För oss 35+ som försöker bli gravida
Fick mitt efterlängtade plus idag 🥹❤️ missfall i januari, sen en liten paus, och nu på fjärde försöket satte det dig ett litet frö. Håll tummarna!
Ja! Spännande 😍 neeej jag hade/har noll symptom. När jag plussade i december så hade jag molvärk och ömma bröst nu har jag inget. Men det är ju så olika det där.
Hur mår du?? Lycka till 🤞❤️
Hur säker kan jag vara på cb? Alltså någon gång under de här 4 åren borde vi ju ha prickat rätt? jag känner ju av att äl är på gång nu dag 10. Dag 8 brukar jag få ett hugg- kan det vara någon sammandragning efter mens? Sen från dag 10 vattnigare flytningar, lite stick i brösten och fullt utslag på fb på dag 11-12. sedan hugg i magen runt dag 14 och mens på dag 28
samma varje månad
Bim idag, ingen mens än men den brukar komma på kvällen. Tog en babyplan tidig sticka och fick ett spökstreck😭 hann ju få upp hoppet. Negativt på digitalt testa tidigt. Syns det på bild?
Spänningen över, mensen kom just.
Jag känner så mycket för alla er som kämpar här inne ❤️ Nu gjorde vi IVF men tycker ändå att det kan ge lite perspektiv på hur stora chanserna ändå är Att det tillslut ska gå.
Jag är 40 år, normalviktig och inga sjukdomar. Jag dricker inte alkohol, inte koffein har aldrig använt nikotin/tobak och fick veta att jag hade ett hyfsat Amh på 1,2
På Vul såg man ca 7-8 blåser på var dera äggstock vilket också ansågs vara bra.
Så man kan säga att alla var positiva 😊
Jag medicinerades och man kunde plocka ut 11 ägg. 7 av dessa blev befruktade via icsi. Av dessa sju blev endast tre stycken 5 dagars blastocyster som då kunde frysas.
Av dessa tre blev det 1 ingenting, nr 2 fäste men slutade utvecklas i vecka 4-5 och nr 3 fäste och blir förhoppningsvis en bebis.
Så om man tänker att vi blev gravida på 11:de försöket och att vi då ändå hade alla förutsättningar på vår sida och extra hjälp med befruktningen ❤️Jag tänker att det hänger ihop med kvaliten på äggen Och att det därför tar längre tid. Men det går, så länge vi har ägg så finns det en chans!
skickar massa kärlek och hejarop till er som kämpar!! ❤️
Jag har inte riktigt hängt med, men du är alltså gravid med tredje nu?
vi har precis skrivit in oss och bokat läkarbesök på en IVF-klinik i Göteborg för att kunna starta behandling. Gissar att det blir start i november om allt känns bra på besöket och de kan använda sig av den utredning och tester vi gjorde tidigare i år på en annan klinik.
mitt AMH sista utredningen var också 1.2. Jag är 37 år. Men hos mig såg de bara ca 3 äggblåsor på varje sida och det är ganska dåligt. Så vi får se vad de tror om våra chanser.
Ja det stämmer att det blev en graviditet nu på tredje insättningen av ett fryst 5dagars embryo 😊
Mitt tips är att ta q10 inför ivf då det hjälper till med ägg kvaliten.
Håller tummarna att det kommer gå bra för er! ❤️
vad härligt. Stort grattis!
Tack! jag har ätit denna sedan i Maj. Har du bättre tips Än den?
Härligt!
Det är så häftigt att det går att frysa embryon och skapa ett levande barn av det!
Jag hoppas så innerligt att vi når en graviditet (som håller) genom denna rundan. Men när man sedan tänker på att man ska igenom allt det vanliga, hjärtslag på UL, NIPT, RUL etc så känns det som att det är så många möjliga hinder. Synd att man inte är "skyddad" mot sjukdomar och fel bara för att man gör IVF.