• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (M) skrev 2021-11-20 17:03:28 följande:

Vill bara säga att vi försökte lika många ggr och gjorde sedan en spolning och den månaden jag gjorde spolningen blev jag gravid :) Med åldern minskar ju fertiliteten så man får räkna med att det tar ett tag innan man lyckas bli gravid jämfört med tidigare

Ja, det är lite där hoppet ligger, att en spolning gör susen. Får se om ca en vecka :)
  • mamma8212

Mina provsvar nu i utredningen, togs i torsdags. Vad jag kan se ser det bra ut hittills.. värdet på progesteronet borde betyda att jag hade faktisk äl? Jag hade tecken på äl helgen innan detta togs.
  • mamma8212

Har fått sista resultatet från mina blodprov nu, det som mäter äggreserven. Det låg på 47, optimalt för bra fertilitet är mellan 28-48, så mitt är ju väldigt bra. Så enligt proverna finns där inget fel på mig vad jag kan se. Är min man som ska lämna prov också, sen är det uppföljning.. kanske bara är så att det tar tid denna gången.

• mamma8212

Beräknad mens imorgon. Tog ett test imorse som var negativt, så jag vet inte.. haft mensvärk till och från. Konstigt humör, jätteledsen hela förmiddagen som nu är bättre. Fått en finne, så som jag brukar innan mens. Så ja. Har inga mer test hemma, så det får jag köpa imorgon och ev testa på eftermiddagen om mensen inte kommer.

• mamma8212

Bim idag. Inga mer menskänningar, än. Har inte tagit ngt test idag, bara det som var negativt igår. Tar ett nytt imorgon om mensen inte kommer.. jag tror inte att jag är gravid, men jag hoppas verkligen mensen kommer isåfall också och inte krånglar denna månaden.

• mamma8212
    nomina skrev 2021-11-29 16:25:54 följande:

Kiiwii: Jag verkar inte kunna citera inlägg längre. Så skönt att det iallafall verkar bli regelbundet igen! Då ska det nog ta sig snart också!

Jag plussade inatt, kan inte fatta det! Hela dagen har varit en berg och dal bana :)

//

Wow, grattis! Så tydligt positivt fast det är så tidigt :)
  • mamma8212

Ägglossning pågår, försök 10 nu, tror jag. Snart ett år sen vi började försöka, helt galet.. jag vet ju att allt ser ok ut iallafall, så det är bara att fortsätta försöka, iallafall ett tag till. Har satt en egen gräns att jag vill bli gravid så den isåfall föds inom nästa år då jag fyller 40, sen är jag för gammal.. då får vi bara acceptera att det inte blir fler barn. Jag pendlar mellan att vilja bli gravid, och inte vilja. Dels för att en graviditet tär så mycket på kroppen, orkar jag en tredje gång? Allt efter, med bebistid och sömnbrist. Fast samtidigt vill vi också, såklart.

• mamma8212
    LillaGry skrev 2021-12-15 17:14:14 följande:

Det du skriver stämmer så bra in på mig och om hur jag känner inför en till graviditet (förutom att jag är mitt i lingonveckan ;-( ). Jag vill helst också få barn innan 40, men nu har jag förlängt det så att det är ok att jag är 40 när barnet föds (jag har precis fyllt 39). För mig pendlar det också från att vilja bli gravid och vissa dagar när det är tufft då tänker jag att jag inte har ork och att ett barn är tillräckligt, men innerst inne vill jag nog gå igenom babyperioden igen. Vi börjar på sjätte försöket nu, jag har extremt regelbunden mens och vet exakt när jag har ägglossning, men än har det inte tagit sig. Första barnet tog sex månader (då var jag 37 år). Jag hoppas det inte är försent för oss och att vi får ett plus inom de närmaste månaderna

Jag har också jätteregelbunden mens och ägglossning, jag använder inte test längre för jag vet när jag har äl. Har blivit gravid jättesnabbt innan, på andra försöken båda gångerna. Och nu har jag gjort utredning där allt ser bra ut. Så av någon anledning tar det bara tid.. Och det gör ju också att man funderar mer och mer. Min man känner att händer det så händer det. Han blir glad för en bebis men måste inte ha en till. Så vi får se vart vi landar :)
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida