Syskonförsök skrev 2023-06-17 07:07:09 följande:
En annan är precis i början? äl +4 idag. Jag har fått länge och längre tid mellan mens och ägglossning vilket oroar mig lite. Jag är 33 så borde inte vara så nära klimakteriet men det är ju högst individuellt men är inte längre cykler ett av tecknen? De har blivit längre sedan januari och denna cykel var den längsta hittills? blir 42 dagar om mensen kommer. Skapar sådan osäkerhet när en försöker skaffa barn. Lillan på 2,5 år kom till på andra försöket men då var jag 30 och verkar göra god skillnad. vi har försökt över ett år nu med två kemiska graviditeter och ett missfall. Detta är försök två nu efter missfallet.
någon mer med erfarenhet av att få längre cykler som kan skina lite ljus (eller mörker) om mina farhågor har någon frukt eller inte. Hoppas förresten jag får hänga med er trots lite för ung! ❤️
Precis det hände mig efter min första graviditet (var då 31, fick första barnet när jag var 29). När mensen kom igång igen fick jag äl på ca cd 20-25, som sen blev senare och senare för varje cykel, tills dess att den inföll på typ cd 35-40 🙈 Jag hade även jättekort lutealfas (6-7 dagar), så jag sökte mig till privat gyn där jag fick letrozol utskrivet. Med dem fick jag äl på cd 18 första cykeln och cd 17 på andra, vilket resulterade i bebis bebis 2 🥰 Nu får jag oftast äl kring cd 17-19, men har fortfarande kort lutealfas på 8-9 dagar. Har även superfjuttig och kort mens, så har börjat käka tabletterna som Lojsan rekommenderade. Blir spännande att se om jag får lika bra resultat som henne! 😀