För oss 35+ som försöker bli gravida
Ja vi går privat fast via landstinget än så länge. I våran region så fins det en privat kvinnoklinik som jobbar för landstinget 😊 De i sin tur har avtal med både Stockholm och Uppsala dit man skickas för Ivd då detta inte utförs på deras mottagning. Vi håller tummarna att köerna inte är för långa så vi hinner köra i gång innan jag fyller 40. Men det är i början på mars så vi är inställda på att vi kanske får betala.
Det är ganska vanligt med manlig faktor, och vår läkare sa att det skulle kunna bli så att vi skulle kunna lyckas av oss själva för i bland så händer sådant också. Lyckträffar! Antalet spermier kan nämligen variera. Så säg att han runt äl nån gång har uppemot 8 miljoner och hans spermier verkar vara av bra kvalitet 80% simmade som de skulle (vilket är väldigt bra) så kanske det hade räckt just den gången.
Men min man vill inte vänta på att det ska hända, han betalar gärna för IVF om jag är med på noterna och det är jag 😊
Apropå det har jag bestämt mig för att låta naturen ha sin gång. Kan inte förmå mig att göra abort. Vår trea var också en hoppsan och jag är så glad att jag slogs för hans existens och tänker ta mig tusan inte göra mindre för den här! 👊🏼
Har bokat in vul nästa fredag 19/1 och sen tänker jag även göra nipt. Måste bara berätta beslutet för mannen nu 🙈