Hanna Gitta skrev 2022-11-22 14:04:11 följande:
I morse visade Clearblue fertilitetsmonitor HÖG fortfarande (stegring östrogen) för tionde dagen i rad. CD 19 idag. Inte haft så sen (eventuell) ÄL sedan jag började testa för 7 månader sedan. Inget fertilt sekret heller. Suck. Så jag skrev till gyn och bad att få konsultera en gynekolog via telefonen bara för att få bolla lite frågor och funderingar som vi har. Får ett oerhört kort svar att jag får prata med barnmorskan på HC (det har jag gjort för länge sedan, hon kan typ ingenting om sånt här, och definitivt mindre än mig) eller vända mig till en privat klinik. Kan man verkligen inte få rådgivning ens, det var inte så att jag efterfrågade en hel utredning direkt :) Svaret jag fick när det tog tid med senaste barnet var att vi inte får någon hjälp eftersom vi har gemensamma barn, men hade jag bytt man hade vi fått hjälp...Jag vet ju att vi kan bli gravida, så jag vill bara fråga hur vi kan optimera förutsättningarna. Hur har ni gjort? Har ni fått någon hjälp eller tips? Jag har tagit ett sånt där hemtest för att se om jag fortfarande är fertil och det såg ok ut, där följde det med ett test även för att kolla spermierna men det har vi inte kollat än. Jag är lite rädd, tänker att om det visar dåliga simmare nu så får vi ju ändå ingen hjälp, så det är bättre att inte veta haha :)
Men åter till er; har ni fått någon hjälp?
Nu när jag tänker efter så hade min cykel samma beteende i juli då jag blev gravid. Min monitor visade hög hela tiden, fick ingen peak alls. Så när det hade gått ca 23 dagar in i cykeln tog jag ett gravtest som jag anade var ett positivt. CD 24 så var det positivt.
Så vem vet du kanske har samma tur som jag hade då, tycker du ska våga testa om några dagar. 😀
Mitt slutade dock i mf men det hoppas jag verkligen inte du får gå igenom om du nu lyckats bli gravid 🤗