Sand13 skrev 2024-06-07 06:54:59 följande:
Jag är på äl+9 idag och testade negativt nu på morgonen med ett testa tidigt test. Det är kört denna månaden också såklart. Blev bitter nu igen. Detta är vårt 19:e försök. Mer än 1,5 års försök alltså.
Det positiva är att vi har ju tid till fertilitetsklinik 15 juli. Inte en enda av mannens 1 % bra spermier (fertilitetsutredning visade ju 99 % onormala spermier) vill befrukta mig alltså.
Är redan orolig att även IVF/ICSI ska misslyckas och att vi aldrig får ett gemensamt barn. Min sambo mår väldigt dåligt av det hela. Han säger att han känner sig värdelös som inte kan göra mig gravid. Han är inte värdelös i mina ögon, han är världens bästa. Jag säger det till honom också. Vi har kämpat naturligt och nu får vi ju fortsätta kämpa med fertilitetshjälpen.
Jag är också äl+9 i dag 😊 Jag dock inte testat.
Snart ska ni få börja med er ivf och då kommer ni behöva koncentrera er på det.
Ni kanske ska lägga försöken på hyllan de sista veckorna nu så ni slipper misslyckas om det gör er deppiga. Passa på att njuta av varandra innan ivf en drar igång.
För man vet aldrig hur man reagerar på hormoner och stress som en ivf innebär.
Min kille är också ledsen till och från då han så gärna vill bli pappa. Så vi brukar skoja om att det säkert finns en mening med hans infertilitet. Han var en liten FB innan vi träffades och har aldrig varit så noga med skydd så vem vet om det ens blivit vi om han redan hade haft 3-4 barn med olika kvinnor innan mig 😅😂😂 Vi är ju nu på vårt tredje försök och det har varit krävande att genomgå ivf helt klart. Men vi kommer ju inte ge upp och har redan bestämt att om även fjärde och sista försöket misslyckas så kommer vi finansiera själva och prova igen.
Klart även vi kommer få en bebis ju!! Jag håller tummarna för oss icsi-sar 😉😍🤞