Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Någon som gjort abort 13+0 ?

Jag gjorde precis i den veckan, det gjorde väldigt ont eftersom man liksom blir igångsatt och då är det inte kroppens naturliga reaktioner utan påtvingade så det blir lite annat än att föda ett foster på riktigt.

Jag hade inget som helst dåligt samvete, jag visste ju varför jag gjorde abort.

Fostret känns inte alls, det är värkarna som känns och gör ont, du kan föreställa dig som när du har riktigt ont av mensvärk, fast mer i vågor och inte konstant.

Försök ha någon med dig som kan stötta dig under tiden, du kommer annars vara ensam en del i början innan det är dags på riktigt.

Jag fick gå hem samma dag och jag blödde länge efteråt, köp hem rejäla mensskydd, då snackar vi inte nattblöja utan mer som vuxenblöja eller de där riktigt stora bindorna som apoteket säljer som man har efter förlossning. Ärligt talat är det nog inte normalt att blöda i flera veckor så om du fortfarande har kraftiga blödningar efter en vecka ska du kontakta gyn.

Du fixar det här!

• Anonym (Jag)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-07-08 09:34:53 följande:
    Såg du fostret? Jag är livrädd för det eller att behöva skrapas.
    Nej det behöver man så klart inte göra! Jag hade fullt upp med att krysta och för att se måste man ju böja sig framåt osv, det orkade jag verkligen inte i det läget. Man kan så klart också säga till innan att man inte vill se fostret alls, då är det väldigt noga med att lägga en handduk eller nåt över.

Skrapning behöver du inte heller vara rädd för, det är bara ett obehagligt ord. Om det behövs så är det för att få ut resterna av moderkakan främst, det kan bli väldigt farligt annars om man inte får ut allt och det får ligga kvar i kroppen. Säger läkarna att det behövs så är det så och du är bedövad under tiden, borde inte kännas ett dugg.
  • Anonym (Jag)

Ja men just, nu kommer jag ihåg att jag var i v 16 förresten, inte 13. De sa till mig att när man gått över v 13 så var man tvungen att vänta till 16, hoppas det inte är samma regler numera.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-07-08 10:10:57 följande:
    Man måste krysta alltså? Fy f..... känns fruktansvärt.
    Varför är det fruktansvärt? Du krystar när du går på toan också. Bara att du använder magmusklerna på ett lite annat sätt. Att klämma ut ungen är ju enda sättet att få ut den, och det går rätt fort också.
Svar på tråden Någon som gjort abort 13+0 ?