Inlägg från: Hallonglass91 |Visa alla inlägg
  • Hallonglass91

BIM Augusti

Anonym (Tredje) skrev 2021-07-13 16:43:17 följande:

Min mens kom 3 dagar för tidigt så behöver ändra min bim

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1Ma, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

3/8 mandy93, 27år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33år(2:a försöket, andra barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (tredje försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (tredje försöket, tredje barnet)

Hej på er alla fina!

Hoppar in här med och känner igen några av er från tidigare trådar. Vi försöker få ett första barn. Är på 5:e försöket varav ett ledde till ett MA nu i mars. Så tråkigt och chockande, men äntligen känner jag att jag accepterat det. Hoppas verkligen på att bli gravid igen då jag längtar så mycket efter barn. Hoppas augusti blir en bra månad för oss alla!

Lycka till! <3 <3

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)
  • Hallonglass91
    mandy93 skrev 2021-07-13 20:55:58 följande:

Åh hej dig känner jag igen! Nu hoppas vi på att augusti är vår månad <3

Ja, hoppas hoppas <3
  • Hallonglass91
    LakritsHallon87 skrev 2021-07-14 13:31:11 följande:

Hej! Jag var med i BIM listan Juli, men fick mens idag så går gärna med i denna tråd o följs åt. Just nu känner jag mig väldigt deppig o låg, då jag hade hoppats på plus denna månad speciellt nu när mensen blev 3 dagar sen. Denna månad ska jag testa med Apiforce, men får väl börja med första tabletten imorgon eftersom man ska ta det innan frukost. Någon som har erfarenhet av Apiforce?

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

Känner mig också ledsen att det inte blev något förra månaden, var också en dag sen, så fick upp förhoppningarna. Men nu får vi blicka framåt :)

Har ingen erfarenhet av apiforce.
  • Hallonglass91
    Fanny87a skrev 2021-07-16 12:48:12 följande:

Jag hoppar gärna med, försökt sedan november 2020/första barnet.... plussade i veckan men missfall på det... haft 2 missfall på rad nu (bägge v.4+3)

Jag känner mig helt knäckt och hopplös... håller tummarna för alla !

Beklagar <3
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 09:49:07 följande:

Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?

Min ska också vara nu 23/7, men känns lite som jag hade ÄL igår då det högg till, men blir inga ÄL stickor denna månad heller då jag försöker vara lite mer avslappnad eftersom detta är 5e försöket nu och det har tärt en hel del på mig att testa både ÄL och graviditetstest.
  • Hallonglass91
    Lillajag1990 skrev 2021-07-20 11:16:53 följande:

Gah. Nu är det denna eviga väntan!!! Jag vet inte exakt när jag hade äl (kan ha BIM i slutet av juli eller början av augusti). Men vi körde på flera dagar förra veckan. Och idag har jag varit illamående på morgonen. Kan vara vad som helst. Men hoppas ju att det kan ha något med att det är något på gång :)

Härligt! Kul att ni fick till det en hel del er ÄL vecka. Hoppas det betyder något! :)
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-07-30 06:10:11 följande:

Godmorgon! Tog ett test i morse, rsfu och var helt berädd på att det skulle bli negativt. Men så dök det upp ett till sträck, är helt chockad och glad och rädd! Hoppas så att det ska gå vägen nu!!

Har eventuellt BIM idag, eller på måndag.. Bifogar en bild!

Åh! Ser verkligen positivt ut! Stort grattis <3
  • Hallonglass91
    Gabriella33 skrev 2021-07-30 17:01:05 följande:

Jag har en fråga? var gravid i mars som tyvärr slutade i ett ma. Upptäckte att jag var gravid pga molvärk som aldrig släppte. Brukar ha molvärk innan mens i max 2 dagar men detta höll i sig. Visade sig att jag var gravid. Nu till min fråga. Jag fick för ca 10dagar sedan tillbaka min mens. Den varade i 2 dagar. Extremt sparsam med mestadels rosa flytningar som sedan övergick till bruna. Alltså inte alls som min mens brukar. Jag har sedan dess har molvärk och tänkte att det kanske var nidblödning jag fick då jag fick det sist men trodde då det var en mellanblödning. I o med att ja inte vet när jag hade äl men ändå fått de konstaterat av gyn att det har jag haft, så vet jag ej när exakt o kan inte räkna ut mina dagar i cykeln. Har tagit ett gravtest som visade negativt, samt tog äl test i morse som inte antydde på ägglossning på gång. Jag har alltså ingen annan förklaring till min molvärk. Sorry för långdragen historia hehe men någon som har någon aning om vad det kan vara?

Jag har haft mer molvärk efter mitt MA och vet många andra som haft MA som också haft mer ont månaderna efter och blött lite annorlunda. Vet inte vad det beror på men kanske att det fortfarande blöder lite från livmodern och/eller livmoderhalstappen och läker? Hoppas det slutar göra ont eller att det beror på att du är gravid. :)
  • Hallonglass91
    mandy93 skrev 2021-08-01 18:58:39 följande:

Asså jag mår piss!! Är nu helt 100% på att jag har mens på gång. Mår illa, har halsbränna, molvärk/mensvärk och vill mörda alla i min närhet. Fan alltså. Trodde verkligen vi hade träffat rätt denna gång. BIM på onsdag?.

Förstår dig?

Men det är ju inte säkert förens du fått din mens. Hoppas hoppas.
    LinneMarie skrev 2021-08-01 19:26:27 följande:

Här är man inne på tredje (andra riktiga) försöker. Blev grundlurad förra gången, kände spänningar i nedre magen, ömmade och högg. Och mensen kom som på beställning! Och det är likadant denna gång. Det ska ju inte vara lätt inte :)

Mina äl-test ger ju inte vidare starka utslag heller. Ser ju en tydlig stegring men strecken blir aldrig särskilt starka. Ska prova med testen som visar en glad smiley nästa gång så man vet lite bättre exakt när äl är :) Men vi håller väl tummarna ändå att det lyckas ta sig denna gång!

Håller med om att det är inte lätt.<3

Hoppas på nästa gång då. Har du fått din mens eller känns det bara som att den är på ingång?

Jag är på mitt 5 e försök (varav 1 blev ett MA). Jag har också känningar, men har haft det alla gånger och samma känningar alla dessa gånger jag försökt. Har molvärk, är torr i munnen och har lite ömma bröst. Har BIM på torsdag.
  • Hallonglass91
    MBTM skrev 2021-08-02 10:39:02 följande:

Kunde inte vänta på era analyser haha. Var tvungen att ta ett digitalt och jag är gravid!!! Så glad och livrädd! Men så svagt plus och bara 1-2 veckor så måste haft äl senare än jag trodde. Nu håller jag tummarna för er andra!

STORT grattis!! :) Underbart!
  • Hallonglass91
    Anonym4042 skrev 2021-08-03 08:03:34 följande:

Hade inte förväntat mig detta men jag är gravid!! Håller tummarna att detta går vägen, o håller tummarna för er andra nu!

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM Augusti