Lilleplutt2022 skrev 2022-06-17 13:58:15 följande:
Galet att du lyckas sluta med kaffe, så imponerad Symetrical! Har du märkt någon positiv skillnad och isf vad?
Själv kunde jag dricka 4 eller fler koppar varje dag men nu dricker jag max 2. Försökte häromdagen att skippa morgonkaffet men vid 11 fick jag sån migränattack så sov en timme och efter det bryggde jag en kopp och mådde bättre.
Istället dricker jag chikko not Coffee, älskar ju kaffesmaken och att dricka något varmt så är så glad att jag hittade ett substitut
Har ni märkt någon negativ effekt på ägglossningen om man dricker alkohol och då menar jag inte i någon stor mängd? Som det ser ut nu så kan det bara så att jag ägglossar midsommarhelgen och funderar på om jag ska bara dricka alkoholfritt?
Isf ska jag passa på att dricka lite extra drinkar nu till helgen, vi ska på weekend till Gdansk så kommer blir en extra mysig helg för oss
Än så länge är den stora skillnaden (förutom zombie-modet) att jag inte är lika sötsugen på eftermiddagarna. Jag drack bara koffein på morgonen, så fick alltid en rejäl tröttdipp på eftermiddagen och då blev sötsaker min ?go to?, så det känns ju absolut positivt! I övrigt verkar kroppen lugnare på något vis och tänker att det kanske även är därför äl verkar komma någon dag senare. Tänkte att den relativt lilla mängden koffein jag fick i mig inte var så farligt, tills jag läste på Vulverins hemsida och blev direkt avskräckt
Jag har inte märkt någon skillnad på äl när jag dricker alkohol eller inte, men självklart är det inte bra att dricka stora mängder när man försöker bli gravid, ffa inte när man inte är purung längre
Tycker absolut att du skall unna dig nu när ni åker iväg i helgen och även lite på midsommar, om du vill. Jag tänker att 1-2 glas vin/bubbel knappast kan ha särskilt skadlig inverkan.