För oss 35+ som försöker bli gravida
Mer verkstad lär det inte bli. Nu känner även jag mig körig i magen xD
Sitter på läktaren och hejar på dig!
Vi har tre grabbar som är 9, snart 6 och snart 4
Hur gamla är era?
Ja, jag hoppas att det blir så! Och för hans skull hoppas jag på en flicka då, för jag vet hur gärna han skulle vilja ha en dotter. Jag har alltid varit en riktig pojkflicka, så känns naturligt för mig med killar, men självklart hade det varit underbart med en flicka med. Vill dock mest bara ha ett barn till
Har också läst om den teorin och det kanske ligger något i det, dock tror jag mer på att ändra pH-värdet i vaginan, då flickspermier överlever bättre i en sur miljö än pojkstrecket. Alltså dra ner på salt och maxa intaget mjölkprodukter. Finns ju hur mycket teorier som helst om det där!
Jag tycker att tempning är ett grymt bra sätt att få koll på sin kropp. Dessutom är det ju sååå fantastiskt kul med grafer
Jag har kort lutealfas, så jag har bim redan typ 21/8.
Hur går det med vin och pepp?
Skönt ändå att ni hann med innan ägget släppte, håller tummarna för dig dom närmsta tråkiga dagarna, och håller även tummarna på att du klarar dig från magsjukan.
Måste säga att det är sjukt dåligt med grafer i tråden just nu! Tror nästan jag får slänga in min (än så länge ganska ointressanta) snart bara för det!
Kan någon förklara lite hur tempning fungerar, måste det ske samma klockslag varje morgon? Jag jobbar skift och vaknar olika tider varje morgon.....skulle det funka då på mig?
Annars kanske jag testa det ändå.... i kombination med CB ägglossningstest.
Fortsätter du ta test även efter att du fått positivt på ältest? Vet många som får positivt 2-3 dagar och då släpper ägget inte förrän tidigast 12 timmar efter sista positiva testet. med andra ord kanske du får äl 17 dagar innan mens och det är i såna fall inget konstigt, för då har du en lutealfas på 16 dagar vilket är helt normalt!
Tempning funkar bra för många även vid skiftarbete, det beror lite på om det är tvåskifts eller treskifts..? Tempar man olika tider (dock max 3-4 timmar fel) kan man använda sig av en omräknare för att få en mer adekvat temp. De dagar som är helt off kan man helt enkelt discarda, dvs räkna bort. Då borde du ändå få en ganska bra schematisk bild över din cykel. Vilket sorts skiftarbete har du? Och hur ofta ändrar du skift?
Fick mer känningar igårkväll igen och tempen droppade idag, så antingen var det ett segt ägg, eller också släppte det två stycken! xD
Tänkte försöka attackera mannen nu på morgonen, men tji fick jag, för nu har magsjukan brutit ut ordentligt hos honom med feber och hela alltet >_< Får med andra ord vara väldigt glad att vi fick till ligget för två dagar sen!
Får se om tempen stiger imorgon..
Asså jag är så kass, inget vin och inget ligg, fick feeling och började måla om ett rum igår kväll och där fastnade jag tills jag kraschade i säng vid 02.. en bra ljudbok får en att glömma mkt haha
Men ikväll får vi försöka få till det känner jag i kroppen ;)
Får man hänga med här? Är 36, har två barn sedan tidigare min sambo har inga. Var gravid 2021 men fick ett ganska sent MA april 2021 sen har vi inte riktigt vågat förrens nu har ägglossning den 17
Men självklart, du är så välkommen så!
Beklagar ditt ma
Hur gamla är dina barn?