Inlägg från: Anonym (Längtan efter barn nr 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Hm) skrev 2024-10-11 13:38:25 följande:

Får du ingen rådgivning utav kliniken som gör testerna? När vi gjort utredningar så har de alltid gjort ultraljud och räknat antal ägg på äggstockar just för komplement till amh. Hade amh nivå som dina redan strax efter 30 men när de räknade på äggstockarna såg det bättre ut. 

De bör ju kunna hjälpa dig att provta dhea och eventuellt recept, för tar man det själv kan det ju ställa till det också. 

Hoppas du slipper ivf och får ett plus här snart 🥰

Jodå de har räknat både förra gången och denna gången och man kunde se 3-4 eller 2-3, vilket är lite. De säger att vid en stimulering så kanske jag kan få fram 5-6 st medan med ett bra AMH får man fram upp mot 10. 

Jag tycker det är så sjukt att man ska behöva googla och fråga efter specifika saker själv.. varför kan inte klinikerna föreslå något istället för att säga ?ta folsyra och försök på egen hand Eller återkom för ivf?. 

fattar att de är vinstdrivande. Men ändå?

Idaho1989 skrev 2024-10-12 13:20:35 följande:
    Jo varit tufft senaste veckan, hade första graviditeten stannat hade jag varit höggravid nu, hade andra stannat hade vi gjort UL och förmodligen börjat berätta för folk osv...

Fattar vad du menar. Jag hade haft BF på onsdag om första graviditeten hade hållit i sig. Hade andra stannat hade jag haft tre månader kvar. Det är jobbigt. 

EFW skrev 2024-10-14 07:08:14 följande:

Jag känner så mycket för alla er som kämpar här inne ❤️ Nu gjorde vi IVF men tycker ändå att det kan ge lite perspektiv på hur stora chanserna ändå är Att det tillslut ska gå. 

Jag är 40 år, normalviktig och inga sjukdomar. Jag dricker inte alkohol, inte koffein har aldrig använt nikotin/tobak och fick veta att jag hade ett hyfsat Amh på 1,2 
    På Vul såg man ca 7-8 blåser på var dera äggstock vilket också ansågs vara bra. 
    Så man kan säga att alla var positiva 😊

Jag medicinerades och man kunde plocka ut 11 ägg. 7 av dessa blev befruktade via icsi. Av dessa sju blev endast tre stycken 5 dagars blastocyster som då kunde frysas. 

Av dessa tre blev det 1 ingenting, nr 2 fäste men slutade utvecklas i vecka 4-5 och nr 3 fäste och blir förhoppningsvis en bebis. 

Så om man tänker att vi blev gravida på 11:de försöket och att vi då ändå hade alla förutsättningar på vår sida och extra hjälp med befruktningen ❤️Jag tänker att det hänger ihop med kvaliten på äggen Och att det därför tar längre tid. Men det går, så länge vi har ägg så finns det en chans!

skickar massa kärlek och hejarop till er som kämpar!! ❤️

Jag har inte riktigt hängt med, men du är alltså gravid med tredje nu? 

vi har precis skrivit in oss och bokat läkarbesök på en IVF-klinik i Göteborg för att kunna starta behandling. Gissar att det blir start i november om allt känns bra på besöket och de kan använda sig av den utredning och tester vi gjorde tidigare i år på en annan klinik. 

mitt AMH sista utredningen var också 1.2. Jag är 37 år. Men hos mig såg de bara ca 3 äggblåsor på varje sida och det är ganska dåligt. Så vi får se vad de tror om våra chanser. 

Grattis! 

Själv åker jag till Cypern en vecka med familjen idag. Det ska bli så skönt med vila, mat, bad och sol. det kanske behövs för att boosta kroppen lite 😊

EFW skrev 2024-10-20 07:34:28 följande:

Ja det stämmer att det blev en graviditet nu på tredje insättningen av ett fryst 5dagars embryo 😊

Mitt tips är att ta q10 inför ivf då det hjälper till med ägg kvaliten. 
    Håller tummarna att det kommer gå bra för er! ❤️

vad härligt. Stort grattis!

Tack! jag har ätit denna sedan i Maj. Har du bättre tips Än den? 

pandarinen skrev 2024-10-20 12:41:33 följande:

Ni som tar q10 har ni märkt någon skillnad, kan man t dem under hela cykeln eller bör jag undvika mellan ägglossning och bim?

Jag vet inte vilket kosttillskott som hjälper mig mest, jag tar en del oxidhämmande bla Ubiquinol. Men både hud och hår och naglar och immunförsvar är bättre. Känner mig även piggare och sover bra. 

jag tar Ubiquinol hela månaden. 

EFW skrev 2024-10-21 07:24:03 följande:
    Den där är säkert kanon, jag har haft lite olika märken och inte märkt av nån skillnad.

Kom på nu att jag också åt svampextrakt inför sista återföringen. Är också antioxidant och tog det för att slemhinnan skulle vara så bra som möjligt. Jag slutade med båda dagen innan återförandet vilket var äl+5 då man ej ska ta dem som gravid. Finns nämligen ingen forskning på om det är bra eller dåligt. 😊
    Just det ja, det minns jag att du skrivit om. Svamp extrakt alltså. Jag hittade ingen sida att beställa av. Har du en länk? 

