Inlägg från: Anonym (M89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M89)

För oss 35+ som försöker bli gravida

EFW skrev 2024-09-23 09:23:38 följande:
    Så roligt! 😍 Hade du det på känn?
    Jag är på Cd 35 så då är vi ganska nära varandra 😊

Ja! Spännande 😍 neeej jag hade/har noll symptom. När jag plussade i december så hade jag molvärk och ömma bröst nu har jag inget. Men det är ju så olika det där. 

Hur mår du?? Lycka till 🤞❤️

• Anonym (M89)
    EFW skrev 2024-09-23 17:09:00 följande:
    Det var samma för mig, var så säker på att det inte skulle bli något. Men nu har symptom börjat komma 😍 Är dock sjukt orolig och känslosam till och från 😅 Rädd för ett till MA. 
    Puh, jag känner med dig ❤️????? det är så påfrestande och läskigt att vara gravid efter missfall/MA. Men vi får tänka att för de allra flesta går det bra. Nu är det vår tur!! När ska du testa? ????
  • Anonym (M89)
    EFW skrev 2024-09-23 17:09:00 följande:
    Det var samma för mig, var så säker på att det inte skulle bli något. Men nu har symptom börjat komma 😍 Är dock sjukt orolig och känslosam till och från 😅 Rädd för ett till MA. 
    När man använder vissa emojis blir det massa frågetecken ??? Skumt.. men om du undrar, är inte så aggressiv egentligen 😂😂 haha
  • Anonym (M89)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-09-24 12:07:02 följande:

Hemma med sjukt barn idag så jag har möjligheten att analysera allt 😂
    Är jag knäpp som ser en skugga? Spökstreck? 
    Ser också!! Ta ett digitalt? 🙏
  • Anonym (M89)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-07 08:29:47 följande:

Jag kan inte låta bli att hoppas lite extra den här månaden. Temperaturerna är högre än de brukar. 
    Månad 14. Två månader efter äggledarspolning. Påbörjade fler/andra kosttillskott för tre månader sedan och den här månaden tog jag även rosenrot. Har även lite ömma bröst. 

Ser jättefint ut! När ska du testa ?
  • Anonym (M89)
    Malu84 skrev 2024-10-07 12:37:44 följande:

Hej igen allihopa ! 

vi har inte riktigt gett upp helt än men är inte riktigt så alerta som vi var i början , men denna månaden har vi iaf testat med äl test . Haft ihop det Torsdag och Lördag , med väldigt positivt test i Lördags , idag är det inte posetivt längre så ägget har väl släppt lördag / Söndag så vi ger det en sista chans idag igen . Så nu håller vi tummarna igen ! Tror kanske vi är rätt körda då vi hållit på i 1,5 år utan minsta grej . Men vi var eniga i början med att blir det så blir det annars inte , jag är 40 och han 50 så vi vet att åldern är emot oss . 

Hoppas ni alla mår bra och att det känns okej med vilket beslut man än tagit i bebis verkstaden . 

Heja heja! Är det ert första barn? ❤️
  • Anonym (M89)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-09 15:11:14 följande:

Fick precis svar på mitt senaste AMH-test. Det var 1,2.... Enligt gynekologen är det "ganska lågt men inte panik-lågt"..... 

Jag vet inte vad jag ska göra med informationen riktigt :( Jag känner mig ledsen. Jag har på tidigare utredning legat runt 2, och det var i januari. 

Vad innebär 1,2? Eller 2? Vad säger det liksom? Hoppas okej att jag frågar ❤️
  • Anonym (M89)
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-09 19:00:18 följande:

Amh berättar tillsammans med andra faktorer hur mycket ägg man har kvar. Typ grovt hur lång Tid till man kan gissa man är fertil framåt , men det är ett väldigt luddigt mått. 

AMH-värden

Högt (ofta PCOS): Över 3.0 ng/ml

Normalt: Över 1.0 ng/ml

Normalt lågt: 0.7 ? 0.9 ng/ml

Lågt: 0.3 ? 0.6 ng/ml

Väldigt lågt: Lägre än 0.3 ng/ml
    Okej tack! Läste nånstans att det är ännu viktigare att ha bra kvalitet på äggen än högt amh. Är väl en kombination men som du säger är det ett lite luddigt mått och mkt som påverkar :) 
  • Anonym (M89)
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 08:29:29 följande:

Tog detta i morse 🤦?♀️ Det är svagt men linjen är där 😱
    Tydligt streck!! grattis 😍
  • Anonym (M89)
    Idaho1989 skrev 2024-10-20 09:44:29 följande:
    Tack! Strecket är ju faktiskt starkare I verkligheten, tog ett digitalt också. Håller tummarna för tredje gången gillt nu 🤦?♀️
    Jaa, bästa känslan! Håller tummarna ❤️ Och redan 2-3? Är mensen sen eller vilken dag är du på nu?
  • Anonym (M89)
    Lojsan DN skrev 2024-10-30 15:48:19 följande:

Ja tänk om det är det 😩 
    Men va tråkigt, ny chans nästa gång. 

