• Nótt

BIM Augusti

Hej! Hoppar gärna med i den här gruppen!

Väntar till bekräftas äl innan jag skriver in mig i listan, men bör vara kring 20 augusti ungefär!

Fick mens igår så ska börja testa efter äl om en vecka, då jag brukar ha äl mellan cd 17-21!

• Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 19:27:40 följande:

Äntligen är mensen slut för mig! Nu börjar mysandet inför äl haha! Vi har bestämt för att köra utan äl test och bara ligga när vi känner för det men ändå försöka lite extra nu fram tills förmodad äl. Min app säger att jag borde ha 1/8 men jag har ingen aning. Vi kör på så får vi se helt enkelt!

Hur gör ni andra? Kör ni äk test/tempar eller kör bara på? :)

Jag har äl runt den 11! +- 2 dagar?

Jag kommer köra med stickor och tempning! För stort kontrollbehov för att låta bli haha, plus att jag tycker det är kul att se hur min cykel beter sig!
  • Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 23:05:41 följande:

Haha okej! Ja jag hade gärna kört med stickor men mannen blir så pressad av det och jag tänker att det säkert påverkar mig med att känna press att få till det. Men samtidigt känner jag redan press då jag inte vet när äl kommer vara. Men ska försöka lyssna på kroppens signaler och försöka mysa så mycket vi kan :)

Bra att ni gör det som känns rätt! Vet att många blir stressade av tempning & tester.

Många härinne förespråkar ju att följa sekret, men jag är så dålig på det! Men det kan ju kanske vara något för er :D
  • Nótt
    Sheltie skrev 2021-07-27 23:53:11 följande:
    Jag kan också ha olika sovtider beroende på vilka pass jag jobbar, men har valt att tempa kl 5:45-6:00 oavsett dag för de dagar jag jobbar dag så är det då jag går upp :D Övriga dagar somnar jag bara om direkt efteråt. 
    Tror att det går att få det att funka om man känner att man klarar av att vakna till någorlunda samma tid varje dag. :) 
    Samma här! tycker inte mitt sekret följer ett mönster liksom, och ibland tkr jag att jag har äl flytningar efter att jag fått bekräftad äl till och med haha så fattar inte...
  • Nótt

Nu närmar jag mig äl så smått, bör ha det under nästa vecka (tidigast måndag senast fredag om det håller sig inom det vanliga intervallet) så ska börja kolla med stickor på fredag tänkte jag. Någon mer som närmar sig äl?

Hur ofta borde jag sex haha? Är lite känslig så kan inte ha för mycket sex, samtidigt har jag ju ett spann för äl, så lite svårt där hur jag ska tänka!

• Nótt
    Fjäril97 skrev 2021-08-05 09:29:20 följande:
    Kul! Min äl period börjar också sön/mån! Vårat tredje försök denna gång så nu har jag bestämt att det bannemig ska gå. Ska försöka ha varannan dag denna gång och inte sikta in mig så hårt på ägglossnings dagarna. Så vi kör på från idag eller i morgon, och försöker med varannan dag fram tills att jag vet att äl är helt över. Har bestämt att inte försöka tänka så mycket och vara så fokuserad på just de rätta dagarna denna gång. Har fått för mig att det kan bli psykiskt att det inte går för de istället men vad vet jag haha! Tänker att varannan dag då borde det inte gå att missa!

Håller tummarna för oss och kul att följa varandra nu när vi har äl samtidigt :D

Låter superklokt! Jag tänker nog också försöka mig på varannan dag, om det går! Följer med stickor också vilket funkar rätt å bra för mig!

Ska bli roligt att se hur det går för oss, och kul att följas :D

• Nótt
    evelinagra1 skrev 2021-08-04 22:15:05 följande:
    Jag har också äl någon gång mellan måndag och fredag nästa vecka. Det är så svårt att veta hur ofta man ska ha sex, vissa säger varannan dag medans vissa säger att det är för ofta för ty spermierna får sämre kvalitet då..

Jättesvårt att veta med spermakvalitén, man har ju ingen aning om just hans kvalité egentligen! Om man inte testat såklart! 

Tror vi ska försöka få till typ varannan dag också!

• Nótt
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2021-08-08 12:31:37 följande:

Såg att jag fallit ur listan jag med. Har ett till bim denna månad :)

Digitalt ägglossningstest visade positivt idag, dock hade jag aldrig någon blinkande gubbe utan gick från låg till Max på en gång. Någon som kan något om detta? Hehe

Lista

26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fridahello 25 år (3e försöket, första barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

19/8 Pörny 36 år (1:a försöket, tredje barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

21/8 yassie, 24 år (10e försöket, 1a barnet)

26/8 Andrabarnet, 29 år (4e försöket, 2a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

30/8 Tefat (1:a försöket, första barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

31/8 Tussilago86 (1:a försöket, tredje barnet).

31/8 Jossfe92 (1:a försöket, 1:a barnet)

31/8 Sararebecca (1:a försöket, 2:a barnet)

Så kan det bli, beror på hur snabb din lh-höjning är :)
  • Nótt
    Fjäril97 skrev 2021-08-09 20:53:43 följande:
    Håller verkligen tummarna att det blir din tur nu! <3

Är inne i ÄL period jag nu med :?) hoppas hoppas det tar sig denna gång!
    Jag med! Borde vara vilken dag som helst!
  • Nótt
    Yassie skrev 2021-08-10 12:48:39 följande:

Hej fina ni!!

Är så förvirrad just nu, enligt appen FLO och menstracker så borde jag haft ÄL den 6e. Alltså 4 dagar sedan. Men idag så fick jag nog för första gången fertilt sekret (iallafall första gången på alla dessa 10 månader som jag faktiskt uppfattat mitt sekret och nu insett att detta är nog verkligen äl-sekret.. är det möjligt att ägglossningen varit felberäknad från början? Har en regelbunden cykel på 27 dagar o har haft det i flera år så länge jag kan minnas. Ingen större förändring på min mens från att den började för många år sedan. Har aldrig använt preventivmedel förutom en 6månadrrs period i högstadiet då jag testade om det var något för mig men det var det inte. Efter det har jag varit oskyddad hela livet och tycker det är konstigt om min ägglossning inte skulle vara uträknad redan nu? Har aldrig fått positivt på äl-tester någonsin och har tagit hundratals och testat i olika perioder i mina cyklar för att försöka få ett plus men icke!!!! Hjälp mig, kan detta vara varför det aldrig tar sig för oss? Är förtvivlad och frustrerad?. Nästan så att jag inte orkar bry mig om att skaffa barn längre för att det är en sån jobbig resa att gå igenom, speciellt när man börjar närma sig det berömda året och snart dags att försöka med hjälp?. Vill bara det ska ta sig utan att behöva gå igenom medicinska processer och hjälp? ville nog mest skriva av mig, men om någon läst såhär långt och har något form av svar så får ni gärna dela med er <3

Hej!

Det är säkert så att du har äl lite senare än vanligt denna cykel bara, händer ibland! (alt. så har du alltid haft det senare är du trott, appar kan bara gissa=) )

Lita på sekretet och sexa på! :D 

Svar på tråden BIM Augusti