Inlägg från: BlueBärry |Visa alla inlägg
  • BlueBärry

BIM Augusti

Hej. Fick Ma i vecka 14 började blöda i tisdags och i onsdags på vul var det helt tomt i livmoder och nu verkar det ha slutat blöda idag. Kommer försöka igen direkt. Troligtvis har jag Bim den 1/8 men svårt att veta hur det blir efter Ma.

• BlueBärry

BIM lista

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1Ma, tredje barnet)

5/8 Anonym4042, 33år(2:a försöket, andra barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• BlueBärry

Är lite förvirrad om jag har haft Äl eller om den är på gång. Har testat med Äl stickor i lördags var det rätt så tydlig streck men svagare än kontrollinje missade att testa mig i söndags och idag var det svagare men har jätte tydliga äl flytningar.

• BlueBärry
    Lillajag1990 skrev 2021-07-23 07:21:48 följande:

Vet det är tidigt. Men ni som har BIM 1/8 några känningar? :)

Känner inget alls brukar oftast få pms direkt eftet äl men ingenting än. Tänker ta tidig grav test om fyra dagar vill ju att det visar positivt men blir inte besviken om det har inte tagit sig denna gången då vi ska resa utomlands och träffa släkten och gå på en fest.
  • BlueBärry

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

• BlueBärry
    Värphönan skrev 2021-07-27 07:16:39 följande:

Om det är strecket till vänster om controll så är det ju jättetydligt =D Grattis!

Å nu blir jag inspirerad att testa mig också. Har ju med bim 1/8 men har sån kort lutealfas så även om det tagit sig så har jag säkert inte fått tillräckligt högt hcg än för att det ska synas.

Är det ett vanligt test eller ett tidigt test du använt? :)

Det är rfsu testa tidigt tycker det ser mer tydligt på bilder än i verkligheten
    Lillajag1990 skrev 2021-07-27 07:23:18 följande:

Åhhh grattis!!! :)

Testade igår. Kunde inte hålla mig. Inget positivt. Men när jag såg testet när jag kom hem ifrån jobbet åtta timmar senare var det ett sträck. Men är ju inte giltigt då. Men kan ju hoppas att det blir något snart! Ska testa mig imorgon igen :)

Har du några fler symtom än halsbränna? :)

Får ont i ländryggen ibland har känt mig yr igår och idag och även så där varm som när man har lite feber.

Med mina tre första graviditeter tog det 5-6 försök trodde det skulle ta längre tid nu när man blivit äldre men det har tat sig på första försöket både när jag fick Ma och nu. Bara det går hela vägen denna gånger man blir ju lite mer nojig.

Håller tummarna för er andra. :) <3
  • BlueBärry

I tisdags fick jag svagt positiv på rfsu testa tidigt idag tog jag ett vanligt rfsu testa ofta men den är helt blank. Tycker det borde vissa något nu även den vanliga testet. Är så otålig så ska köpa digital test och testa tidigt till imorgon :D

• BlueBärry

Har gjort ett digitalt grav test idag och det visar negativ bim idag. Konstigt att rfsu tidigt visade positivt i tisdags måste ha varit falsk positiv eller så är det tidig missfall på gång.

• BlueBärry
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-01 07:40:30 följande:

Kan ju vara så att det är för tidigt för det digitala. Det borde det inte vara om det är. BIM, men ibland fäster ju ägget senare än man tror. Ta ett vanligt graviditetstest och se? :)

Hoppas det är så. Gjorde vanligt test igår negativ också. Har inga symptom förutom mensvärk som jag har haft i en vecka nu. Det ska vara första mens efter Ma så vet inte exakt när bim är igentligen men tror hade äl nån gång mellan den 18-22. Ja det är bara att vänta och se, ska ta nytt test om några dagar om inte mensen kommer.
  • BlueBärry
    Syren93 skrev 2021-08-01 09:47:23 följande:

Det kan ju även vara så att du har lite hcg kvar från MA, och att det gav utslag på testa tidigt, eftersom det kan mäta så pass lågt hcg. Jag tyckte nämligen också ditt test såg positivt ut, så tänker att det skulle kunna vara en förklaring. När jag fick missfall hade jag positivt gravtest till efter första mensen då resterna kom ut..

Hoppas du får någon klarhet snart :)

Testade negativ för två veckor sen men med vanliga rfsu testet. Ville igentligen testa med testa tidigt idag med men fans inte på vår apotek men nu väntar jag några dagar och se om mensen dyker upp.
  • BlueBärry

Grattis till alla som har plussat :)

Min mens har kommit idag. Nytt Bim 31/8 enligt appen. Inte kul med mens när man är på semester men samtidigt nu vet jag och behöver jag inte tänka på vad jag äter eller dricker, rätt så skönt ändå.

• BlueBärry

Bim Lista

26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fridahello 25 år (3e försöket, första barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

Svar på tråden BIM Augusti