde vara självklart eller att dom som kommer hit kan visa att dom klara sig ekonomiskt själva utan att vara bidragstagare så dom välkomna men tyvärr lär inte detta ske inom iaf 1år ca sunt förnuft har försvunnit från landet helt enkelt med nuvarande regering
  • Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-15 10:11:52 följande:
    Ok, vad stämmer inte i mitt inlägg? Om du inte kan påvisa fel är det snarare dig som man inte ska lyssna på. 
    Fråga dig istället vad mitt svar betyder så hittar du det?
  • Anonym (Absolut)

Förstår inte att det kan vara så svårt att se utvecklingen och erkänna problemet idag börjar man dagen med att läsa om ett nytt mord i tidningen för övrigt högst i Europa hippie vi leder någonting, alla ni som bor i problemområden som får denna skit jag lider med er och önskar de etablerade partiernas folk 1 veckas straffkommendering till er som nattvandrare  , ni som nappt får pension för dagen längre, en sjukvård som går på knäna och inte bara för Corona, skolan som förr var bäst i världen ligger nu så dåligt till att våra elever inte kan skriva eller prata svenska när dom går ut skolan , vi får fuska med pisa resultaten och inte räkna med invandrare pga deras dåliga resultat och inte ens med medvetet fusk kommer vi ifatt 

• Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-15 11:30:06 följande:

Nu haltar din logik betänkligt. Asylinvandring har aldrig varit en fråga om tärande eller närande. Syftet med att Sverige ger asyl är att ge skydd åt människor som flyr från till exempel krig, tortyr och förföljelse.

Att inte polletten kan rullan in i mynthålet är för mig en gåta

Vi kan inte fortsätta ska det vara så svårt att greppa hur synd vi än tycker det är så är vårt egna problem så stort idag att vi måste säga stopp vi har alldeles för många områden som är utsatta där människor bönar och ber om att få flytta därifrån dom behöver asyl hjälp dom först om någon .
    Dagens politik är det största skämtet och SD har haft rätt hela tiden förnekelse är den största bedriften till undergång 

• Anonym (Absolut)

Kan varken se ,höra eller ta in sanningen otroligt 

• Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-16 11:16:46 följande:

Hmm, nog kan man med fog påstå att Ulf Kristersson är en belastning för Sverige, åtminstone såtillvida att han underblåser det lika onyanserade som oreflekterade behovet av att peka ut invandringen som roten till allt ont.

Det är väl bara en tidsfråga innan Ulf också ansluter till tokigheterna att påståendet om människans påverkan av klimatet är en bluff, att public service ska styras och kontrolleras av politiskt tillsatta kommissarier med M eller SD-stämpel och att feminismen är en styggelse som hindrar män från att vara män och kvinnor från att vara kvinnor.

Trots allt så är ju inte invandringen roten till allt ont - utan också journalister, forskare, feminister, allt enligt högerpopulismens befängda dogmer.

Sverige snart ett nytt Libanon. Herregud - däremot finns det ett lika gott som dyrt libanesiskt vin på Systembolaget - från Bekaadalen.

Snacka om att läsa bibeln som fan men vi vet att du enbart provocerar och försöker förlöjliga sanningen . Kristersson har inte gått så långt i sina uttalanden som du så enspråkigt vinklar?..Du har svenska flaggan som symbol tjo flöjt hedra den istället och vinkla inte bort allt som en politiker
  • Anonym (Absolut)
    Blueskillen skrev 2021-07-16 12:51:14 följande:
    Ni hatare gör det så lätt för er. Tar ett exempel och säger att det inte fungerar med invandring.

Vad hade USA varit utan invandring?

Vad hade Sverige varit utan finnarna, juggarna, grekerna, turkarna och så vidare. Då får vi inte glömma vallonerna heller. Och du tycker att invandrarna är negativt för Sverige.

Idag har vi 2 miljoner invandrare i Sverige som är cirka 20% av populationen. Vi har inte ens hälften inskrivna på arbetsförmedlingen som det är idag. Hur svårt ska det vara att kunna räkna ut att en kraftig majoritet av invandrarna arbetar och drar in skatt?
    Vem har sagt något ont om finnar,juggar mm det handlar om nutid inte dåtid svårare än så är det inte . Hade vi behövt arbetskraftsinvandring i dessa mängder som nu kommer in så hade det varit ok men 675000 bidragstagare som är invandrare talar sitt tydliga språk. Kristersson har rätt och så jäkla skönt att se att någon tar tag i problemet
  • Anonym (Absolut)

Det som är komiskt är när några i tråden förmodligen sossar med näbbar och klor försvara dagens politik som är så dålig för landet vi håller på att gå under om inte sunt förnuft med verklighetsförankring är det som tar beslut och styr vad som ska vara framtiden.

??Ta det här med att man nu säger att invandring inte är en belastning självklart är det en belastning om man räknar in all invandring . Skulle man däremot sätta in olika grupper tex européer som invandrar skulle vi säkert få en positiv spiral totalt även om där finns rötägg också
    Nu kommer jag att nämna en sak som Socialdemokrater Centern,Vänstern,Mp inte vill diskutera för då är man rasist men här kommer det.
    ?Räknar in grupper från de nu som massinvandrat ,som tex Syrien,Irak,Sudan,Afghanistan, så blir ju resultatet ett rejält minus svårare än så är det inte

Förresten så jäkla skönt att Yasin åkte dit hoppas att flinet bleknar lite på rötägget och ni feminister som försvarat honom skämms ni inte för det är inte ok att vara med och planera kidnappningar,misshandel utan sådant ska fanken bort och han borde utvisas då han bevisat vem han är 

Röstar hädanefter på partiet som står upp för att sopa ut skiten och få tillbaka landet på fötter då dagens regering tappat fotfästet totalt, Åkesson du har min röst

• Anonym (Absolut)
    Blueskillen skrev 2021-07-16 18:47:02 följande:
    På vilket sätt tar han tag i problemet med detta uttalande? Jag tycker bara han har blivit en kopia av SD för att han ser potentialen att få makt om han säger och tycker som de. Pinsamt
    Skrattretande skulle dagens regering som suttit vid makten i 7år vara bättre jösses?.vill inte kan inte ser inte hör inte Det är så kul när ni sossar försöker ännu försvara dagens politik ni är ett skämt
Svar på tråden Är invandringen en belastning?