• Sheltie

BIM Augusti

Hej!
    Lägger till mig i BIM listan. Lite osäker när exakt jag har bim då det är andra cykeln sedan jag tog ut min hormonspiral, men borde vara i början av augusti.

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)
  • Sheltie
    Anonym (Fjärde) skrev 2021-07-18 09:49:07 följande:

Hur många närmar sig ÄL nu då? Min mens har varit så knäpp så jag TROR att den blir runt den 23/7, men jag är verkligen inte säker?

Fick ett starkt positivt ÄL-test i lördags kväll så borde haft ÄL i söndags alt måndags. Blev chockad när jag såg det positiva ÄL-testet då jag inte hade förväntat mig att lyckas fånga stegringen eftersom det är första gången jag använder ÄL-stickor Förvånad

Så nu är det väntans tider innan man kan ta ett graviditetstest... 
  • Sheltie
    Lillajag1990 skrev 2021-07-23 07:21:48 följande:

Vet det är tidigt. Men ni som har BIM 1/8 några känningar? :)

Har två appar varav den ena säger att BIM är den 1/8 medan den andra säger 2/8, så vet inte riktigt vilken jag ska gå på haha. 

Har sedan i onsdags känt mig lite yrslig/tung i huvudet oftast när jag reser mig upp men ibland även när jag sitter ner. Kände även av något krampliknande i nedre delen av magen häromkvällen, dock känns det för tidigt för att vara implantationskramp... 
  • Sheltie

Har känt mig tung i huvudet sedan i tisdags eller om det var onsdags, hade ÄL i söndags enligt NC. Har aldrig upplevt en sådan känsla i huvudet förut. Det varken dunkar eller gör ont, utan det ter sig mer som yrsel, fastän det inte snurrar. Dricker bra med vätska om dagarna så kan inte vara det...

Är det någon som har erfarenhet av detta som ett symtom på graviditet? 

• Sheltie
    Värphönan skrev 2021-07-25 17:03:33 följande:
    Kan ju va vätskebrist ändå om saltbalansen i kroppen rubbas. Själv måste jag ta en resorb om dagen när det är såhär varmt för att slippa huvudvärk. Spelar ingen roll hur mycket vatten jag dricker.

Men med det sagt så när jag blev gravid första, andra och tredje gången va yrsel symptom. Men efter 3:e graviditeten så har jag fått pms vilket skapar yrsel innan och under varje mens :/ så det är svårt att säga om en sak är symptom för det ena eller andra när det kan va båda.
    Jo, så kan det ju ändå va! Upplever bara att det ter sig annorlunda jämfört med hur vätskebrist hos mig har visat sig tidigare, behövde definitivt ta resorb dagligen för två veckor sedan när det var 30+ där jag bor, men ska prova att ta resorb och se om det gör något Skrattande 

åååh, måste vara jobbigt att din pms numera orsakar yrsel!!
  • Sheltie
    Lillajag1990 skrev 2021-07-26 11:08:46 följande:

Lite ont i magen igår, men inte mycket. Lite illamående. Idag möjligen lite känning i magen men inte mycket.

Kunde inte hålla mig ifrån i att testa i morse och det var negativt. Men är bara äl+8-10 så ännu tidigt. Men känns typ kört nu bara för att allt jag känt är borta. :(

Vilket märke var det på testet du använde? 

Kunde inte heller hålla mig från att testa i morse och såklart var det negativt, lugnar mig dock med att det testet jag använde (RFSU vanliga) har en känslighet för hCG på 25 mlU/ml, så eventuella hCG nivåer i kroppen är för låga för att upptäckas av den typen av test ändå! 

Funderar på om man ska köpa hem test som är känsligare.. åååh vad otålig man är Tyst
  • Sheltie
    Lillajag1990 skrev 2021-07-26 11:52:53 följande:
    Jag testade med babyplan testa tidigt. Är väl 10mlU/ml på dem. Men kan ju vara för att det fortfarande är tidigt. Vet ju inte exakt när jag hade äl.

Varför är det så svårt att hålla sig ifrån att testa!?

Känns dock som det inte gick för oss denna gång. Hade en bra känsla förut men idag är den borta.
    Ja, det kan mycket väl vara att det är för tidigt att testa och det är inte helt kört förens mensen har kommit! Vilket i ditt fall borde vara om 6 dagar och mycket hinner hända på den tiden!!
  • Sheltie
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 19:27:40 följande:

Äntligen är mensen slut för mig! Nu börjar mysandet inför äl haha! Vi har bestämt för att köra utan äl test och bara ligga när vi känner för det men ändå försöka lite extra nu fram tills förmodad äl. Min app säger att jag borde ha 1/8 men jag har ingen aning. Vi kör på så får vi se helt enkelt!

Hur gör ni andra? Kör ni äk test/tempar eller kör bara på? :)

Jag började tempa precis innan denna cykel och fick äl-tester i samband med köp av termometern. Så körde äl-testerna mest för skojs skull men lyckades få positivt! 
  • Sheltie
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 23:01:34 följande:
    Okej, vad tycker du om tempandet? Många som verkar köra med det och gillar det. Jag har tänkt det som ett alternativ framöver om det inte skulle ta sig :)
    Än så länge så gillar jag det. Man lär sig en hel del om sin egna cykel och jag har inte svårt att somna om efter tempning så det momentet påverkar mig inte :)  Använder NC, men vet att det finns gratis appar som fungerar lika bra. 
  • Sheltie
    BlueBärry skrev 2021-07-27 06:55:07 följande:

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

Det är ju ett ganska tydligt sträck!! Grattis!! :D 
Svar på tråden BIM Augusti