Inlägg från: PrettyMoon |Visa alla inlägg
  • PrettyMoon
    Josefinanna skrev 2021-08-02 18:57:36 följande:
    Klart plus :)
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-02 19:29:35 följande:
    Du är gravid

Stort grattis

När har du bim ?
    Tack snälla för hjälpen! Nu återstår bara chock och PANIK. Jag har oregelbunden cykel sen innan och under juli har vi verkligen inte försökt (inte ens haft sex nära ägglossning, trodde jag), så när mensen inte kom trodde jag helt enkelt att det var en längre cykel. Men nu när jag skrev in senaste mensens första dag så säger 1177 att jag i så fall är i vecka ÅTTA!!! Jag som har tagit ett negativt test tidigare (22/7), vilket då borde varit BIM +8 (typ). Så sen dess har jag hunnit med både alkohol och ett Covid-vaccin, eftersom jag var tvärsäker på att jag inte var gravid!! Tänk om jag har riskerat någonting med det....

Kan det vara ett falskt positivt? Har inte varit gravid eller fått missfall nyligen och äter inga hormonmediciner.

• PrettyMoon
    Fridahello skrev 2021-08-02 19:41:29 följande:
    Grattis!! Har du haft några symtom?
    Har väl lite extra svullna bröst, svullen mage och så har jag tänkt på att jag ibland svängt ganska fort mellan hunger och mättnad. Har varit väldigt trött, men jag har mer tänkt att det är för att det är mycket på jobbet, hehe. Så inga symptom som jag tydligt kunnat koppla ihop med graviditet, det kunde lika gärna vara pms.
  • PrettyMoon
    MBTM skrev 2021-08-03 07:23:16 följande:

Stort grattis!!!

Oroa dig inte för det. Covidvaccin ska inte vara någon fara som moderkakan är färdigbildad först i slutet av första trimetern så alkohol går inte över till fostret som det kommer göra sen. Tänk hur många som inte vet att dom är gravida förrän ännu senare och det har gått superbra :)

Tack snälla! Nu börjar jag lugna mig, haha. Tog ett till test i morse som också var positivt, men svagt. Har pratat med MVC som sa att jag nog är i ca v 4 eller så, med tanke på negatict test förut. Så alla orosmoment med vaccin och alkohol känns bättre i och med att det ändå förmodligen inte gått SÅ lång tid. Ska köpa ett digitalt med veckoindikator idag också, tänkte jag.

Såg att du också plussat, stort grattis! :D hur mår du?
Svar på tråden BIM Augusti