Inlägg från: Anonym (Louise) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louise)

BIM Augusti

Hej,

vill också vara med i tråden! HOPPAS på många plus i augusti!

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

• Anonym (Louise)
    Attansbananattack skrev 2021-07-22 13:07:55 följande:

Har bim 29 juli, så nästan augusti! Roligt med en tråd att följas åt i!

Är på bim-7 idag! Testade igår med cb early (vet dom e kända för spök) men efter 3 min såg jag streck!? Då ska man läsa av test, tror ni de kan vara spök ändå? Bifogar bilder!! Var svaaaaagt svagt blått så inte grått eller så!

Hej, personligen har jag råkat ut för spök flera gånger just på den typen av test, även efter precis 3 minuter. Så det kan vara spök. Men det kan ju också vara ett positivt test! Det är ju en hel vecka fram till bim så det är väldigt tidigt. Håller tummarna!
  • Anonym (Louise)
    Attansbananattack skrev 2021-07-24 11:51:21 följande:

Här är mina, någon som ser något?

Översta bilden, rfsu, översta testet negativt, undre bim-6 bilderna under är mina cb early avlästa efter 3 min. Översta är också bim-6 och undre bim-8

Ser inte något på rfsu, tycker jag ser något på cb men svårt att avgöra om det är spök, vilket är så vanligt på de testen.. har du tänkt testa imorogn igen?
  • Anonym (Louise)

Hur tänker ni med vaccinet? Man ska ju enligt rekommendationerna inte ta innan v. 12. Tycker det är lite läskigt när man är inbokad för vaccinet mellan äl och bim..

• Anonym (Louise)
    Värphönan skrev 2021-07-27 11:16:57 följande:

Varför ska man inte ta innan v12?

Från FHMs hemsida: Folkhälsomyndigheten rekommenderar dock att vaccinationen görs efter graviditetsvecka 12, om det inte finns skäl för att göra en annan bedömning, t.ex. om den som är gravid har en särskild medicinsk riskfaktor.
  • Anonym (Louise)
    Värphönan skrev 2021-07-27 12:07:30 följande:

På folkhälsomyndighetens hemsida (Gravida och vaccination mot covid-19 ? Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se) står också att vaccinen är ok att ta under hela graviditeten. "Vaccinationen av gravida mot covid-19 kan ske under hela graviditeten."

Så jag tolkar det som att man som gravid är i riskgrupp först efter v 12 och därför rekommenderas vaccin från den veckan. Som med vanligt influensavaccin är säkert att ta från v 1 men det är först efter v 16 (osäker på vilken vecka det är nu igen) som det rekommenderas att man tar det för det är först då man anses vara riskgrupp.

Tack, vad bra!
  • Anonym (Louise)
    Sheltie skrev 2021-07-29 08:44:36 följande:

Hur är det med alla idag? Vart i processen är ni? :) 

Äl + 3 enligt NC och tiden går låååååångsamt framåt haha
  • Anonym (Louise)
    MBTM skrev 2021-08-02 10:39:02 följande:

Kunde inte vänta på era analyser haha. Var tvungen att ta ett digitalt och jag är gravid!!! Så glad och livrädd! Men så svagt plus och bara 1-2 veckor så måste haft äl senare än jag trodde. Nu håller jag tummarna för er andra!

Fantastiska nyheter, stort grattis!!! Kände du av några symtom? Mer än vanligt?
  • Anonym (Louise)
    Lillajag1990 skrev 2021-08-03 15:45:04 följande:

Nu kommer ytterligare ett. Köpte ett ?testa tidigt cb?. Inte kissat på 3.5h. Detta måste väl vara positivt?

Absolut, stort grattis!! Har du haft några symtom? Något som varit annorlunda från tidigare?
  • Anonym (Louise)
    Viola94 skrev 2021-08-05 12:41:05 följande:

Mens idag, 2 dagar för tidigt. Försöker hålla humöret uppe men blir så jävla, jävla ledsen när försöken inte ger nåt, ändå var detta bara vårt tredje försök. Är överviktig och försöker gå ner, men känns hopplöst.

Någon som vet om man kan få "hjälp" hos sin barnmorska redan nu? Har tidigare haft problem med cystor och har känslan av att jag inte har ÄL alls då jag inte får t.ex. fertilt sekret..

Min mens kom också nu, även den ett par dagar tidigt.. detta var vårt fjärde försök och jag känner precis som du! Om man har funderingar tycker jag absolut att man ska kontakta dem och höra!
Svar på tråden BIM Augusti