• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Phozie skrev 2022-10-11 21:22:32 följande:

Rejäl dipp i tempen idag, från flera dagar med stadiga 36,6 så blev det plötsligt 36,3! Var tvungen att testa 2 gånger direkt efter varandra för att jag blev så paff över att det dippat så pass. 🌡

Förvisso fick jag tempa strax under 1 timme tidigare idag än de andra dagarna, så ska jag räkna om tempen uppåt eller nedåt en decimal då? 🤔 
    Vet att jag läst det flera gånger i tråden, men är tyvärr lite för lat för att bläddra tillbaka just idag 🤪

Och stort grattis till Strandsan! 🤗
    Smitta gärna oss andra med dina gravidbaciller nu! 😜

Haha känner igen mig gjorde exakt likadant i måndags när min temp dippade ;)

Tar jag tempen en timme tidigare än jag brukar så lägger jag alltid in en grad högre än vad termometern visade.
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-10-12 11:30:40 följande:
    Förstår jag verkligen efter senaste två cyklerna! ❤️?????
    Jag som var så stressad och nedstämd över att ha missat en äl tycker faktiskt att det är ganska skönt nu att slippa ångesten inför bim. Får se om jag ändå sover lika skräpplockare nätterna innan, eller om det är med psykologiskt. Tempen beter sig typ precis som vanligt. Lär dippa om ett par dagar och sen mens lördag-söndag.
    Tillåter mig att deppa denna cykel sen ska jag nästa mens unna mig en flaska vin och någon god ost sen får jag ge mig med deppandet :) 

Förstår att du tycker det är skönt, känner själv lite att jag kanske skulle tagit en paus denna cykel och bara varit, ska bli intressant och se om du känner någon skillnad. 
  • Brallans
    Kumquat skrev 2022-10-12 10:45:48 följande:

Miss drama queen här fick idag sin äl utsatt ändå, i söndags så tre dagar senare än vanligt. Lämnar härmed återbud till tant röd!

Är väl kanske inte superpepp men försöker tänka att det ska bli intressant att se vad som händer med cykeln. Hoppas bara att lutealfasen inte blir ännu kortare Skrikandes

Skönt med utsatt äl, jag borde få min utsatt på måndag imorgon så då ligger vi hack i häl på varann :) 

Håller tummarna för lägre lutealfas, när har du BIM?
  • Brallans

Vad roligt att så många är i runt äl nu Skrattande

Fick min äl utsatt till i måndags idag så nu väntar väldens längsta vecka Skrikandes

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-10-13 08:21:51 följande:

Hej rätt! 👌🏼

Lovar att hålla dig uppdaterad! 😜

Kom på att jag kan börja med flaskan redan på äl+10 in tempen dippar då Skål
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-10-13 12:05:11 följande:
    Perfekt! lagom till nästa helg 🥳
    Jag pimplar på nu fram till nästa äl 😜🍷
    Haha helt rätt, var längesen det sög i vintarmen för mig såhär mkt Skål

Är du fortfarande skenis eller dämpas det av allt vinpimplande?
  • Brallans
    Anonym (Kanskenr4) skrev 2022-10-13 14:28:26 följande:

Superspännande med så många med äl denna vecka. Själv är jag på CD 14 idag, tyvärr blev leveransen med äl-test försenad och kommer först i em. Tror det är för sent att börja testa då min cykel normalt är 25-27 dagar men detta blir första ?normala? cykeln efter hormonspiralen så vet ju inte riktig.

Vi har iaf fått till det CD 9, 12 och idag 14, så hoppas det varit några pigga simmare med och ett toppenägg som släppt😊 Inte helt lätt att få till det under ?barnveckorna? så får nog känna oss rätt nöjda med det ändå.

Ni som testat/tempat en del. Har ni koll på när själva ägglossningen skett i förhållande till symtom? Jag började känna lätt molvärk CD 12 samt började få fertila flytningar. Igår CD 13 jättestark molvärk heeela dagen och kvällen. Idag nästan ingen molvärk men känninga/lättare smärta med dragning åt höger och fortfarande fertila flytningar. Ibland får jag väldigt ont i bröstvårtorna i samband med äl men inte alltid, och uppenbarligen inte denna gång🤔

Någon mer som också har sådär med att en del symtom endast uppstår vissa cykler? Man undrar ju vad det beror på!?

Toppen att ni fått till det så pass bra ändå, då känns ju äl testandet inte lika viktigt när det ändå finns simmare redo :) klart det inte skadar med ett test om du vill men känns det som äl varit så skulle jag nog hoppa det... tempar du? 

Mina äl symptom börjar ca 2-3 dagar innan äl, oftast så brukar jag ha som mest symptom dagen innan tempen dippar men det kan vara lite olika från cykel till cykel.. ibland känns det mer och ibland mindre.. har faktiskt inte funderar så mkt på varför utan mer tänkt att jag kanske inte känt efter så mkt den gången jag kände mindre.. mkt på jobb eller annat som distraherar :) 
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-10-14 07:01:57 följande:

Lika skenis som vanligt. Nästan glad att vi missade äl så att jag slipper en månad med falska förhoppningar 😂
    Började svettas lite inatt som vanligt inför äl +8, samt lite lägre temp idag. Dock ingen insomnia än, vilket jag hade förra månaden vid samma tidpunkt. Min förhoppning är att mensen inte kommer förrän på söndag, så att lutealfasen blir 9 dagar igen, istället för tidigare 8 😬✊🏼

Hur känner du dig nu? Beter sig tempen som vanligt på aldrig så spännande äl +4? 😜

Tycker att den kan vänta till måndag iaf med att komma men söndag är ok 😜

FF flyttade bak min äl efter jag lagt in dagens temp, vet inte vad jag tycker om det 😦
  • Brallans
    Magnolia010 skrev 2022-10-13 21:47:54 följande:
    Fråga, jag har nu testat av avstå helt från alkohol. Men det känns inte hållbart eller roligt😅😂
    Hur förhåller ni er till alkohol, dricker ni fram till ÄL-dagen, sen uppehåll tills dess att ni vet att ni inte har ett plus?
    Jag dricker väldigt sällan men tar ingen hänsyn till vart i cykeln jag är, någon måtta får det vara 😃
  • Brallans
    Anonym (Kanskenr4) skrev 2022-10-13 18:46:54 följande:
    Testerna kommer först ikväll men jag tar nog ett ändå, kan inte låta bli. Tempar inte, har noll koll på sånt men läst massor här i tråden och det känns ju som det säkraste sättet att påvisa när själva ägglossningen faktiskt sker. Så får kanske prova det om det inte räcker med äl-testerna och appen.

Ja det är klart, men känner ju olika mycket beroende på hur sysselsatt man är med annat😅 
    Visst hade äl nyss också? Hoppas verkligen det blir ett litet frö som vill stanna för dig nu, håller mina tummar✊🏻
    Helt rätt, äl tester kan man inte ta för få av :) 
    Ja jag tyckte i början att det var lite meckigt att komma ihåg att tempa men nu går det som på räls och det är så intressant att följa ens kurvor och nörda ner sig :) 

Ja jag fick min äl utsatt till måndag men idag så flyttade FF tillbaka den till lördag, så nu är jag helt plötsligt äl+6 ist för äl+4. 
    Ja det hoppas jag med men denna cykel har jag inte så stora förhoppningar då vi inte fick till det helt optimalt men pået igen ;) 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida