För oss 35+ som försöker bli gravida
Tråkigt att du har ont men heja ägget nu! ♥️
Tack töser! 😘
Tråkigt att du har ont men heja ägget nu! ♥️
Denna tråd är så otroligt skön och läsa alltså, många skratt blir det och ni är så sjukt jävla sköna!
Hos mig vet jag inte vad som händer faktiskt, nämnde ju igår att jag kände av rejäl mensvärk och idag har jag haft det också, idag blev jag till och med orolig att något är fel 🙈
Jag har aldrig haft struliga cykler och aldrig haft smärtor efter ägglossningen liksom.
Tempen gick iaf upp, så bollen är i spel!
Vet inte om det är sviterna av min svampinfektion eller efterverkar av ÄL men har konstigt tryck över livmodern och ut mot ljumskarna. Men inga skengravida boobs, så det är skönt!
Lojsan och Symetrical ni tajmar bra med ÄL! Hejja Hejja!
Hur mår ni efter att ägget har släppt? Försvinner alla symtom direkt?
Hahaha. Men alltså A för effort! 👏🏼
Älskar att ni med största sannolikhet var grannarnas underhållning med! 😂
Japp, det där ägget är definitivt värpt! 🥳
Jag kan känna som lite efterdyningar med illamående och vagt brännande känsla, men alla hugg försvinner poff och min hållning förbättras avsevärt! 💃🏼
Efter mycket om och men och övertalning till mig själv lyckades jag hålla mig hela 4,5 timma, inte för att det var värt det för testet var tok blankt. 🙈
Symetrical Nej det tror jag inte, eller det vet jag givetvis inte men jag ska inte kunna känna av något än, mitt ägg har ännu inte fästs om det skulle vara så.
Jag är ?bara? på +2 lr 3, på tok för tidigt för och veta ännu. Men något känns knas, och som sagt aldrig haft såhär efter ägglossning.
Symetrical: vad har du för erfarenhet av letrozol? Bra, dåliga, mittemellan?! 😃 Berätta allt!
Gärna ni andra också, om ni vet något!
Symetrical: Det gjorde jag faktiskt men det var lika vitt som snö. Så det är nog bara att vänta in mens och inse att tempen är lite svajig denna månad. Dessutom verkar min kropp fått spunk för ömma bröst har jag inte haft sen jag började knapra piller men denna månad är de knappt rörbara och så illamående till råga på allt. Langar grafen nedanför.
//
God Morgon,
Pratade med läkaren igår och nu är vi officiellt klara med detta elände, frågade om den skadade äggledaren och om man kan göra något ex spolning, hon sa att det inte skulle hjälpa då det blir som en ärrvävnad där ägget fastnat så att spola skulle inte lösa något enligt henne.
Om jag skulle bli gravid igen så måste jag ringa och skriva in mig asap för jag behöver göra ett tidigt UL, hon sa även åt mig att om jag är orolig så brukar de även godkänna att man får komma och lämna blodprov tills UL för att se att nivåerna ökar.. hon sa i mitt fall så borde de absolut godkänna det på VC annars så kunde jag lägga en egen remiss till dem så kunde de hjälpa mig med remiss.
Hon var väldigt snäll att prata med och såg inga hinder att jag ska försöka igen, men att jag ska förstå den ökade risken såklart men hon tyckte inte jag skulle haka upp mig på åldern utan mer se det som att min kropp verkar må bra då den lyckats med att klara detta själv och det är det inte alla kroppar som gör samt att den försökt bli gravid nu tre gånger på raken.
Så nu är jag faktiskt peppad på att få försöka igen :)
Nä det blev inget, så trött så jag somnade först 😄 Kanske har en chans till i dag. För jag fick positivt ÄL test k dag med och massa känningar.
Absolut inte för sent idag då! Tempe. Fortfarande låg med? 😀
Troe att mitt ägg släppte inatt, tyder både känningar, extra låg temp och stängd tapp på! Ökar inte tempen till imorgon tror jag att den får åka med i tvättmaskinen igen, med vilje den här gången! 😝