Jag hoppades på att temperaturen skulle skuttat upp i morse men det var en väldigt blygsam ökning. Undrar om vi har chans den här omgången? 
    Cupidi skrev 2024-10-27 10:59:53 följande:

Jag dyker in?gammal tråd men ser att den ändå är aktiv.

jag blir 36 nästa år och har tre sedan innan. Yngsta 1,5år och äldsta 6år. 
    Har haft 3 enkla graviditeter där de två första tog lite tid att plussa på. Tredje kom som en överraskning.

nu försöker vi med vår fjärde och sista. Blev gravid på andra menscykeln efter sista barnet. Men plusset blev aldrig starkare? slutade i tidigt mf, mitt första mf och det tog hårt, känner mig ledsen och nedstämd. detta var förvisso knappt 1v sedan. Har blödigt i 7d och jag känner mig låg och orkeslös som om jag skulle få mens igen fastän jag blöder än. Jag är van löpare och kroppen är tröttare än vanligt, som om det kunde va äl på g.
    Är det någon som går äl direkt efter blödning? Känns tight inpå men kroppen kanske är lite knepig nu?

hoppas ju på att få äl snart och vi vill försöka igen🤞🏽 
    så jag hänger kvar och peppar er och mig själv! 

kram och lycka till alla!♥️

Välkommen hit! 

beklagar missfallet ❤️

jag har haft två missfall under året och båda har inneburit blödning i ca 7 dagar och därefter har det ena gången tagit som en normal follikulärfas innan ÄL, och andra gången uteblev ÄL under en månad (där cykeln blev ca 5 dagar kort) och sedan en normal cykel efter det. 

14 månader sedan vi startade med syskonförsök. Temperaturen tog ett skutt upp igår. Hade tänkt att få till ännu fler ligg under perioden men vi har varit på resande fot med dottern så det blev lite svårt 🤡 

imorgon tisdag har vi tid hos en IVF-klinik. Hoppas att vi mirakulöst ska slippa gå vidare men nu rullar vi igång den processen. Vi vill inte vänta längre. 44.000kr för ett försök? hade varit trevligt att slippa den fakturan dessutom 👀 så håll tummarna för oss! 

jag fyller 37 i november. senaste AMH som togs i septemberlåg på 1.2. 

min man är 38 

Då var det bokat och recepten finns att hämta på apoteket 🤗 vi startar IVF kring 10 november. 
    känns spännande och lite läskigt. 

Har fått en gedigen hög papper att ta oss igenom? 

Anonym (R) skrev 2024-10-31 17:12:03 följande:
    Åh, stort lycka till! Vilken spännande och utmanande resa ni har framför er. Modiga ni är som tar hjälp! Måste också kännas skönt att få lämna över lite av ansvaret till de medicinskt kunniga?
    Ja det känns skönt att lämna över allt. Även kontrollen liksom. Samtidigt känns det inte så skojigt med all medicinering och sprutor. Men det blir nog lättare när man kommit igång och valt sig lite. 

Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare? 

ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt. 

😅 

Alvedon83 skrev 2024-11-08 20:28:27 följande:

Har varit till gyn nyss och gjort ul, allt såg normalt ut och mina äggstockar såg ut som en 30-årings, vilken komplimang🥰😅 så hoppas att guldägget leveras snart! Väntar på äl som borde kommer i början på nästa vecka. 

Härliga besked!  Vem vet - ibland kan det ju hjälpa att bara få lite positiva och lugnande besked så funkar allt. håller tummarna! 

I torsdags kom mensen. ikväll tar jag första sprutan för min första IVF-runda. känns spännande!

Anonym (R) skrev 2024-11-09 11:56:21 följande:

Här kom mensen på utsatt dag. Igårkväll så var jag typ helt säker på att jag faktiskt var gravid så besvikelsen blev desto större. Hade verkligen behövt något positivt att se framemot och nu blir det istället mycket tankar om jag inte istället borde ställa in mig på att det kommer bara bli ett barn för oss. Rent logiskt förstår jag att det är tidigt att ge upp efter 6 försök, men känslan av hopplöshet segrar nog idag iaf. 🥲

Jag vet precis vad du känner. 

jag kände så redan efter 4-5 månader. Och vi kämpade i 14 månader innan vi nu lämnade över kontrollen till en klinik. Vi har också ett barn sedan tidigare, som det gick lätt att ?få?. Har ni funderat på att kolla upp er eller att ta hjälp? 

all kärlek till dig 

Anonym (R) skrev 2024-11-10 19:27:12 följande:
    Håller tummarna för att du får må bra under behandlingen och på lyckat resultat. 😀
    Tack ❤️
    Fjellmyran skrev 2024-11-16 23:10:28 följande:

Hur ligger ni andra till i era cykler nu? Jag tror att jag precis haft ÄL, BIM i slutet av månaden. 

Kör ni nån särskild metod eller? ÄL-test, tempmetoden eller dylikt? 

Jag är på CD17, 
    har äggplock den 20/11, och trolig återföring den 22/11 men hoppas på att vi kan vänta på en blastocyst istället och då blir det återföring 25/11. 
    vi gör vår första IVF efter 15 månaders försök själva. Andra barnet.

Igår hade vi äggplock. Av 16 äggblåsor fick de ut 14 ägg. det var MÅNGA fler än jag vågade hoppas på.  Jag fick ett samtal idag att sju av dessa har befruktats normalt. 

vi har tid för återföring imorgon Kl 14.30. Men om fem eller fler har fortsatt dela sig och ser ut att vara av god kvalitet kommer man flytta återföringen till på måndag med förhoppningen att kunna sätta in en blastocyst istället. 

känner mig hoppfull men försöker att vara realistisk. 

Anonym (R) skrev 2024-11-21 15:59:14 följande:
    Åh, det låter som väldigt fint resultat! Håller tummarna för att de fortsätter att utveckla sig bra.
    fick ett samtal idag om att sju av de fjorton äggen har befruktats normalt 👍🏻. Det var också över förväntan. Imorgon får vi se hur många som klarat sig till dag två. Det är spännande! också en knepig tanke på att ett framtida barn kanske ligger där i en liten labb-burk i ett värmeskåp 😂
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida