MalinJ skrev 2022-12-08 09:12:50 följande:
Ja jag har börjat fundera så också, för alla ggr fäster väl inte alls ägg så ah. Nej skit tråkigt, vilat lite på soffan.
Vaknade nyss och känner nu igen lite mindre mensvärk så den kommer säkert komma idag.
Missfall kommer också oftast alltid kring mensen, därför många inte ens vet om ett ev missfall om det är ett super tidigt, berättade min barnmorska för mig. Det är också läskigt 🙈
Det som blir roligt ur denna gången är väl att jag får följa min temp genom kommande ägglossning. Ska bli kul iaf.
Ja jag trodde seriöst det var positivt denna gången med tanke på alla tecken nu innan och tempen som steg för mig.
Nåja, bara på?t igen 💪
MalinJ skrev 2022-12-08 09:14:41 följande:
Fsn, tryckte på fel. Haha
Sidan är verkligen muppig ibland!
Men som svar på dig, ruttet ägg vettefan och du ska se att din tid kommer snart också. Minns inte hur länge ni hade först men snart 😃
Nej, precis. Det är ju flera faktorer som spelar in där. Dels slemhinnans tjocklek, samt äggets karakteristika (tydligen inte alla som har förmågan att fästa).
Jag vet! Säkert därför alla bm rekommenderar en att testa när mensen varit sen i typ en vecka, för att förskona en från besvikelsen ett tidigt mf innebär. Dock känner ju många kvinnor (däribland jag själv) att man faktiskt vill veta om man fått tidigt mf.
Du får hålla oss uppdaterade, jag fortsätter hoppas för din skull ✊🏼☺️
Tog ut hormonspiralen i slutet av februari, så börjar bli ett tag nu, även om det blir lite halvhjärtade försök 😆