Idaho1989 skrev 2024-10-30 09:38:52 följande:
    Det vore ju typiskt om du blev gravid nu bara därför 😅

Ja eller hur, vad förbannad jag skulle bli då 😆
    Varför vill du inte bli gravid? Och när ska du testa? Grafen ser jättefin ut 😍
  • Anonym (M89)
    Elvaa11 skrev 2024-10-31 19:40:10 följande:

Är ÄL +6 gissar jag på, slutat tempa så har inte bekräftat ägglossningen som jag brukar göra. Men fick positivt ägglossningstest 23/10 och hade väldigt mycket känningar i magen. 
    Jag undrar lite vilka graviditetstest ni använder? Tänker vanliga stickor då. Har bara cb digitala hemma o man vill gärna inte testa med dem ?i onödan? när BIM närmar sig 😊

Tycker rfsu stickor är bra 
  • Anonym (M89)
    Anonym (R) skrev 2024-11-04 19:57:54 följande:

Är idag 9 dagar efter ägglossning (baserat på ägglossningssmärta) och hade tänkt att jag denna gång verkligen skulle vänta till bim, men får se hur ståndaktig jag klarar av att vara. Känner inte av några symtom och vill väl egentligen gärna få leva på hoppet några dagar till, men nyfikenheten är ju samtidigt så stor. 

Jag kände exakt som dig på äl+9. Hade inga symptom och orkade inte se ett negativt test. Men tempen steg på morgonen äl+10 och visst var testet positivt också 😍 går snart in i v 11. Lycka till!!!
  • Anonym (M89)
    Anonym (R) skrev 2024-11-05 11:16:09 följande:
    Tack för pepp! Så härligt att höra! Mår du bra i din graviditet?

Höll mig från testandet imorse iaf. Jag får vara nöjd varje dag som går. Cool Jag vet bara att jag känner mig så himla dum och lurad när testet är negativt. Då får mensen nästan hellre komma först.
    Förstår din känsla. Gör det som känns rätt för dig ❤️

Jag har hittills mått bra. Kissnödig, ömma bröst, trött och lätt illamående men annars typ som vanligt. Såg lilla hjärtat i v 7 också vilket var skönt. Men nu är det lång väntan till kub 😔 varje dag går långsamt?

Kram och lycka till som sagt! Håller tummarna!
  • Anonym (M89)
    Minti skrev 2024-11-08 14:12:47 följande:

Är 35 och försöker på första barnet här. Hittade ingen aktiv tråd för första över 35, men den här tråden verkar så aktiv så hoppar gärna in här. Glad

Jag och sambon har varit tillsammans i fem år nu. (Har faktiskt årsdag idag!) Jag är 35 och han 34 (också 35 om en månad). Vi har försökt sen i februari. Lite börjar man väl fundera nu, men samtidigt har det inte gjort jättemycket att det inte tog sig direkt. Vi har mycket på olika håll med jobb, studier, resor och tidskrävande idrotter och fritidsintressen och jag har aktivt börjat leta nytt jobb då jag börjar bli uttråkad och tycka att lönen känns väl låg. Men det är förstås lite svår tajming om man försöker bli gravid. Tänker iaf som så att jag inte kan påverka utfallet helt och hållet så bäst att inte måla in sig på ett spår. Flört

Testade idag då mensen var en dag sen och fick ett negativt test. Nu några timmar senare känner jag mensvärken komma krypande...

Känner mig lite ensam i mina funderingar och känslor så hänger gärna här. Kanske är bra trots allt att hänga här istället för en tråd för förstagångsmammor, så jag också kan bli lugnad on allt vad att bli förälder innebär. Tro mig; jag vill verkligen ha barn, men den känslan blandas med oro för förändringar och vad det innebär för ekonomin, mina egna satsningar på karriär och idrott, resor, vänskapsrelationer samt hur relationen till sambon kan komma att förändras. Även oro att inte kunna ge barnet allt det jag vill. Vill så mycket för ett barn som inte finns ännu... Oskyldig

Hej och välkommen!
    Jag är också 35 och väntar mitt första nu. Är gravid i v 11. Blev gravid på första försöket förra december (då var jag 34), men det slutade i ett missfall tidigare i år. 

Denna omgång tog kanske 4-5 månader. Jag håller alla tummar för dig och jag hoppas och tror att du känner dig mindre ensam här inne med dina funderingar och känslor ❤️ jag bollar gärna med dig. 

Kram och lycka till!

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida