• mamma8212

BIM Augusti

Hänger på, tredje försöket för oss. BIM 6/8

• mamma8212
    LakritsHallon87 skrev 2021-07-14 13:31:11 följande:

Hej! Jag var med i BIM listan Juli, men fick mens idag så går gärna med i denna tråd o följs åt. Just nu känner jag mig väldigt deppig o låg, då jag hade hoppats på plus denna månad speciellt nu när mensen blev 3 dagar sen. Denna månad ska jag testa med Apiforce, men får väl börja med första tabletten imorgon eftersom man ska ta det innan frukost. Någon som har erfarenhet av Apiforce?

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

Har inte testat Apiforce men har läst att det hjälpt andra. Jag provar Inositol, ska också främja ägglossning. Så vi får se. Gör ingen skada iaf, går det så går det :)
  • mamma8212

Idag fick jag positivt äl-test nu på morgonen, nån dag tidigare än jag brukar. Har kunnat se äl-flytningar två dagar innan och varit lite öm i magen både igår och idag, så nu hoppas jag ägget lossnar :)

Vi har hunnit ligga några dagar innan, bla igår, så det var ju bra haha..

• mamma8212
    mandy93 skrev 2021-07-20 09:16:53 följande:

Imorse testade jag med Clearblue digitalt ägglossningstest och fick en blinkande gubbe! Nu är det första cykeln jag testar med dessa test, är det någon annan som kör samma?

Vi har fått till det igår och i förrgår och hoppas få till ett ligg ikväll innan vi imorgon ska åka iväg till en stuga som vi ska dela med sambons bror + familj. Får hoppas att de ligg vi får till nu lyckas, för tror det blir svårt med hela släkten närvarande i rummet bredvid haha

Jag kör med digitala, men går från ring till fast gubbe direkt :) Brukar börja testa 2-3 dagar innan det Brukar bli positivt
  • mamma8212
    Värphönan skrev 2021-07-20 10:17:20 följande:

Jag brukar också gå från blinkande till fast direkt men denna cykeln började jag testa några dagar tidigare och då fick jag blinkande också. Hade äl så tidigt förra månaden så därför började jag testa tidigare. Annars brukar jag som du börja 3-4 dagar innan jag förväntar mig att jag ska få positivt.

Tänker att om man tar första testet för sent så missar man den blinkande gubben kanske?

Jag vet inte, jag tror jag får höjning så snabbt att den inte hinner blinka. Jag vet ungefär när jag har äl så vi börjar ligga några dagar innan jag tror det blir positivt :)
  • mamma8212
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-25 08:56:49 följande:

Ok enligt appen äl idag

Enligt testet ingen äl idag

Enligt mina känningar har jsg haft äl i typ 3 dagar

Förvirrande alltihop

Clearblue rosa

Gå efter vad kroppen visar och ligg på. Normalt att känna symtom på äl i typ 3-6 dagar. Även om testet visar positivt så är det inte säkert att man har ägglossning. Så visar kroppen tecken på det är det mer pålitligt.
  • mamma8212

En vecka efter positivt äl test.. känner inget, har samma känningar som vid mens, men får heller aldrig känningar vid graviditet. Så ja, vi får se. Orkar inte hoppas.. tredje försöket nu.

• mamma8212
    Lillajag1990 skrev 2021-07-28 07:30:05 följande:

Tog ett testa tidigt test i morse som var negativt. BIM någon gång mellan 30/7-2/8 skulle jag tro. Har inga känningar. Bara svullen om magen(ballongmage). Så tror det är kört.

Har så svårt för detta har jag märkt. Igår satt jag och grät hela kvällen. Jag har alltid varit rädd att jag inte kan bli gravid då min mamma hade jättesvårt att bli gravid och de misstänker endometrios på mig. Jag är så otroligt rädd och orolig hela tiden. Om jag bara hade vetat att om fyra månader så kommer det gå. Men det vet jag ju inte. Jag vet att vi alla sitter i samma båt. Men behövde skriva av mig lite. <3

Jag har aldrig testat positivt innan bim, jag har varit gravid 5 ggr totalt (3 barn). Varje gång jag har testat innan har det varit helt blankt, tom med när jag väntade tvillingar. Så ge inte upp hoppet än. Men jag förstår din rädsla, jag är också rädd, trots att jag redan har barn, så vill jag så gärna ha en sista.. tanken att det kanske inte blir så förstör en. Jag grät när mensen kom förra månaden. Det tär på psyket att vänta och inte kunna påverka vad som händer.
  • mamma8212

Väntar på bim, är nånstans mellan ons-fre typ enligt äl. Jag känner väl egentligen inget, men det gör jag aldrig innan när jag varit gravid :p Har väl känningar jag brukar ha innan mens, men samtidigt inte. Upplever mindre pms. Och drömmer galet mycket konstiga drömmar, varje natt.

• mamma8212

Imorgon ska jag ta ett test, då är det 2-4 dagar kvar till bim, beroende på när mensen kommer. Fick äl nån dag tidigare än vanligt denna månaden.

Känns som mens, samtidigt har jag inte så mycket molvärk som jag brukar ha innan mens. Har fått finnar som jag brukar. Så jag vet inte. Har aldrig haft symtom när jag varit gravid innan, så det kan jag inte gå efter heller.

Svar på tråden BIM Augusti