Symetrical skrev 2023-01-02 09:24:12 följande:
Tack för pepp. Men svettningarna.. alltid säkert tecken på att mensen är på g. Alltid varit frusen som en istapp när jag varit gravid förr 😆
Jag testade progesteronkräm när min lutealfas var kort när vi försökte med tvåan och det hände tyvärr inte ett dugg då 👎🏼 Fick sen progesteronvagitorer som jag tippar på hjälpte bättre, då jag blev gravid den cykeln. Dock fick jag ma då och inbillar mig att det blev så utdraget just pga progesterontillskottet, att det gjorde att kroppen inte stötte ut det icke livsdugliga fostret av sig själv. Är ju bara teorier från min sida, men är väl därför jag är skeptisk till det. Dessutom blev jag gravid med trean oplanerat trots bara 8 dagars lutealfas, så övertygad om att det går.
Men det låter inte alls bra, tänk om din kropp spelar dig ett spratt? 😃 Vill bara försöka vara positiv nu. Jag har själv varit frusen 3 av 4 graviditeter, den sista här nu kunde jag knappt ha på mig kläder för jag var så varm.
Jaha du har testat?
Nej krämen är väl inte den bästa för mig heller.
Men är du inte villig att testa vagitorierna igen då?
Fast du känner din kropp bäst naturligtvis, kör på det du tror på. 🥰
Jag kör med mina lutinus för det gav mig ett barn för 2 år sen, trotts alla missfall under tiden jag använder det. Jag har ju tron om att jag inte kan behålla barnet utan dom fast jag har en normal lutealfas 😕