Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

BIM Augusti

Igår kom mensen så även jag hoppar över till denna tråden

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)

2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fridahello 25 år (3e försöket, första barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

7/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

16/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

• evelinagra1

Jag ska börja ta äl test, har de rosa digitala clearblue men är det någon som vet om man behöver ta först testet på morgonen eller kan jag ta ikväll? Borde verkligen inte ha äl nu men mår väldigt illa så hade velat testa

• evelinagra1
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 18:06:17 följande:

Det ska tas mellan kl 10-20 och msn ska helst inte ha kissat på typ 3 h

Den visar bara 2 fertila dagar. Det andra clearblue visar 4 st el mer. Så tänker jag byter till den om detta inte funkade. Bim på måndag

Kanske bättre att vänta till imorgon morgon ändå då, jag har använt de andra 2 cyklar med det har inte blivit något. Kör med båda denna cykeln
  • evelinagra1
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 19:02:27 följande:

Dels gärna med dih av om de andra 2 dagarna kommer efter dina 2 smiles el innan el en innan en efter

Absolut!
  • evelinagra1
    Nótt skrev 2021-08-04 22:01:28 följande:

Nu närmar jag mig äl så smått, bör ha det under nästa vecka (tidigast måndag senast fredag om det håller sig inom det vanliga intervallet) så ska börja kolla med stickor på fredag tänkte jag. Någon mer som närmar sig äl?

Hur ofta borde jag sex haha? Är lite känslig så kan inte ha för mycket sex, samtidigt har jag ju ett spann för äl, så lite svårt där hur jag ska tänka!

Jag har också äl någon gång mellan måndag och fredag nästa vecka. Det är så svårt att veta hur ofta man ska ha sex, vissa säger varannan dag medans vissa säger att det är för ofta för ty spermierna får sämre kvalitet då..
  • evelinagra1
    Värphönan skrev 2021-08-04 22:38:23 följande:

De får inte sämre kvalite när man har sex ofta, snarare tvärt om, men om killen har problem med produktionen kan det bli problem med att det är för få simmare i varje sats om man har sex ofta.

Ja okej! Då är varannan dag nog bra :)
  • evelinagra1

Tänkte uppdatera om mina äl test då jag tagit båda sorterna av CB testen, alltså de som visar två dagar och 4 dagar, jag fick blinkande gubbe i 4 dagar på det lila men idag fick jag fast gubbe på båda så de är ju bra att de visar samma!

• evelinagra1
    Salladen skrev 2021-08-10 08:39:40 följande:

Ja men så bra att dom visar samma! :) jag har kört med apotekets en gång men fick inte positivt på över en vecka. Sen slutade jag med äl-test för kände det var slöseri med pengar. Men nu efter mitt missfall så är jag osäker på hur cykeln är så tänkte jag tar en påkostat test haha och körde med dom lila som du testat så då känns det bra! :)

Ja men jag tycker dom är bra faktiskt! Inte för att det har funkat hittils haha men känns som att dom visar väldigt bra för dom stämmer även med när jag får symtom :)
  • evelinagra1

Är nog inte ensam att känna sån jäkla stress och press vid ägglossning.. vi hade sex 5 dagar innan positivt äl test dagen innan och samma dag som positivt test. Skulle haft igår också alltså dagen efter positivt test men det blev inte av så nu känner jag att tar det sig inte denna gången så är det säkert för att vi inte hade sex den dagen. Dock är det troligtvis inte så men man känner sig så jäkla misslyckad varje gång det inte tar sig. Ska försöka få till det idag efter jobbet också och några dagar till framöver

• evelinagra1
    Nótt skrev 2021-08-12 10:52:07 följande:

Förstår dig! Vi låg i som tusan nu inför denna äl, har äl imorgon, låg igår. Känner sån press att ligga ikväll men jag vill verkligen inte! Har fan fått skav, lusten finns inte där.. Så jag tänker skita i det! Kommer fler månader. Om 10 kommer någon månad hit eller dit inte spela någon roll! Vad som däremot spelar roll är att man mår bra, att man kan njuta av varandra. 

Tar det sig inte för dig denna gången är det troligtvis inte pga en enda dag, utan en kombination  av faktorer. För de flera är det inte så lätt, det är mycket som ska stämma! Mitt råd är att försöka släppa pressen! Detta ska vara kul, något att se fram emot =) 

Ja men precis, det blir ju inte kul tillslut när det känns som ett tvång att ligga. Som du säger, det ska vara kul och det kommer tillslut
Svar på tråden BIM Augusti