För oss 35+ som försöker bli gravida
Vidrigt.
hon vet allt. Jag hade önskat att jag hade sluppit få veta. Just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta.
Vidrigt.
hon vet allt. Jag hade önskat att jag hade sluppit få veta. Just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta.
In är fyra år, jag ville också ha rätt emellan. Jag vart gravid på andra försöket med honom så ja hur kunde det bli så här, vi hade kunnat haft en 4 åring och en 2,4 åring nu. Jag fick ett tidigt missfall i Örjan. Det tar sig bara inte och sen maken som inte förstår. Om han hade varit med på noterna å haft eller åtminstone testat ha sex varannan dag åtminstone i en vecka runt äl. Men jag har tur om jag får till ett ligg runt äl.
idag kom mensen också. Prick på dag 28 som alltid. Ändå går jag alltid två dagar innan och börjar drömma mig bort, ömma bröst, kanske lite illamående, är det möjligt ett mirakel skett den här gången men nä.
jag känner så väl igen mig också som en av er skrev om vänner som får barn. Det hugger inom en. De vet inte att vi försökt i fyra år å så vips den ena efter den andre som har barn i mitt barns ålder är ju idag 2 -3 barns förälder och sedan ingen ingen hjälp alls hos vården för att man redan har ett barn.
å jag är så tacksam varje dag att jag har ett barn!
men det sliter hårt det här att det aldrig verkar ta sig?
Känner igen mig i det ni skriver om att kämpa, jag är på försök nr 18 (försök 8 sedan missfall). Och inget händer, vi har ju fått tre barn utan problem tidigare så är väl helt enkelt åldern som påverkar nu och den kan jag ju inte göra nåt åt😓
Ja man får nog utgå från att snittet gäller för en själv också. Äggen är ju lika gamla som vi är, så de åldras ju tyvärr också med tiden. Det är ju en del tur inblandat också. För oss tog det ett år att få plus första barnet, men hade den gången det tog sig vart den första som vi försökt så hade det ju tagit sig på första försöket istället.
Men det är många som får till lyckade graviditeter efter 35 och enda uppåt 45, så tyvärr är det nog bara att ha tålamod och ge bösta försutsättningarna för kroppen. Det kommer 🤞❤️
Hej!
kan ni hjälpa mig lite?
hur tolkar ni detta provet? NC anser samma prov vara positivt ena sekunden och negativt nästa.