För oss 35+ som försöker bli gravida
Jag har två syskon, det har varit kul som liten att ha syskon, men det skiljde sig 4-5 år mellan mig och mina två syskon så blev väl inte jättemycket att jag fick leka med dem så att säga, nu som vuxen har vi inte jättemycket kontakt. Men pratar ibland. De två som bara har ett år emellan de är som hund och katt och har ingen kontakt alls idag. Så det behöver ju inte bli bra sammanhållning heller. Och jag tänker lite att skulle vi inte få en till, ja då får man väl ta med en kompis tex på semester om det skulle vara så- men det ger ju också möjlighet för barnet att lära känna massa nya vänner också när de är ensambarn på semester.
Men jag hoppas så klart på en bebis inom ett år...
Min man har två syskon och egentligen alltid sagt att han bara vill ha ett barn. Så även om man har syskon man är nära behöver det inte betyda att man själv vill ha fler barn. Nu blev det ju så ändå, men hade min man fått bestämma 100% själv så hade det nog inte blivit en tvåa, hehe.
Det kommer ju skilja nästan nio år mellan våra barn, så de kommer inte heller "ha samma utbyte" av varandra som de som får tight. Gissar att de kanske blir tightare när de börjar bli vuxna båda två när ålder inte har så stor betydelse längre.