Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

BIM Augusti

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

• Värphönan
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 09:49:07 följande:

Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?

Tror jag kommer ha äl ikväll eller imorgon. Flytningarna stämmer men får se om vi lyckas få till det ikväll. Jag hoppas på det så vi har en chans denna månaden. :)
  • Värphönan
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 10:32:50 följande:
    Har du kört på stickorna tidigare också, eller är det första gången det här försöket?

Jag har också köpt stickor, men de kommer egentligen inte vara så hjälpsamma för oss. Vi tänkte, mest på skoj, ha sex ett par dagar före ÄL för att se om det blir en flicka då. Vi har tre pojkar, och en till pojke skulle vara väldigt välkommen och högst älskad, men det vore ju kul att se om vi kunde göra en flicka, haha.
    Värphönan skrev 2021-07-18 10:19:43 följande:

Tror jag kommer ha äl ikväll eller imorgon. Flytningarna stämmer men får se om vi lyckas få till det ikväll. Jag hoppas på det så vi har en chans denna månaden. :)

Flyttningar har jag alltid tyckt är så svåra att avläsa, men det är ju grymt för er som förstår det bättre än vad jag gör! Jag ska verkligen hålla tummarna för er!!

Ja det är svårt att avläsa innan man vant sig. Jag började för några cykler sen och nu märker jag skillnad och tydligast är äggvitesekretet som du skrev om :) Då är det ägglossning på gång! eller "bygga broar" som vissa säger. Typ när det blir trådar mellan fingrarna då vet man att det är nära. :)

• Värphönan
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 20:06:37 följande:
    Ååååh, nu kommer ju det knepiga i att låta bli att testa sig för tidigt! Hoppas att det gick vägen!

Förresten, vad är oregelbunden mens för dig? Min var 29 dagar förrförra cykeln, och 24 den här? Så frustrerande!
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-18 10:45:55 följande:

Aldrig provat. Råkade bli gravid med mina 2 barn så var varken app el äl känningar.

Nu har jag provat 2 gånger med app och inget har hänt. Så köpte stickor för att veta när jag har äl. Min cykel verkar skifta. Första cykeln då vi provade var 28 dagar och denna cykeln var 24 dagar.

Så frustrerande med cykel som bara inte håller sig till ungefär samma längd? Men hoppas att stickorna hjälper er! Jag tycker inte att det är äckligt, jag bara fattar inte riktigt, haha. Jag förstår äggvitesekretet tror jag, men nu har jag som VATTEN, betyder det något? Tror att min ÄL infaller om ca 5-6 dagar
    Vatten skulle jag säga stämmer med dagarna strax före äl-sekretet börjar. Kan bli så himla "vattnigt" och blött att det nästan är omöjligt att ha sex för det blir ingen friktion alls i värsta fall då haha. 
  • Värphönan
    mamma8212 skrev 2021-07-20 09:18:24 följande:

Jag kör med digitala, men går från ring till fast gubbe direkt :) Brukar börja testa 2-3 dagar innan det Brukar bli positivt

Jag brukar också gå från blinkande till fast direkt men denna cykeln började jag testa några dagar tidigare och då fick jag blinkande också. Hade äl så tidigt förra månaden så därför började jag testa tidigare. Annars brukar jag som du börja 3-4 dagar innan jag förväntar mig att jag ska få positivt.

Tänker att om man tar första testet för sent så missar man den blinkande gubben kanske?
  • Värphönan
    mandy93 skrev 2021-07-20 09:16:53 följande:

Imorse testade jag med Clearblue digitalt ägglossningstest och fick en blinkande gubbe! Nu är det första cykeln jag testar med dessa test, är det någon annan som kör samma?

Vi har fått till det igår och i förrgår och hoppas få till ett ligg ikväll innan vi imorgon ska åka iväg till en stuga som vi ska dela med sambons bror + familj. Får hoppas att de ligg vi får till nu lyckas, för tror det blir svårt med hela släkten närvarande i rummet bredvid haha

Ska du fortsätta testa ändå även om ni inte kanske lyckas få till det mer? :) tänker det kan va bra indikation på när i månaden man har sin äl om man inte i övrigt har tydliga känningar av den. Annars får ni väl va lite kreativa å ta med en filt ni kan smyga ut på i natten ;)
  • Värphönan
    mamma8212 skrev 2021-07-20 10:58:06 följande:
    Jag vet inte, jag tror jag får höjning så snabbt att den inte hinner blinka. Jag vet ungefär när jag har äl så vi börjar ligga några dagar innan jag tror det blir positivt :)

Jag trodde det va samma för mig men när jag mer följde rekommendationen på förpackningen så fick jag blinkande nu också. För första gången på 8 försök. Innan första barnet fick jag alltid blinkande men efter henne har jag inte fått det. 

Men kan såklart skilja sig mellan olika personer också. Och känns ju trist att slösa pinnar i onödan så kör på det som funkar! :)

• Värphönan
    Anonym4042 skrev 2021-07-21 20:49:18 följande:

Roligt att vi blivit många som följs åt, håller tummarna för alla!! :)

Är det någon som skulle vilja kolla på mitt äl-test från tidigare idag, skulle ni säga att det är positivt?

Tyvärr har vi inte så stora chanser att försöka nu, sonen är sjuk och kan inte sova själv nånting alls, så omöjligt att få till det.. men håller tummarna ändå för imorgon eller på fredag..

Skulle säga att det ser nästan positivt ut. Så om du tar ett nytt nu på kvällen så kanske det är positivt?
  • Värphönan
    Anonym4042 skrev 2021-07-21 21:33:10 följande:

Tog ett nytt! Ser ut såhär. Har troligen haft stegringen under dagen idag då antar jag. Har tagit test några gånger förr och har då haft väldigt kort tid som stegringen syns helt. Visst borde det inte vara för sent om man får till det nångång imorgon förhoppningsvis då?

Tog du test igår kväll också? Kan absolut va så med snabb stegring. Det är väl lite olika mellan test men med de jag brukar ta så släpper ägget 12-48h efter positivt test :) Isåfall skulle jag säga att det blir kanon imorgon!
  • Värphönan
    Anonym4042 skrev 2021-07-22 12:14:09 följande:

Ja jag tog test dagen innan också, men på förmiddagen och då var strecket ganska svagt. Håller tummarna då, lyckades få till det idag..!

Tack så mycket för svar förresten!! :)

Ja hoppas det tog sig! :) när har du bim? Tycker denna väntan fram till bim är det värsta. Tiden sniglar sig fram och jag letar symptom och känner efter för mycket.
Svar på tråden BIM Augusti