• Yennix

När började er partner att gå ut själv på krogen?

Hej

Jag riktar mig mot föräldrar med barn i 0-2 åldern.

Som rubriken lyder så undrar jag när eran partner började gå ut själv på kvällarna, när ni stannar hemma med bebisen?

Har väldigt ofta denna diskussion och trodde vi förstod varandra men senaste veckan dykt upp 2 gånger. Då han säger att han vill gå ut precis då vi nattat vår bebis.

Han har varit ute flera gånger sen vi fick barn. Samma visa, strax efter vår son somnat. Jag har då inte orkat diskutera mer, utan markerat att jag inte tyckt det är ok.

Hoppas ni förstår, säger likadant till min partner, självklart ska man kunna få gå ut. Men som små barns förälder tycker jag man kan planera tillsammans eller iaf ta upp det nån dag innan.

• Svar på tråden När började er partner att gå ut själv på krogen?
  • Yennix

Ursäktar om krogen vart fel kanske benämning men som jag skrev så säger jag inte att man inte får gå ut själv. Självklart ska man få ha sin egentid.

Skrev tråden för att få lite annan insyn hur andra har det.

Jag regerar mest att min partner verkar inte förstå att jag tycker vi kan planera våra utekvällar/egen tid bättre så det känns bra för båda.

Jag har själv inte varit ute något sen vår son föddes. Skulle idag hemskt gärna vilja det men kvällstid är det svårt då sonen ofta vill amma, snutta om han skulle vakna. Så ska försöka få in min tid på dagen. Men skulle tycka att det vore lika trevligt om vi åkte iväg, åt lunch ute ja något annat som familj. Som någon skrev, går man hemma hela dagarna och inte får göra nått annat blir man lite knäpp.

Så igen tycker det är absolut helt ok om den andra partner vill gå ut, aw, träffa vänner.

Är bara inte så förtjust i att han blir så spontant sugen på att gå ut, ha egen tid just efter sonen somnat. Då jag är den som planerar och fixar dagligen för sonen och ser fram emot att pusta ut lite.

Skulle han säga kvällen innan eller även under förmiddagen, att han vill gå och se en match eller nått, kan vi planera dagen bättre och jag får en liten extra paus eller nått.

Ge och ta, eller?

Svar på tråden När började er partner att gå ut själv på krogen?