Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

För oss 35+ som försöker bli gravida

Lojsan DN skrev 2022-09-10 13:58:27 följande:

Symetrical man går till lightbox, lägger till ett kort sen trycker man på kortet och så kommer det upp massa alternativ. Tryck på line reader så lägger man markörer på kontrollstrecket och sen teststrecket så mäter den ut skillnaden i procent tror jag.

Det var faktiskt så jag gjorde, men man får en procentuell skillnad, inte hur många procent positivt det är. Men vem bryr sig egentligen!? Är det inte positivt är det ju negativt xD Bara att man är så nördig Tungan ute
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-09-11 09:56:13 följande:

God morgon alla, här steg tempen ytterligare i dag. Vet inte om det är för att jag är förkyld eller så är det en spännande tid framöver. 

Woho! Bådar riktigt gott det där! Skrattande
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-09-10 15:14:13 följande:

Kapar fritt här, toppen att du förklarade för jag tyckte FF var mycket bättre på äl testerna nu när du berättade hur
    man gjorde :) 

Snyggt! Det där är ju så gott som positivt! Vad låg tempen på idag? Du borde väl ha äl idag, eller är testet fortfarande starkt? Glad

Maximal otur här! Fick till det som planerat imorse, förutom att det inte gick hela vägen, då mannen fick i princip ryggskott mitt i, så blev aldrig något avslut Skrikandes
    Vad fan liksom! xD

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-09-11 16:02:51 följande:

Samma temp som igår, men kan ju bli som förra månaden när jag inte hade tempdipp utan bara tempökning, svagare test idag så tror de släppte igår men ska försöka få till en snabbis idag så får de bli bra så. 

Åh nej vilken jävla otur, men asså vafan vad ni har otur jämt.. magsjuka och ryggskott om vartannat.. jaja ni har ju iaf få till det innan så det är ju ändå check på något sätt kanske hinner ni få till det nån gång till Cool

Men det bådar ju gott med tanke på att du ju blev gravid förra gången när det var så Flört
    Jag tror att du har äl idag, så ligg ikväll lär blir perfe!

Eller hur!? Börjar fasen likna en parodi detta! xD
    MEN till det fina i kråksången; vi fick faktiskt till en snabbis sen när vi kom hem. Hittade en ställning som funkade Tungan ute
    Så nu känns det som att vi fått till det bättre än på länge! Har varit lite fällknivsstatus idag, men tror ändå på äl imorgon. Antar att tempen får utvisa det som vanligt Drömmer
  • Symetrical
    Magnolia010 skrev 2022-09-11 10:51:40 följande:
    Vilken bra grupp jag hitta!

Jag är 36 år aldrig varit gravid tidigare och gör mitt absolut första försök denna månad. Köpt Natural Cycles för att förstå hur kroppen fungerar och när ÄL är.

1 sep: Negativt ÄL-test 

2 sep: Negativt ÄL-test på morgonen, svagt positivt ÄL-test på kvällen

3 sep: strakt positivt ÄL-test på morgonen 

4 sep: Negativt ÄL-test (appen har ej bekräftat ägglossning, men den misstänker det för denna dag)
    BIM: 17/9

Vad har ni för tips för en sådan som mig och är grön som den grönaste bananen. Bör jag boka tid hos en fertilitetklinik för att se att allt är som det ska? Om ja, vad är det för tester som bör genomföras?

Alla tips som ni kan tänkas ha, välkomnas Hjärta

Hej och välkommen hit! Skrattande

Håller med Brallans om att du borde ge det åtminstone några försök innan du funderar på att söka hjälp.
    Jag tror utifrån din temp att äl skedde en dag senare än nc misstänker. Att inte nc kan bekräfta äl är nog pga att du har för få tempningar innan förmodad äl. Hade jag varit du hade jag gått in och lagt in liknande temp som på cd 14 och 15 tre, fyra dagar innan med.

• Symetrical
    Magnolia010 skrev 2022-09-11 18:30:29 följande:
    Men TACK! Hjärta Du hade helt rätt, la till en temp bara så kom beskedet att min ÄL var en dag senare än vad appen först trott.
    Hade såklart inget sex då för var helt slutkörd efter för många dagar av sex, nästa gång ska jag sätta det Flört
    Åh, oroa dig inte för det! Studier visar på att man har i princip lika stor chans att bli gravid om man har sex dagen innan som på själva äldagen, så du kan sitta lugnt i båten
    Spännande tid framöver för din del!
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-09-11 21:20:54 följande:

Japp jag hoppas på ett ligg ikväll, får gå hur snabbt som helst bara det blir av haha 

Men hallå fan vad bra av er!! äntligen är den dåliga trenden kring äl för er bruten :) 

Blev det någon brottning igår? Och steg tempen idag? Glad

Kan knappt stå upprätt idag pga älsmärta, så skönt att vi fick till det igår! Cool Lite lägre temp idag med så förhoppningsvis släpper ägget idag och tempen ökar imorgon! Oskyldig

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-09-12 06:14:33 följande:

Tempen sjönk i dag men ligger fortfarande högt, så vet inte vad jag ska tro och testet är negativt med. Aja är nog kanske inställd på mrs blood ska flyta ut och hälsa på. 

Sjönk den mycket? Nu glömde du grafen igen Flört
    Tänker att äl +10 ändå är tidigt. När plussade du sist?
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-09-12 10:27:08 följande:

Ja den glömde jag ju haha. 

Den sjönk några steg har inte orkat räkna ut exakt.
    Jag plussade på ÄL+9 sist, och nu är det blankt. 

Håller med Brallan om att det kan variera när man plussar från olika graviditeter. Din vaginala temp gick ju knappt ner alls och eftersom jag litar mest på den är jag inte orolig än Tungan ute
    Känns som att morgondagen kan bli väldigt avgörande för din del! 
  • Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-09-12 17:00:53 följande:
    Ja jag håller också med faktiskt, som sagt av egen erfarenhet så vet man ju det egentligen Drömmer Nej den vaginala har stannat kvar där uppe, så ja i morgon så avgörs det. Heja heja hihi

Hur går det för dig i äggandet? 

Åh, så spänd på din temp idag!!! Drömmer

Här gick tempen upp lite idag och kiosken känns igenbommad för den här gången, så skulle tro ägget släppte igår som väntat Flört

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida