Inlägg från: Gabriella33 |Visa alla inlägg
  • Gabriella33

BIM Augusti

Hänger på!:)

Försöker dock tracka cykeln.. hade ett ma i juni o slutade blöda för en vecka sedan. Tog äl test igår o idag för o få ett hum om vart jag ligger. Va tror vi? Är de på gång?:)

• Gabriella33
    Anonym4042 skrev 2021-07-10 20:18:58 följande:

Beklagar ditt ma! Jag är ingen expert på äl-test men när jag hade den styrkan på strecket sist så blev det positivt äl-test två dagar senare :)

Ok förstår! Tack för svar!:) har bokat en gynundersökning bara för o se att allt ser bra ut på tisdsg ( hade mycket komplikationer) kanske får klarhet då:)
  • Gabriella33

Lägger oxå till mig här!:)

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

7/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

• Gabriella33
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-28 09:12:39 följande:

När man kollar bimlistan är de flesta på försök 2-4.

Det längsta är en som är på försök nr 11.

Jag tänker att nog de flesta kanske tom alla här blir gravida i år.

Och de flesta på försök nr 4-6.

Man får ju hoppas!!:) håller tummarna för samtliga!<3
  • Gabriella33
    Värphönan skrev 2021-07-29 10:31:12 följande:

Bim på söndag så klättrar på väggarna i väntan på att få svar på om det gick vägen eller inte denna månaden. köpt ett tidigt test men inte vågat ta det än.

Införskaffat cb äl test och ska nu hitta min äl!:) hur de för dig ? :)
  • Gabriella33
    Värphönan skrev 2021-07-29 10:57:53 följande:

som sagt bim på söndag :) men det kanske va Sheltie du skulle svara? 

Vilka test kör du med? Är det första gången med stickor eller har du testat med äl-test förut?

Har testat testlagrets förr men dom kan va otydliga ibland tkr jag.. vet inte, kanske är ovan.. sist jag blev gravid körde vi inte med nåra test alls. Nu köpte jag clear blue , känner att de kanske blir mer tydligt med smiley:) har du testat ngt innan?

Åh! Hoppas inte mensen kommer då :D
  • Gabriella33
    Värphönan skrev 2021-07-29 16:52:48 följande:

Jag har använt cb advanced. Har tyckt dom varit bra och som du säger så är det skönt att få det svart på vitt när det är positivt utan att behöva kisa för att se om strecket är starkare än kontrollen eller inte hehe. 

Tack :) kommer nog försöka mig på att ta ett test imorgon bitti så får vi se om det är positivt eller ej.

Håller med!! Alla dessa otydliga streck, blir galen haha. Jag behöver ett ?ja eller nej? :?D

Åh lycka till! Uppdatera gärna! (:
  • Gabriella33
    QueenS skrev 2021-07-30 13:59:37 följande:

Eftersom jag har noll tålamod blev det ett test idag, men eftermiddagaurin (hållt mig ca 5 timmar). Och jag får ett streck som har en lite rosa nyans. Men det måååste ju vara ett spök! Är ju bara på ÄL +6

Verkar tidigt! Men jag tycker mig se ett streck iaf! :)
  • Gabriella33
    QueenS skrev 2021-07-30 15:00:24 följande:

Yes, får bli ett test direkt imorgon:D

Uppdatera med bild då! :D glad för din skull !
  • Gabriella33

Jag har en fråga? var gravid i mars som tyvärr slutade i ett ma. Upptäckte att jag var gravid pga molvärk som aldrig släppte. Brukar ha molvärk innan mens i max 2 dagar men detta höll i sig. Visade sig att jag var gravid. Nu till min fråga. Jag fick för ca 10dagar sedan tillbaka min mens. Den varade i 2 dagar. Extremt sparsam med mestadels rosa flytningar som sedan övergick till bruna. Alltså inte alls som min mens brukar. Jag har sedan dess har molvärk och tänkte att det kanske var nidblödning jag fick då jag fick det sist men trodde då det var en mellanblödning. I o med att ja inte vet när jag hade äl men ändå fått de konstaterat av gyn att det har jag haft, så vet jag ej när exakt o kan inte räkna ut mina dagar i cykeln. Har tagit ett gravtest som visade negativt, samt tog äl test i morse som inte antydde på ägglossning på gång. Jag har alltså ingen annan förklaring till min molvärk. Sorry för långdragen historia hehe men någon som har någon aning om vad det kan vara?

• Gabriella33
    Hallonglass91 skrev 2021-07-31 01:38:04 följande:

Jag har haft mer molvärk efter mitt MA och vet många andra som haft MA som också haft mer ont månaderna efter och blött lite annorlunda. Vet inte vad det beror på men kanske att det fortfarande blöder lite från livmodern och/eller livmoderhalstappen och läker? Hoppas det slutar göra ont eller att det beror på att du är gravid. :)

Ok tack för svar :) hoppas på att bli återställd helt snart dä.. :/
  • Gabriella33
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-03 15:40:25 följande:

Du är gravid grattis skriv in dig på listan hittade inte dig

K

Vill nog testa med morronurin o få ett starkare streck innan jag kan tro på att det inte är spök.. :/
  • Gabriella33
    MBTM skrev 2021-08-03 18:29:45 följande:

Tycker jag anar ett streck men svårt att se i ljuset! Har du en annan bild?

De blir sämst i mobilen! Ska ta ett nytt imorn bitti med morronurin dessutom så kanske det synd tydligare.. rädd att det ör spök men man ser en skugga irl..
  • Gabriella33
    MBTM skrev 2021-08-03 20:25:37 följande:

Gör det och berätta gärna hur det går! Håller tummarna :)

Tack gumman!
  • Gabriella33
    Gabriella33 skrev 2021-08-03 21:53:17 följande:

Tack gumman!

Vart inte tydligare med morgonurinen så skippade att fota.. förmodligen spök. Återstår o se! Visar sig nog framöver:)
  • Gabriella33
    MBTM skrev 2021-08-04 13:33:54 följande:

Men ändå nåt där? När har du bim?

Det är ngt där men med tanke på att det är så pass svagt så är de svårt o se om det är svagt rosa eller svagt grått. Så ja vet ej :/ jag tror att ja har bim om en vecka men även där är det svårt o säga exakt då min första mens efter ma bara varade i en dag. Haft molvärk sedan dess. Därav misstänkte jag ngt. Men ja får helt enkelt hålla ut o se va som händer:)
  • Gabriella33
    MBTM skrev 2021-08-04 18:34:10 följande:

Jaha vad krångligt. Beklagar ma :( håller tummarna för dig!!

Tack fina! Har ett testa tidigt hemma, får testa om non dag igen!
Svar på tråden BIM Augusti