• MBTM

BIM Augusti

Hej!

Hoppar in här! Jag har PCOS och extremt oregelbunden mens/sällan äl men tror jag haft äl den här månaden (hoppas!!) och har i så fall BIM runt 2:a augusti. Roligt att följas åt, håller tummarna för er alla! 

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)

2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

• MBTM
    Anonym4042 skrev 2021-07-21 20:49:18 följande:

Roligt att vi blivit många som följs åt, håller tummarna för alla!! :)

Är det någon som skulle vilja kolla på mitt äl-test från tidigare idag, skulle ni säga att det är positivt?

Tyvärr har vi inte så stora chanser att försöka nu, sonen är sjuk och kan inte sova själv nånting alls, så omöjligt att få till det.. men håller tummarna ändå för imorgon eller på fredag..

Skulle säga att det beror på hur starka du brukar få? För mig skulle det där vara positivt, aldrig fått starkare än kontrollinjen. Ibland går ju stegringen jättefort ????
  • MBTM
    Anonym4042 skrev 2021-07-22 12:17:34 följande:

Förra månaden fick jag starkare än kontrollinjen, men körde med äl-test två månader när sonen blev till och då var det aldrig så starkt som det var förra månaden. Men verkar vara som du skriver, att för mig går stegringen väldigt fort, o då är det ju svårt att pricka in exakt med testen..

Tack för svar! :) hur går det själv? Har du haft äl?

Då låter det verkligen som att du har snabb stegring! Håller tummarna att det var ägglossning :)

Jag troooor jag haft äl, tyckte jag fick en äl-flyttning (men har dålig koll på sånt faktiskt) och starkt äl-test. Men har pcos så ägget släpper inte alltid trots positivt test, suck. Men har bra känsla den här gången :) när har du bim?
  • MBTM
    Anonym4042 skrev 2021-07-22 22:18:09 följande:

Åh hoppas!! Tycker också det är klurigt med äl-flytningar, tror jag hade något sånt förra månaden, men typ två dagar senare än när jag trodde jag hade äl och enligt stickorna..! Inte lätt att pricka in allt. Seg och lång väntan nu till bim, 5/8 har jag. När har du?

Nej det är så jäkla mycket som ska ?klaffa?! 2/8 borde jag ha bim, så nära varandra! Men ja, nu är det ju vääääärldens längsta väntan när man känner efter alldeles för mycket haha
  • MBTM
    Tefat skrev 2021-07-22 20:52:30 följande:

Kan man ligga för mycket? Tycker oftast att man läser att varannan till var tredje dag "räcker" men vi har fått som en nytändning sedan vi tog beslutet att försöka på riktigt. ???? Är det en dålig idé att köra varje dag?

Är det fler som känner igen sig i det? Jag kan föreställa mig min sambo som pappa och det gör mig bara ännu mer attraherad av honom.

Som jag har förstått det KAN det vara sämre att ligga mer än typ varannan dag, typ att spermierna inte hinner mogna tillräckligt. Vet att sjukvården rekommenderar varannan till vad tredje dag. Verkar dock vara delade meningar om det och säkert olika för olika personer. Har mannen lågt spermieantal vet jag att man inte ska ligga för ofta. Men det finns ju många som ligger varje dag och ju blir gravida ;)
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-07-24 17:31:53 följande:

Mår illa till och från och mensvärk i magen och ryggen. Är väl mensen som är på g :( men den ska inte komma förrän om ca en vecka.

Jag fick också mensvärk och andra för mig vanliga menssymptom när jag väntade första. Och tidigare än vanligt. Hoppas det är så för dig :)
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-07-24 21:05:36 följande:

Åhhh nu får jag hopp här!!! Men vill inte hoppas för mycket. Vi får se om någon vecka helt enkelt!! :)

Frågan är om jag kan hålla mig ifrån att testa om en vecka? känner du något? :)

jag håller tummarna!! Åååååh jag vet, så svårt att hålla sig från att testa! Har sagt att jag inte ska testa före bim men det kommer bli väldigt svårt att hålla hehe...

Jag tycker också jag har känningar! Dock nog för tidigt för mig att känna nåt, hade antagligen äl i tisdag och tänker på det hela tiden så säkert inbillning hahah. Dagarna mellan äl och bim är ju dom längsta i världen
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-07-25 08:59:19 följande:

Så svårt att inte känna efter heller. Men vissa saker kan en ju inte hitta på. Så som mensvärken jag hade igår under nästan hela dagen som var hemsk!

Kom och gick din ?växtvärk? när du var gravid? För nu är den bort när jag vaknade men är svullen.

Jag testade igår. Såklart negativt! Visste det. För tidigt även om jag har ?testa tidigt?. Nu ska sambon säga till mig så jag inte testar förrän på onsdag! Får se om vi kan hålla oss du och jag! ;)

Ja den kom och gick jättemycket! Från superont en dag till borta en annan.

Haha smart, borde göra samma. Typ låta min man gömma testen haha. Heja oss :?)
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-26 10:23:10 följande:

Fick smile igår och låg

Fortfarande smile idag. Klokt att ligga igen? El är kvaliteten på spermierna sämre nu?

Nät är det aktuella äl dagen? Onsdag?

Skulle absolut ligga igen om lusten finns. Kan ju inte skada tänker jag då du verkar ha ägglossning i dagarna! Om jag har förstått det rätt ägglossar man 24-48 timmar efter första positiva dagen, om man har positivt 2 dagar i rad. Och sperman kan överleva i 2-5 dagar :)
  • MBTM

Jag är öm och har lite molande värk idag. Antagligen 6 dagar sen äl så det skuuuulle kunna vara ägget som fäster. Men kan man verkligen känna det eller inbillar jag mig?? Nån som vet? Oavsett så irriterande att symptomen på graviditet och mens ofta är exakt samma....

Svar på tråden BIM Augusti